(trådstarter)
   #11
 445     Drøbak     0
Ja, det var noe sånt jeg tenkte på. Jeg har fått noen kostnadsoverslag/pristilbud for nøkkelferdige ferdighus før og de har til dels vært svært detaljerte, for eksempel med prisnivå for standardparkett og fliser. Ellers er slike info ofte å hente fra leveransebeskrivelsen.

I de tilfellene har jeg også satt opp excelark og gjorde akkurat slik du beskriver for å sammenligne. Jeg følte at jeg fikk ganske god oversikt på den måten. Jeg fikk også fort vite hva jeg skulle spørre de enkelte leverandørene om, for eksempel, inngår byggestrøm i prisen? Eller hva med vannbåren varme?

Og jeg skal selvfølgelig legge ut noen av de mest interessante tilbudene her for å få gode kommentarer om hva som eventuelt mangler i budsjettet...

Jeg ser for meg allerede de postene hvor vi vurderer påkostninger og jeg har allerede et inntrykk på hvor mye ekstra det vil koste utenover "vanlig" standard.

   #12
 1,699     Norge     0
Syns dine tanker om fremgangsmåte høres både fornuftig og gjennomtenkte ut.
Det viktigste er at du selv forstår hva du har fått tilbud på og hva som ikke inngår i tilbudet.

Også tror jeg man ofte ender opp med å handle etter magefølelsen i valg av leverandører, hvertfall når det ikke er store variabler prismessig.

Med din fremgangsmåte ville jeg ha konsentrert meg om 3-4 leverandører i første omgang og deretter treffe noen valg, stille noen spørsmål, utelukke og bekrefte.

Masse lykke til videre Smile