#21
 21,481     Enebolig     0


Kjipt å reise fra en kunde når bare en times arbeid gjenstår.

Jeg kan ikke se hvorfor det skal være vanskeligere for elektrikeren enn tannlegen eller andre.
Om du kan passe dette inn ved å forskyve knotorarbeide så er vel det en løsning. Men å skyve forsinkelsen over på flere kunder fremover, det er som strutsen som pløyer med hodet!

Om gamle enkefru Olsen har fryst fast i badekaret så er det jo å anse som krisehjelp å få i gang varmegulv og VVB. Men ikke om jeg plutselig får en åpenbaring som sier meg at jeg må ha et nytt stikk i gangen i det du er på vei ut døra. Da får jeg bare finne meg i å gå bakerst i køen igjen. Sånnærebare!




Du ville blitt overrasket over hvor viktig en stikkontakt i gangen kan være. Folk tror at vi ikke kommer tilbake igjen hvis vi reiser. Derfor husker jeg spesifikt de kundene som har sagt at jobben ikke haster, og jeg kan telle de på fingrene.


Ved å reise fra en jobb der en time eller to arbeid gjenstår, så oppstår følgende. Det blir dyrere for kunden på timesbasis, utstyr skal både ut og inn. Det blir dyrere for firma (dersom fastpris) av samme årsak. Det høres kanskje rart ut, men ekstra oppmøte tar lenger tid. Dette tror jeg alle servicehåndverkere kan si seg enige i.

I tillegg til dette, så blir kunden ofte "glemt" av de som organiserer firmaet. Nye jobber kommer inn. Jeg må huske materiell, hva som er sagt, hva som er glemt osv før jeg kanskje får tatt den siste timen en uke senere, to uker, tre uker....dette varierer. Det har også i enkelte tilfeller tatt flere mnd.

Hadde jeg bestemt selv....men det er nå en gang ikke sånn. Alt man kan gjøre er å si ifra om hvordan det ligger an. Personlig synes jeg varmtvann, lys i butikker osv er viktig, og en grunn til å reise fra en annen kunde. Men det viser seg at lys på soverom visstnok er like viktig  Wink

   #22
 3,258     Akershus     0
Hva om kundene ble mer oppdragere og lot folk som ikke holdt avtaler snu i døra? Vil jo tro at man lærer om man ender med å bruke tiden på å reise rundt til kunder som smeller døra?

Hadde et firma på visning på en relativt stor jobb. Alt var klappet og klart men de møtte ikke den dagen de skulle. Dagen etter så var de på plass, ingen forklaring, ingen unnskyldning og 2 timer senere en hva vi hadde avtalt skulle være vanlig oppstart om morgenen.

Hadde de ringt og forklart seg før de skulle være der første dagen så hadde de fortsatt fått jobben.

Brukte 3 minutter på å forklare at de var uønsket og måtte finne seg annet å gjøre en å jobbe hos meg.
--------------

Ble faktisk så sur at jeg endte med å gjøre jobben selv, men er jo faen ikke fornøyd med resultatet  Grin Grin
Signatur