160
3
1
Klør meg litt i hue
7
0
Når man i henter pris på håndvertjenester maling, flislegging osv. La oss ta flis denne gang som eksempel. Man får pris på flislegging av ønsket rom. Topp og så velger man flis. Det pussige er at sannsynligheten for prisøkning er betydelig. Små flis tar mere tid er ett argument. Velger man store flis et argumentet at det er vanskeligere med fall uansett hva du velger er argumentene klare. Hos maler er ofte argumentene, det var flere hjørner en jeg viste. Eller å skal du ha listefritt så blir det ++. Spør man snekkeren så synes han listefritt er topp, da er det åh skal du ha lister det blir ekstra. Hadde jeg sagt listefritt hadde det også vært ekstra for det krever mer nøyaktighet. Kjenner en liten arghhhhh. Noen ganger er oppussing noe dritt.
det er ikke lett for en håndtverker å gi en pris basert på løse ønsker som ikke blir beskrevet. eller ønsker om endrer seg undervegs
Det er ikke det at oppgaven ikke er beskrevet godt nok, jeg ga noen forenklede eksempler. Har heller ikke endret noe underveis. Poenget er at faglige detaljer som vanlige forbrukere ikke kan fort dukker opp som argument for prisendring underveis. Som feks åh skal du ha spikerslag til lister. Jeg ville jo tenke at dette er en selvfølge.