Jeg har snakket med både forsikring selskapet og forbrukerådet. Forsikringen dekker eventuelle rettshjelp. Forbrukerådet anbefalte følgende: 1. Bestride kommende regninger 2. Ta kontakt med Boligtvistnemda om firmaet er medlem i en av gruppen som hører til 3. Forliksrådet
Kan du si litt mer om hva dette gjelder? Tenker på: -Underlag -Antall m2 -Type puss -Krav til utførelse Forstår ut fra tråden at det kan være snakk om fiberpuss på et eller annet underlag, areal og detaljer om underlaget sier du ingenting om. Hvis du gir litt utfyllende informasjon så kan du kanskje få litt råd og meninger om hvordan det skal / burde være.
Du antar helt riktig, det er snakk om puss på BEWI. Problemet er enkelt å greit er at de i tilbudet hadde regnet med en mengde materiell blant annet 250 sekker med Heydi fiber puss. Når jeg ser at vi ikke har fått mer 1/3 av materiell og spør dem om hvor er disse og andre ting og jeg får bare tulle svar og i tillegg sender han faktura for mer bruk. Siden de har ikke levert materiell så jeg måtte belege meg å kjkøpe dette for å klare jobben ferdig før været blir dårligere.
En liten eksempel, om man går til et restaurant og bestille rett med tilbehør så man forventer at man får det som man betaler for.
Ok, altså 250 sekker à 25 kg som gir 6250 kg. Hvis en regner en snittykkelse på 8mm og et forbruk på 1,7 kg pr mm pr m2 så tilsvarer det altså ca 450m2 flate. Stemmer det?
Bra regnet, men vi har ikke så mye vegger (kanskje 220 m2). Vi betalt for 250 og jeg er 110% sikkerpå at de har ikke levert mer enn 80 sekker da måtte jeg kjøpe føreløpig rundt 75 sekker og 2 ruller med armeringnett og han konstant sier at de har bestilt og levert 250 sekker også resten av vare slik var i tilbudet!!! Jeg ba dem flere ganger sende meg en kopi av ordre seddel ute nå få noen og når jeg konfrenterte ham med at jeg hadde samlet alle tomme sekkene og telte da han svarte meg etter et par dager at de hadde kommet en eller to ettermiddager/kvelder og tok med seg meste parten derfor det var bare rundt 80 sekker. Kjemep barnslig svar/forklaring.
Forsikringen dekker eventuelle rettshjelp.
Forbrukerådet anbefalte følgende:
1. Bestride kommende regninger
2. Ta kontakt med Boligtvistnemda om firmaet er medlem i en av gruppen som hører til
3. Forliksrådet
Tenker på:
-Underlag
-Antall m2
-Type puss
-Krav til utførelse
Forstår ut fra tråden at det kan være snakk om fiberpuss på et eller annet underlag, areal og detaljer om underlaget sier du ingenting om. Hvis du gir litt utfyllende informasjon så kan du kanskje få litt råd og meninger om hvordan det skal / burde være.
Problemet er enkelt å greit er at de i tilbudet hadde regnet med en mengde materiell blant annet 250 sekker med Heydi fiber puss.
Når jeg ser at vi ikke har fått mer 1/3 av materiell og spør dem om hvor er disse og andre ting og jeg får bare tulle svar og i tillegg sender han faktura for mer bruk.
Siden de har ikke levert materiell så jeg måtte belege meg å kjkøpe dette for å klare jobben ferdig før været blir dårligere.
En liten eksempel, om man går til et restaurant og bestille rett med tilbehør så man forventer at man får det som man betaler for.