(trådstarter)
   #11
 22     KOPERVIK     0
Kjenner jeg ble litt oppgitt når jeg nå fant denne døren i går som var råtten. Det er sant det du sier ninefinger Joe byggmester må ta ansvar men nå når det er utenfor reklamasjon så blir jeg litt usikker. De har jo også byttet kjede nå og svarer ikke på mail. Men jeg fortsettet å mase . Jeg komme aldri til å gi meg . Om det så blir tv2 hjelper deg. En kjenning som skal til å bygge ett større leilighetsbygg har iallfall slått fra seg Gilje nå når han har sett hvor dårlig kvalitet det er og at de ikke vil ordne opp .

TSt
   #12
 14,509     0
Får sjekke om det er noe andre garantier når det gjelder råteskade. Nordan har i allfall garantier på dette men forutsetter at vedlikehold er fulgt. Men i løpet av 5 år burde det ikke være så mye. (Vet at Nordan spesisfierer maling hvert 7 år, entreprenør som leverte gal type vindu så derfor ble regler rundt dette sjekket).
  (trådstarter)
   #13
 22     KOPERVIK     0
Ser også at på skyvedøren min på kjøkkenet så har beslaget på vinduet på den faste delen begynt å løsne . Er sikkert plukkråte under de også. Er jo en skandale dette faktisk . Jeg har sendt mail til tv2 hjelper deg. Sliter litt med hva jeg skal gjøre videre ettersom ingen vil ta ansvar og reklamasjonsretten er gått ut. Skal jeg bytte alle vinduer i huset etter 5,5 år ? Jeg valgte alukledde vinduer for å slippe å male vinduer og å få litt lettere vedlikehold.
TSt
   #14
 14,509     0
Hos Gilje står det:
--------------
Garantifakta sopp og råte:

20 års garanti for sopp og råte gjelder for vinduer, balkongdører og skyvedører produsert etter 1. januar 2018.

For at garanti skal være gyldig kreves det at vinduer og dører er riktig montert. Det kreves også dokumentasjon på at produktene er vedlikeholdt og etterbehandlet ved behov.

Dette skal utføres i samsvar med våre anbefalinger, se vår nettside www.gilje.no. Frist for melding av eventuell reklamasjon følger ellers kjøps- og forbrukerkjøpsloven.

Vi vil vurdere omfanget av skaden, og om mulig levere enkle komponenter for utbedring. Er ikke det mulig, har du som kunde krav på nytt produkt likt eller tilsvarende likt det du har fra før (produkt endringer kan forekomme).

Den utvidede garantien går ut over kjøps- og forbrukerlovens minste garanti.

Vi presiserer at en slik utvidet garanti begrenses til selve produktet, og innebærer ikke en utvidet rett til å kreve dekket kostnadene ved utskifting eller eventuelle følgeskader.
--------------
Problemet er at produktene er eldre enn 1. januar 2018. Men enten så er det at bransjen har begynt med bedre vilkår som de har måttet begynne å følge opp eller så har det vært et problem tidligere som de garanterer at de har løst på denne måte.

En må finne ut av hva som var gjeldende på kjøpstidspunktet.
  (trådstarter)
   #15
 22     KOPERVIK     0
Ja jeg har prøvd å google litt her men er vel redd for at de gjemmer seg bak 5 år reklamasjon.Har sendt ny mail til byggmester i dag med bilder . Så får vi se
  (trådstarter)
   #17
 22     KOPERVIK     0
Nei det er helt sikkert. Uansett om kvaliteten er blitt bedre så har de en helt elendig ovenfra ned holdning som jeg er helt latterlig. Ett firma som lever på sitt rykte bør jo virkelig ikke holde på slikt. Provoserende også jeg fant en eldre tråd her på forumet der en person var skeptisk til alukledde vinduer og da var gilje raskt inne og kommenterte : ' dette har vi gjort i 25 år så dette kan vi' .. så jeg jeg er helt sikker på at Gilje leser dette også

  (trådstarter)
   #18
 22     KOPERVIK     0
Liten oppdatering: byggmester har tatt kontakt. De har saken til sin leverandør og venter på tilbakemelding. Jeg lever i håpet 😂
  (trådstarter)
   #19
 22     KOPERVIK     1
Da har Gilje vært på besøk: råtten dør blir byttet . Endelig gode nyheter. Så får jeg håpe de får fikset vinduer også 😀