2,126    1    0  

Lekkasje i vegg på bad: Firmaet som renoverte er avsluttet.

 23     Rogaland     0
Kjøpte hus i november i fjor med eierskifteforsikring, nå viser det seg at noen av flisene i dusjen er sprukket og veggen buler litt ut.
Badet ble renovert for fire-fem år siden i følge selger av huset. Dette står også nevnt i egenerklæringen. Vanligvis ville jeg gått rett til firmaet som har gjordt jobben og klaget siden det er såpass nytt, men desverre var dette ett lite firma og han som dreiv det har pensjonert seg og flyttet til utlandet.

Har sent inn reklamasjon til Protector forsikring, men regner vel i grunn med at de kommer til å frasi seg alt ansvar og vel så det..
Hvor kan man få hjelp i slike saker? Må man ha advokat med en gang?

Badet kommer nok ikke til å fikse seg selv siden det er lekkasje, så det bør jo være litt fortgang i ting her, men jeg har ikke råd til å koste på rørlegger for å fikse hele badet på ny.

   #1
 3     Oslo     0
Jeg legger til grunn at du har klaget (reklamert) over feil ved badet til selgers eierskifteforsikring - Protector forsikring. Dette er rette part dersom utførende firma, er nedlagt, konkurs eller vanskelig å få i tale.

Det er som er alltid viktig når man reklamerer til Protector forsikring, er å dokumentere de feil og mangler man reklamerer over. I motsatt fall kommer du bare til å få et brev tilbake, at det er kravstiller (kjøper) som etter norsk rett har bevisbyrden. Det vil si at det er det er den som krever noe (prisavslag) som må dokumentere sitt krav. Dette gjøres enklest ved å kontakte en takstmann for utarbeidelse av en skaderapport som sier noe om skadeårsak, nødvendige reparasjoner og hvilke kostnader dette vil medføre. Først når dette er gjordt, vil Protector forsikring ta stilling til fremsatt krav...

Dersom du trenger hjelp, er det bare å kontakte undertegnede.