6,185    12    0  

Rydder husleverandører opp etter seg?

 30     0

Når en husleverandør er ferdig med huset - rydder de da opp etter seg eller bare tar de med det de selv vil ha og stikker av?

Hva er deres erfaring?

Har en søster hvor Mesterhus sin snekker pakket sammen verktøy og bare dro.
Så hørte de ikke mer fra han...ville motvillig møte på en befaring ifm. overtagelse.
Da hevdet han det var huseier som måtte rydde opp og sortere avfall...

Uhørt sier jeg!
Signatur

   #1
 189     0
Står vel i kontrakten det? 

I vår overtakelse av hus (et riktignok brukt et) står det i kontrakten at det skal være "rent og ryddig"...
   #2
 529     Gjøvik     0
Desverre har en del av disse leverandørene sneket inn i sine standardkontrakter at DU skal rydde.

Mange av de har også at DU skal rydde snø på byggeplassen.. Det er helt bortinatta etter min mening, og jeg ville aldri gått med på en slik kontrakt.

Men på den andre siden.. Det er nok en pris inkl rydding ... en annen uten... Gidder man, kan man spare litt penger.
Signatur
   #5
 1,092     0
Hvis man som håndverker ikke rydder opp etter seg og tilrettelegger arbeidsplassen sin.

Så er du en jævla dårlig fagman uansett hvor flink du er til og snekkre eller banke kabel! Dette lærer man i barnehagen.
   #6
 22     0


Når en husleverandør er ferdig med huset - rydder de da opp etter seg eller bare tar de med det de selv vil ha og stikker av?

Hva er deres erfaring?




Rydder de opp etter seg: NEI!

Vi har brukt dagevis på å rydde opp i all slags skrot og rot etter forskjellige fagfolk. Rørleggerne var de flinkeste til å rydde opp etter seg.
   #7
 48     Rogaland     0
Vi hadde god erfaring når det gjaldt det punktet. Firmaet hadde stående container utenfor som vi fikk lov å bruke under egeninnsatsperioden vår. Dette var veldig praktisk for oss da det naturlig nok blir produsert endel avfall i en byggeperiode.
Når vi overtok huset huset var huset og tomten tømt for alt som ikke var vårt. Vi ble forespurt om vi ville ha noen materialer som lå der og det sa vi ja til.
Er uansett av den oppfatning at dette må være slik.

   #8
 1,630     Villmarkstoppen, Malvik     0

Hvis man som håndverker ikke rydder opp etter seg og tilrettelegger arbeidsplassen sin.
Men samtidig gjør det nå ikke noe om man er innom og rydder opp litt selv på kveldstid - jeg regnet det slik at det var bedre JEG og ungene plukket spiker og ryddet litt enn at håndtverkerne skulle bruke av tida sitt til dette - da var det bedre at den tida gikk til framdrift på husbygginga.
   #9
 1,093     Skjetten     0
Kontrakten bestemmer dette...

Vanligvis kan man spare rundt 20-30 000 på å ta seg av ryddinga for en enebolig... De 20-30 000 inneholder arbeidet med oppryddingen samt ca. 2 container lass.

Så er det jo opp til kunden å velge hvorvidt de ønsker å rydde/kjøre vekk eller overlate det til byggefirmaet.
Signatur
   #10
 278     0
Vi tenkte også å rydde selv, har ryddet MASSE og kjørt bort etterhvert og det har gått greit til nå.....
Nå er det innspurt og endel egeninnsats så i dag måtte jeg kapitulere og bestilte container. Selve ryddinga klarer jeg nå også, men bortkjøring er vi sjanseløse på.... Snekkerne våre roter litt, men vi har sagt at vi har det travelt, så i stedet for at de skulle bruke to timer hver fredag  på rydding, så ville vi heller at de skulle svinge hammer`n.

Rydding tar TID, uansett hvem som gjør det hvertfall - puhhh.....
Tongue Grin