Skal det bygges midtdelere så skal det være 4felt! Midtdelere uten dette er noe forbannet tull. Alt annet er dårlige kompromiss som skyver problemet over på et andre felt.
Nå snakker du som en uansvarlig FrPer. ;D
Hvorfor drar du partitilhørighet inn i diskusjonen?
Fordi dette partiet er vel det eneste partiet som sier de skal sørge for at det skal bygges veier i dette landet. De blir av andre politikere kalt uansvarlige. Derfor mente jeg ironisk at Britax var en uansvarlig person fra dette partiet fordi han hadde en fornuftig (for meg) ide som samsvarte med det omtalte partiet, men ikke med det som er politisk akseptert av flertallet.
Jeg har ingen personlig tilknytning til dette partiet og aner ikke om du eller Britax har det.
Regjeringen er for Oslogryte fiksert og ser ikke hva som trengs for å drive dette landet. Vi har nok penger, men bruker dem feil eller investerer dem noe annet. Når noe skal gjøres blir det eviglange utredninger, analyser osv. Det eneste som produseres er papir. Se bare på hvor lang tid det tok for å stenge gaten mellom regjeringsbyggene. Etter smellet var det en representant for regjeringen som la skylden for sendrektighet på kommunestyret/kommunen. De hadde bare fulgt saksbehandlingsprosedyren slik den er fastsatt av regjeringen.
Uansett, ja til midtdeler. Også på tofelts vei, men jeg ønsker meg fire.
Jeg støtter også midtdeler, men helst med 2 eller 3 felt på hver side.
Grunnen til at dieselbiler forurenser i Oslo og Bergen er fordi køen går i rykk og napp, eller står stille. Hadde idiotene ment at de ville redusere utslippet så hadde de bygd skikkelige veier. Ute på landeveien hvor farten er høy og det går gjevnt og trutt er Nox-utslippet mye lavere.
Rundt Oslo er firefelt altfor snevert. Feks Ring 3 skulle vært 8 felt minimum for å klare å ta unna rushtrafikken. La oss si at 500 tusen (underestimert) personer står i kø 1 time hver dag i gjennomsnitt pga elendig veistandard rundt Oslo og disse tjener 300 kr/timen, så blir det 150 millioner i tapt arbeidsfortjeneste hver dag! I løpet av ett år blir tapt arbeidsfortjeneste 42000000000 (42000 millioner).
Den regningen skulle samferdsels dept. betalt, men istedet sender de regninga til oss. F@£ns folk!
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Når man får blålys bak seg, er det fort gjort å handle litt for fort, og i ettertid se at det nok ikke var så lurt. Jeg har greid det selv også. Kjørte så langt ut jeg kunne, og stoppet nesten. Det tok et par sekunder før jeg fikk summet meg nok til å se at jeg nesten hadde stoppet på et veldig uoversiktlig sted. De fleste opplever ambulanse bak seg veldig sjelden, og kan lett få litt "panikk".
Jeg ser helt klart at midtdeler kan være et effektivt hinder for utrykningskjøretøy, men tror nok fortsatt det er flere fordeler enn ulemper.
Når folk ikke reagerer på blålys og sirener bak seg, er det da greit å dytte litt på dem?
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Det kan ikke være ofte at man kjører med lys og sirene i en km uten at føreren foran merker det.
Ofte er det jo forbikjøringsmuligheter utenom,men i sommertrafikken er det slett ikke så uvanlig som det kanskje høres ut som. Hadde det ikke vært for at man stort sett kommer over en rettstrekke uten biler i mot så hadde det nok skjedd rimelig ofte!
Sommerferietrafikken er hat. Da kommer alle de som normalt ikke kjører bil ut på hovedveiene. Gjerne med biler fullpakket av unger og bagasje, totalt blottet for forståelse av at de bak gjerne vil komme seg hjem fra jobben, og slett ikke syns det er OK å ligge i 80 i 100-sona.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Når folk ikke reagerer på blålys og sirener bak seg, er det da greit å dytte litt på dem?
Hehe, det hadde vært noe det!
Men nei,vi må nok følge grunnregelen i vegtrafikkloven [quote=§3]Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. [/quote]
Fordi dette partiet er vel det eneste partiet som sier de skal sørge for at det skal bygges veier i dette landet. De blir av andre politikere kalt uansvarlige. Derfor mente jeg ironisk at Britax var en uansvarlig person fra dette partiet fordi han hadde en fornuftig (for meg) ide som samsvarte med det omtalte partiet, men ikke med det som er politisk akseptert av flertallet.
Jeg har ingen personlig tilknytning til dette partiet og aner ikke om du eller Britax har det.
Regjeringen er for Oslogryte fiksert og ser ikke hva som trengs for å drive dette landet. Vi har nok penger, men bruker dem feil eller investerer dem noe annet. Når noe skal gjøres blir det eviglange utredninger, analyser osv. Det eneste som produseres er papir. Se bare på hvor lang tid det tok for å stenge gaten mellom regjeringsbyggene. Etter smellet var det en representant for regjeringen som la skylden for sendrektighet på kommunestyret/kommunen. De hadde bare fulgt saksbehandlingsprosedyren slik den er fastsatt av regjeringen.
For meg er dette handlingslammelse satt i system.
Grunnen til at dieselbiler forurenser i Oslo og Bergen er fordi køen går i rykk og napp, eller står stille. Hadde idiotene ment at de ville redusere utslippet så hadde de bygd skikkelige veier. Ute på landeveien hvor farten er høy og det går gjevnt og trutt er Nox-utslippet mye lavere.
Rundt Oslo er firefelt altfor snevert. Feks Ring 3 skulle vært 8 felt minimum for å klare å ta unna rushtrafikken.
La oss si at 500 tusen (underestimert) personer står i kø 1 time hver dag i gjennomsnitt pga elendig veistandard rundt Oslo og disse tjener 300 kr/timen, så blir det 150 millioner i tapt arbeidsfortjeneste hver dag!
I løpet av ett år blir tapt arbeidsfortjeneste 42000000000 (42000 millioner).
Den regningen skulle samferdsels dept. betalt, men istedet sender de regninga til oss. F@£ns folk!
Jeg ser helt klart at midtdeler kan være et effektivt hinder for utrykningskjøretøy, men tror nok fortsatt det er flere fordeler enn ulemper.
Når folk ikke reagerer på blålys og sirener bak seg, er det da greit å dytte litt på dem?
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Ofte er det jo forbikjøringsmuligheter utenom,men i sommertrafikken er det slett ikke så uvanlig som det kanskje høres ut som.
Hadde det ikke vært for at man stort sett kommer over en rettstrekke uten biler i mot så hadde det nok skjedd rimelig ofte!
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Hehe, det hadde vært noe det!
Men nei,vi må nok følge grunnregelen i vegtrafikkloven
[quote=§3]Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. [/quote]
http://www.dinside.no/882578/telysene-som-burde-vaert-paabudt
autorisert teleinstallatør (TIA) og ellers en nevenyttig kar
Nei, enten fyrer jeg opp ekte saker eller så kan det være det samme. Nesten som fake peis og slikt fjas!