8,435    20    0  

Salg av forsikring på telefonen: Avvik mellom tilbud og tilsendte papirer

 307     0
Ble oppringt av en forsikringskonsulent fra et forsikringsselskap jeg har hatt forsikringer i før. Han lurte på om han fikk gi meg tilbud på forsikring.  Det var greit, og tilbudet var bedre enn mine nåværende avtaler, så jeg flyttet alle avtaler dit.

Tilbudet var selvfølglig bare gyldig en dag eller to, måtte bestemme meg raskt - når jeg spurte om han kunne sende meg tilbudet skriftlig var det ikke mulig - men "jeg ville se at alt han hadde sagt stemte med papirene".

Når papiren ekom var det noen avvik - ikke store, men nok til at vi like godt kunne latt være å bytte forsikringsselskap. Prisen var like god som tilbudet på telefon, men betingelsene dårligere.

Er det vanlig at selskapene opptrer slik nå om dagen, og har de lov å opptre slik? (kun muntlige tilbud). Jeg står vel ikke så sterkt ift. avvikene mellom tilbudet og betingelsene jeg faktisk fikk i papirene ettersom tilbudet var muntlig og jeg ikke kan dokumentere dette...

   #1
 3,955     0
Hva med å kontakte han og spørre hvorfor det er forskjell på tilbud og realitet?

Du skal uansett ha mulighet til å annulere "kjøpet" siden det er tlf.salg....
   #3
 3,955     0
Jepp. 14 dagers angrefrist - og du skal få med papir fra selger som informerer om dette samt ett skjema man bare kan kladde navnet sitt på for å annulere kjøpet.
   #4
 22,342     Akershus     0
Følger dette skjemaet ikke med er fristen mye lengre. (Husker ikke hvor mye)
  (trådstarter)
   #5
 307     0
Ok - er jo greit å vite at det skal følge med, så ikke noe sånt.

Nå har ikke saksbehandler vært tilgjengelig denne uka, men skal selvsagt prøve å prate med vedkommende.

Under på om dette er bevisst policy med tilbud på telefon som bare gjelder kort tid og man ikke kan få betingelsene skriftlig.
taz
   #6
 3,840     Haugesund     0
Ikke akkurat om angrefrister, men sitter ikke disse telefonselgerne hjemme å zapper på tv, mens de stjeler tiden din... Wink
Signatur
   #7
 2,172     Oslo     0

14 dagers angrerett på alt salg utenfor ordinært salgssted, dvs. også på telefonsalg.
Har de ikke opplyst om angreretten stiller du enda sterkere. Det SKAL legges ved eget skjema for enkelt håndtering av angrerett når varen/papirer sendes ut!

Hvilket forsikringsselskap er dette - veldig USERIØST!



   #8
 86     Molde     0
Hmm..
Jeg fikk telefon fra en selger fra IF her på Onsdagen, han også ville gi meg ett tilbud på hus, 2 biler og reiseforsikring.
Kom på ca 1500 kroner bedre ut enn det jeg har fra før.
Fikk tilbudet på mail jeg da, så da kan han vell ikke forandre det hvis jeg går for det.
Jeg har hvertfall faste bevis på tilbudet er, siden jeg har det på mail..  :)

Var det If du fikk telefon fra?
  (trådstarter)
   #9
 307     0
Jepp det var IF - de er tydligvis på offensiven om dagen.

Nå var det en annen der som tok saken og de endret iht. tilbud - så da er jeg happy  ;D
taz
   #10
 3,840     Haugesund     0
Flott!
Du har nok fått en provisjonsrytter.
Jeg ble oppringt for 1 år siden, å da hadde de ingen problem å sende tilbud på mail.
Signatur