vi har et godt rykte i byggningsbransjen og vi vil forsatt ha det har hørt om folk som har kjøpt leiligheter av andre firmaer hvor det er gjort så mye jalla at det er hårreisende.når dem har kommet til oss for å se på en visningsleilighet så har dem sagt her var det mye bedre enn der jeg kjøpte for 3 årsiden. da lurer dem på hva vi gjør for noe
Det er jo så "enkelt" som du sier. Så lenge de som bygger har en visst yrkesstolthet, og hele firmaet er innstilt på at ting skal gjøres ordentlig i stedet for fort og gæli, så bør det ikke være så vanskelig å levere et godt resultat.
Problemet er jo bare at vi forbrukere gjerne ser for mye på pris, og ikke vil betale for at noen skal bruke litt ekstra tid på å gjøre ting ordentlig.
Jeg er litt kresen på detaljer, og har sett en del splitter nye hus det er det slurvet med gjæring av lister og slikt.
Hus er gjerne den største investeringen man gjør, og de fleste må betale på det i 15-20 år. Da bør man kunne kreve at ting er gjort ordentlig og at slike helt unødvendige skader som er nevnt over her ikke er å finne.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Det bør gå an for en fagmann å gjære lister skikkelig når jeg som ikke har et eneste fagbrev klarer skjøte sammen lister slik at det ikke kan skyves et papir inn i skjøtene noe sted. Når fagutlærte snekkere da leverer skjøter med flere millimeter åpning er det bare slurv, for klarer de ikke bedre bør de finne et annet yrke.
Det handler om innstilling og respekt for kunden. Og firmakultur. som tømrer79 skriver så er det noen firmaer som tar kunden på alvor slik de gjør der han jobber.
Signatur
Mottar ikke penger fra noen i det private næringsliv. Er ikke forhandler for noen ting. Jobber som forsker er bla ingeniør.
Jeg forstår og har forsåvidt forståelse for at entreprenøren skal ha en mulighet til å reparere feilene. Men hvor går grensen for hva jeg må akseptere? Finnes det lover eller forskrifter som sier noe om forbrukers rettigheter i slike tilfeller?
Det naff nevner om garanti er interessant. En av vinduskarmene er såpass hardt skadet nær vinduet at jeg ikke ser for meg at produsenten vil opprettholde noen garanti ved evt. fremtidig lekkasje.
Hei vi har samme problem som trådstarter og er i dag helt rådløse. Vi har ikke noe ønske om å "lage vanskeligheter" men vil heller ikke godta hva som helst. Vi valgte norske snekkere med godt rykte nettopp for å unngå tøys og tull. Men erfaringen nå når kjelleretasjen snart er ferdig er nedslåene.
1. Slurvete listing. Vi har kjøpt ferdigmalte lister men det er flising, limrester og andre skader så vi må male alle lister. Jeg hadde nok også gjæret vel så godt som "proffene" det er slurvet også med det.
2. Vinduer har mye skum på malte synlige flater. Det vet vi ikke om vi klarer å få av.
3. Skadet veggplater og parkett med store riper når de listet.
4. mange skader i skyvedør og i beslag på den. Jeg måtte kjøpe nytt beslag som de har byttet.
5. I taket i hele etaskjen har sparklinga i skjøtene løsna. De brukte "sparkelremser men de må ha gjort en feil for nå begynner disse å løsne mange steder. 6. fuktsperren under parketten trakk de ikke opp over parkett og under list men den stopper ved vegg. 7. Skyvedør og ytterdør ble skummet så godt at de satt børr. Jeg måtte skjære det opp med saga for å få åpnet de. Vi må antakelig betale for innsetting av de to ganger. Dumme meg har ikke fastpris.
og vi kunne fortsette med flere småfeil..
Nå har jeg bedt de komme på befaring. Jeg har prøvd å ringe leder av selskapet , men han ringer ikke tilbake til meg. Men når jeg har ringt han prøver han å ringe kona mi i steden. Mulig han tror det er lettere å ta det med henne. Vi har hverken mast eller klaget på noe enda. men tiden går og vi står der med uferdig etasje.
Vi har ikke noe ønske om å være vanskelig men hva bør vi gjøre?
Bestill en takstmann og be han skrive en rapport og prisanslag på alle disse skadene, så krever du at de utbedres og trekker kostnadene for takstmannen i fra på regninga.
