#12
 121     Norge     0
ja d e sant, en missfornøyd kunde kan ødelegge mye. derfor bør man styre unna dem, man merke fort allerede på befaring om d e en vanskeli kunde eller ikke! vaneligvis e kundan gla for å få handtverkern på besøk, mens enkelte e sur, grinat vanskeli og kranglete allerede før du rekk innafor dørn hos dem.
   #13
 401     0

Mange handverkarar bør spørre seg kvifor det er slik. Eller er det tilfeldig at handverkertenestane toppar statistikkane hos Forbrukerrådet? Har hatt bruk for ein del handverkertenester dei siste fire åra (hadde vannlekk i leilegheita vi budde i før, samt har pussa opp ein del i huset vi kjøpte i fjor), og det seier litt når eg faktisk vart overraska over elektrikeren som klarte å halde både tidsfrister og prisoverslag. Rørleggarane utmerkar seg i negativ retning, men heller ikkje snekkarane og malarane er mykje å skryte av.

- Handverkeren som kjem for å utføre jobben har ikkje peiling på kva som er avtalt med han som var på befaring.
- Dukkar ikkje opp til avtalt tid. Gir heller ikkje beskjed.
- Gjer ikkje jobben som avtalt. Veggboksar på feil plass, rør lagt i vegg der det var avtalt at det skulle leggast i tak, gløymer avløp til servant, stoppekran montert slik at den ikkje kan stengast når inspeksjonsluka er montert (luke m. ramme i metall, må ta ut heile dritten for å stenge vatnet)...
- Sender rekning på X antal tusen for å rette opp i feil dei sjølv har stått for.
- Tek betalt for køyring til/frå fordi dei må på lageret og hente ein del dei etter eige utsagn har gløymt.

Og dette var berre eine rørleggeren. Kan godt dra nokre historier om div. snekkarar og elektrikarar i tillegg. Er i det store og heile utruleg lite imponert over profesjonaliteten i byggebransjen, har kun vore borti eitt tilfelle der det virker som dei har orden i sakene. Folk som jobbar i den bransjen bør vere meir opptekne av å ikkje havne på shit-lista til kundane enn å føre sine eigne shit-lister.

Har tidlegare jobba i ledelsen på eit stort bilverksted. Det var nok av "vanskelege" kundar, men ved å opptre profesjonelt og ha orden i sysakene klarer ein fint å tene pengar på desse og.
   #14
 342     0
Det har vel litt med at de som er snekkere er vanlige folk som også feiler. Det selskapet som var hos deg kan ha vært områdets beste fagfolk, Men ting ble ikke helt som det skulle akkurat hos deg.. Litt vanskelig det her. Tenk bare på hva konkurenter og fiender vil gjøre ? Kommer til å sitte på internett hele arbeidsdagen for å vinkle negative ting om konkurent Grin
   #15
 121     Norge     0
Fantonald:

Ser ut som du har vært litt uheldi der :-\
eg har inntrykk av små firma e mere seriøs enn de store. i små firma e d ofte at arbeideran føle mer ansvar for d dem gjør, mens d i store firma ofte er mange som kun e på jobb for å tjene penga..
Jeg har inntrykk av d iallefall?? Kanskje eg tar feil..
Har jobba i både store og småe firma
   #16
 301     0
Syntes rangering kanskje ikke er så dumt på nettet....
Men formatet er jeg ikke helt sikker på.
Hva med et system lignende det som er på Ebay.com for eksempel?
Der kan jo både kjøper og selger rate hverandre (nå er det kanskje bare kjøper som kan gi negativ feedback, det er jeg ikke sikker på lenger).
Helt enig med noen her at det er vanskelig å finne skikkelige fagfolk. Finner man dem, tar det ofte lang tid før dem har "tid" til å gjøre jobben.
Og ja, jeg har hatt nok møter med fagfolk som ikke har gjort en god jobb.... fryktelig frustrerende!
Om man ikke kjenner til mange andre som har brukt fagfolk før, er det jo nesten helt umulig å vite om de som kommer gjør en skikkelig jobb....

Før jeg lynsjes her... jeg syntes og det finnes gode fagarbeidere!
Det virker bare ikke som jeg har vært så mye i kontakt med dem enda...

Ikke rart at folk gjør ting selv når man likevel må gå over arbeid som er gjort av en snekker/elektriker/rørlegger etc.
   #17
 160     0

Dette kan jeg være veldig enig i. I store firma er det lett og sluntre unna, har også følelsen av at store firmaer tar inn folk rett fra gata kun for og ha arbeidere nok. Mens små firma "håndplukker" ansatte.

Er ihvertfall slik det er her.