#11
 22,342     Akershus     0
Dette er jo en vanskelig sak. Det er mange kunder som gjør idiotiske feil. Jeg hadde en kompis som ikke brukte olje på mopeden sin. Fyren på BM har sikkert tatt imot mye som er kjørt uten olje.

Selv blander jeg 1:25 på sagene mine og fyller Statshellco og har ikke noe problem. Jeg har kjørt sager fra Husquarna/Electrolux/Partner/Jonsered (Trollet har mange navn) uten skjærings.

Det er dårlig at Husquarna ikke stiller opp. De er jo tross alt markedsledere.

   #12
 645     Østfold     0
Kjøper miljøbensin med 4% olje ferdig blandet jeg. Aldri vert noe problem det.

   #13
 215     Sortland     0
Selv om tanken er tømt, kan det jo være litt bensin igjen i flottørhuset på forgasseren. Burde være nok til å få sjekket om det er olje i den.. Hvis de ikke har hatt den av i forbindelse med sjekk av sylinder og stempel, og tømt den også..
   #14
 620     Hordaland     0
Finnes vel ikke miljøbensin med 4% olje? Den jeg bruker har 2%, og jeg har aldri sett noe annet...?
  (trådstarter)
   #15
 12     Lofoten     0
Var det jeg fikk høre av et annet verksted der de mekket sager. hvis turtallet var for høyt stillet, kunne den skjære seg. For prøve å vinkle det inn på det. Nei, jeg har ikke vært "duracell" med den. :)

Har det ikke vært en gang at man kjørte inn totaktere med litt fetere blanding, første gang, er det slutt på det? Sto ikke noe i boken om det.

Har mopeder, motorsykkler og klippere av ymse slag, så jeg ser ikke på meg som en nybegynner i motorer. Nevnte det til karen bak disken, men det var ikke relevant, var svaret.  Smile

Ja, ja sa jeg, ser det ligger flere el og bensindrevet verktøy til rep, bak disken, så det er jo en trøst at jeg ikke er alene med å ikke kan hanskes verktøyet dere selger.

Milijøbensin blir det for framtiden. I håp at jeg ikke kommer i en sånn situasjon mere. Ble hevdet av en jeg var i kontakt med at oljen som var i den var så god at det holdt med 50.1. ?

Ja, de gjør seg små for 1750,- men de er vel redd for ett ras av treskaller, hvist de gir etter.

Hmm, lurer på om jeg ikke er litt treskalle med innleggene? data er ikke min sterke side Grin Går litt fort i svingene.  Grin
   #16
 265     0
Litt på siden: Vanlig 95 oktan har ingenting å gjøre i en motorsag! Det er direkte ufint mot lungene dine!  >Sad

  (trådstarter)
   #18
 12     Lofoten     0
Hmm.. er dette blitt ett helseforum?  Grin Jeg kjøpte jo sagen for å gå til angrep på naturen.  ;)

Jeg lurte jo litt en stund at den ikke tålte 95 okt, siden det er blitt sånne miljømaskiner og bensin, for tiden, men det kan jo ikke være så galt fatt.  Smile
   #19
 265     0

Er vel ikke noe bedre å vandre i Oslo/Bergen sentrum heller..


Kan ikke sammenliknes! 2-taktere slipper ut mye mer svineri enn biler, og når man står med nesa oppi det.. Prøv og se,, regn med harking, sår hals og bensinlukt i bihulene i lang tid etterpå. Mijøbensinen er hovedsakelig laget for helsas skyld, ikke for "miljøet" som navnet antyder. Du finner ingen som jobber seriøst med skogsbruk som bruker vanlig bensin.
   #20
 2,172     Oslo     0


Selv blander jeg 1:25 på sagene mine og fyller Statshellco og har ikke noe problem. Jeg har kjørt sager fra Husquarna/Electrolux/Partner/Jonsered (Trollet har mange navn) uten skjærings.


Husquarna har ikke en enkel sak her ettersom bevisbyrden ligger hos produsenten.
De må kunne bevise at din feilhåndtering er den direkte årsaken til havariet.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt noen dype pust og avskrevet sagen som "tapt".
Deretter hadde jeg ansett det som et hobbyprosjekt for å se hvor langt man kan trekke strikken.
Pøs på med brev til BM butikken, BM sentralt, Verkstedet, Produsentrepresentanten osv.
Legg ved bilder av oljekanne, sagkjedeolje - dette er den eneste måten du kan dokumentere din fremgangsmåte i ettertid.

Så er det bare å klage til forbrukermyndighetene.

Jeg ville aldri gitt meg på tørre møkka  >:(