425    8    0  

Feil dusj

 3     0
Hei, jeg har kjøpt en ny leilighet som er under oppføring, den er snart klar til innflytting så vi ble invitert på åpent hus så vi fikk se leiligheten. Når vi gikk igjennom la vi merke til at de har montert feil dusj, de har montert standard valget isteden for en regndusj som vi ba om i tilvalgsprosessen.  Noen som vet om det er en enkel jobb for utbygger å bytte fliser og montere den dusjen vi ba om? Det er et modulbad, å den dusjen vi vil ha passer ikke i de samme festepunktene som den de har montert.

HSt
   #1
 36,582     Lillestrøm kommune     0
Takke de for at de har spart deg for en formue i varmtvannsutgifter Laughing (Unnskyld, burde ikke spøke med et nytt BB medlem før han er mer husvarm her inne, velkommen på BB!)

Det fulgte med et dusjhode som var nesten like ille med dusjkabinett jeg kjøpte for noen år siden, jeg byttet til det gamle. Se om du finner noe som passer og dere kan leve med og be om kompensasjon ?

Kanskjeen rainfalldusj fra annen leverandør har andre festepunkter ?  Evt se om dere har noe tilbehør som kan limes over dagens festepunkter
  (trådstarter)
   #2
 3     0
Hehe, det tenker jeg ikke på, varmtvann er inkludert i fellesutgiftene!:D Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan kreve at utbygger retter det opp siden jeg har en kontrakt med de om hva som skal leveres?
HSt
   #3
 36,582     Lillestrøm kommune     0
Trodde det var normalt å avregne også varme i nybygg nybygg i blokk i Lørenskog gjør de det men det kan hende det også er oppvarming. I prinsipp så skal de jo levere det du har bestilt spørsmål er til hvilken kostnad.
   #5
 3,587     0
Jeg forstår deg slik at dere kan bruke vilkårlig mye varmtvann uten at det påvirker avregningen i det hele tatt, er det slik? Om hvert familiemedlem står under regndusjen en halv time hver dag, istedetfor fem minutter under en sparedusj, betyr det ingenting?

Det kan hende du har rett. Jeg har flere kollegaer som bor i nye leiligheter der varmtvann er lnkludert i husleien "a konto" - det er en måler i hver leilighet, og husleia varierer med uttaket av varme, både til VV og romoppvarming. Mitt inntrykk er at det er det som er det vanlige.

Hvis dere faktisk kan la regn-dusjen stå på full stim døgnet gjennom uten at det koster dere noe, da kan jeg egentlig godt forstå at de ikke ønsker å montere en regn-dusj, som kan føre til signifiant høyere energiutgifter for fellesskapet, uten noen mulighet til å belaste den som forårsaker disse høyere fellesutgiftene. Selv om dere ba om regn-dusj, er du 100% sikker på at ønsket ble akseptert av fellesskapet? (Du skriver ikke om det er borettslag eller sameie eller noe annet, men når dere har felles VV, må det jo være en eller annen enhet som organiserer det felles!)
HSt
   #6
 36,582     Lillestrøm kommune     0
ser vi sporer litt av, på Moholt var potetene kokt hvis de sto i en kjele med en blyant stråle varmtvann fra morningen av ... Historie jeg hørte i Trondheim for lang tid tilbake ... Betale alles sløsing felles kan bli dyrt. Men hiv dere på tråden og svar på TS sitt egentlige spørsmål.
   #7
 4,193     0
Hvis det er avtalt skriftlig med utbygger at dere skal ha regndusj så hadde jeg bare stått på krava. Det er bedre å ta kampen nå enn å irritere seg over feil dusj i en ny leilighet.

Hvor mye jobb det er for utbygger er jo irrelevant, det er deres feil at de ikke greier å få ting riktig første gangen Wink

   #8
 6     0
Dere kan jo reklamere, siden det er en mangel.

Jeg ville dog vært påpasselig med en evt. utbedring dersom det inkluderer bytte av flis, dersom det er smøremembran bak. I praksis fungerer det dårlig med slike lokale utbedringer. Det finnes dog et firma som har spesialisert seg på dette. Kjedelig å få vannskade i ettertid pga. en slik utbedring.

Dersom utbygger er klar over dette vil de antakelig prøve å avslå reklamasjonen med referanse til kost/nytte-funksjonen