Hvis de ikke retter opp skadene, noe de har rett til sender du dem skriftlig (egentlig bør all komunikasjon være skriftlig da det ser ut til at de er useriøse) at du vil tilkalle takstmann som de senere vil måtte ta kostnaden for.
Bestill en takstmann og be han skrive en rapport og prisanslag på alle disse skadene, så krever du at de utbedres og trekker kostnadene for takstmannen i fra på regninga.
Noen tror det er bare så lett som dette. Hvem som betaler hva må være avtalt på forhånd. Det hjelper meget lite å komme med en faktura fra en takstmann i etterkant, for så å trekke av denne på beløpet man skal betale.....
Vinduer kjøper jeg med alubeslag, ferdig med det. Samme med dører. Og kledning er vedlikeholdsfri den også.
På terrasser ute er det flis og til sommeren legger jeg varme under beleggningsteinen som skal på gårdsplassen. Vedlikehold og snømåking er skit.
Det er jo så "enkelt" som du sier. Så lenge de som bygger har en visst yrkesstolthet, og hele firmaet er innstilt på at ting skal gjøres ordentlig i stedet for fort og gæli, så bør det ikke være så vanskelig å levere et godt resultat.
Problemet er jo bare at vi forbrukere gjerne ser for mye på pris, og ikke vil betale for at noen skal bruke litt ekstra tid på å gjøre ting ordentlig.
Jeg er litt kresen på detaljer, og har sett en del splitter nye hus det er det slurvet med gjæring av lister og slikt.
Hus er gjerne den største investeringen man gjør, og de fleste må betale på det i 15-20 år. Da bør man kunne kreve at ting er gjort ordentlig og at slike helt unødvendige skader som er nevnt over her ikke er å finne.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Det handler om innstilling og respekt for kunden. Og firmakultur. som tømrer79 skriver så er det noen firmaer som tar kunden på alvor slik de gjør der han jobber.
Jeg forstår og har forsåvidt forståelse for at entreprenøren skal ha en mulighet til å reparere feilene. Men hvor går grensen for hva jeg må akseptere? Finnes det lover eller forskrifter som sier noe om forbrukers rettigheter i slike tilfeller?
Det naff nevner om garanti er interessant. En av vinduskarmene er såpass hardt skadet nær vinduet at jeg ikke ser for meg at produsenten vil opprettholde noen garanti ved evt. fremtidig lekkasje.
1. Slurvete listing. Vi har kjøpt ferdigmalte lister men det er flising, limrester og andre skader så vi må male alle lister. Jeg hadde nok også gjæret vel så godt som "proffene" det er slurvet også med det.
2. Vinduer har mye skum på malte synlige flater. Det vet vi ikke om vi klarer å få av.
3. Skadet veggplater og parkett med store riper når de listet.
4. mange skader i skyvedør og i beslag på den. Jeg måtte kjøpe nytt beslag som de har byttet.
5. I taket i hele etaskjen har sparklinga i skjøtene løsna. De brukte "sparkelremser men de må ha gjort en feil for nå begynner disse å løsne mange steder.
6. fuktsperren under parketten trakk de ikke opp over parkett og under list men den stopper ved vegg.
7. Skyvedør og ytterdør ble skummet så godt at de satt børr. Jeg måtte skjære det opp med saga for å få åpnet de. Vi må antakelig betale for innsetting av de to ganger. Dumme meg har ikke fastpris.
og vi kunne fortsette med flere småfeil..
Nå har jeg bedt de komme på befaring. Jeg har prøvd å ringe leder av selskapet , men han ringer ikke tilbake til meg. Men når jeg har ringt han prøver han å ringe kona mi i steden. Mulig han tror det er lettere å ta det med henne. Vi har hverken mast eller klaget på noe enda. men tiden går og vi står der med uferdig etasje.
Vi har ikke noe ønske om å være vanskelig men hva bør vi gjøre?
Hvis de ikke retter opp skadene, noe de har rett til sender du dem skriftlig (egentlig bør all komunikasjon være skriftlig da det ser ut til at de er useriøse) at du vil tilkalle takstmann som de senere vil måtte ta kostnaden for.
Noen tror det er bare så lett som dette. Hvem som betaler hva må være avtalt på forhånd. Det hjelper meget lite å komme med en faktura fra en takstmann i etterkant, for så å trekke av denne på beløpet man skal betale.....