4,338    10    0  

Responstid hos firma

 141     0
Hei.

Jeg har sendt ut tilbudsforspørsel til en del firma for å få byttet 3 stor vinduer. Dette er sendt via bedriftenes websider for de som har funksjon for dette, og på epost til de som det er funnet dette for (da stort sette etter å ha forespurt hvem som er rette mottaker). Så langt har responsen vært heller mangelfull, bort sett fra i NorDan sitt tilfelle hvor de svarer, bare ikke på spørsmålet (Pris på N-Tech passiv). Alle er forhandlere / håndverkere med litt størrelse på firma.

Noen erfaringer der ute?
Er jeg optimistisk som bruker epost?

Narve
Signatur

   #1
 345     0
Ring først, og få et navn og en mail-adresse direkte til riktig person. Virker alltid bedre.
  (trådstarter)
   #2
 141     0
Hehe, det er gjort i de fleste tilfellene, ja :-)

Mvh

Narve
Signatur
   #3
 345     0
Lurer på hvorfor det absolutt skal være slike kontaktskjemaer på alle hjemmesider. Min erfaring er at jeg nesten aldri får svar. Ikke det at jeg har prøvd det så ofte, men har forsøkt det noen ganger. Det er akkurat som om det blir betraktet som en litt useriøs måte å ta kontakt på ???
   #4
 351     0
Husmessig er det ingen jeg har prøvd via.

Men hadde en opel omega for 3år siden som jeg ringte bergheim autosalg for å få pris på service, de ba meg sende en mail med info om bilen, siden de ikke hadde standard pris pga diesel motor. Venter fremdeles på svar...

Samme med en Dodge Van jeg hadde for 6år siden. Var personlig bortom min lokale crystler forhandler og ba om pris. Den måtte han lage siden de ikke pleide å ha service på van's. Der og venter jeg fremdeles på svar!!!

Så vi kan jo håper noen tar ting mer seriøst i dag da Smile
  (trådstarter)
   #5
 141     0
Ja, og spesielt når de henviser en til disse skjemaene for anbudsforespørsel etc. Det er gjerne flotte skjema med nedtreksmenyer og greier, men svar det får en ikke med det første.

Jeg må si jeg foretrekker å få det på e-post, for da har en jo noe å gå tilbake til som dokumentasjon. Men skal det fortsette å ta så lang tid for hver ting en trenger å bestille så får jeg finne andre løsninger.

Som en digresjon kan jeg fortelle at jeg bestilte en El-Sjekk gjennom Gjensidige da jeg tegnet hus forsikringen. De hadde halv pris for fagforeningen min. Dette var rundt 7. des 2007. Jeg ba om at de måtte vente til uke 51 så jeg hadde fått overtatt. Når vi rundet februar begynte jeg å purre, og fikk kopi av Gjensidiges purringer til El firma. For 2 uker siden ba jeg Gjensidige finne et annet firma om de hadde noen i nærheten. (Det første er et STORT firma som mange i Bergen nok kanskje kjenner navnet på). Fikk etter kort (dagen etter) tid mail fra Gjensidige med henvisning til en telefonsamtale de hadde hatt med nytt firma, hvor de nå da oversendte ordren til de....... Flott tenkte jeg.... Men har så langt ikke hørt noe fra disse heller. Så ikke vet jeg hva som er gale... Kanskje man ikke liker innflyttere på denne Øyen (selv om jeg har aner her :-)

Mvh

Narve
Signatur
  (trådstarter)
   #7
 141     0
Hehe, det drypper inn noen svar fra NorDan.... og i dag kom de med konkret tilbud til og med. Ligger i tråden for Dører og vinduer. Og har til og med fått bekreftelse fra en av de andre at de jobber med å hente informasjon fra sine leverandører. Så kan helt klart si at det rører på seg.

Den lokale snekkeren er en grei kar, og svar på mail, sms og telefon.. Verre med de som er litt størrelse på..

Elektrikeren er vel den som fortsatt har vært helt tyst.. Men han er ikke så viktig enda. Er ikke så mye å spare på forsikringen.

Men å få byttet vinduer er jeg veldig keen på.

Narve
Signatur

  (trådstarter)
   #9
 141     0
Nei, ikke noe til Sotra... Feil øy, i feil retning :-)

Men tenkte meg inn å sjekke hva dere hadde å tilby når jeg skal ha trelast og isolasjon. Så da regner jeg jo med kjapp respons :-)

Narve
Signatur
  (trådstarter)
   #10
 141     0

Du kan ikke ha sendt til oss for her er det jeg som styrer Eposten Smile ;)



Dette er en automatisk melding fra sotratrelast.no -  ikke svare p??denne.
Signatur