#11
 2     Hønefoss     0
Til Administrator og Medlemmer i ByggeBolig.no

Med stor forskrekkelse leste jeg Administrators varsel om MaxHjem AS som en useriøs aktør når jeg i ettermiddag skulle svare på  “presidentobama” sitt innlegg.
Vi i MaxHjem AS ser helt klart at det innlegg som er skrevet av “Amalie11” er i strid med både ByggeBolig.no og MaxHjem AS sine verdigrunnlag og moralske prinsipper, samt at dette er et brudd på god forretningsskikk når slikt “godsnakk” blir postet fra en av våre datamaskiner, spessielt og meget alvorlig når virkelig avsender ble forsøkt kamuflert.
Vår holdning til slik oppførsel og fremferd er meget bastant, nulltoleranse! En av våre medarbeidere har her tatt “skjeen i egen hånd” og i beste hensikt utført en handling, ikke på vegne av MaxHjem AS, men på eget initiativ fra en av MaxHjem AS sine datamaskiner.
Vi har internt avdekket “synderen”, denne har blitt kalt inn på teppet og har fått avgitt en forklaring på sitt agerende, medarbeideren er irettesatt og advarsel er gitt ift. egen uautorisert handling, samt at vedkommende er blitt gundig forklart hvilke ødeleggende konsekvenser slike “gode gjerninger” kan medfører for vårt firma. Kan man komme nærmere et “elektronisk selvmord”?
Personlig passord er endret på samtlige datamaskiner i ettertid av hendelsen slik at uvedkommen bruk av disse er eliminert.

På vegne av MaxHjem AS legger jeg meg flat for enhver kritikk i sakens anledning og ber uforbeholdent om unnskyldning til alle Medlemmer, Administrator og Andre for min medarbeiders ungdommelige dumhet, og jeg forsikrer at de tiltak som er iverksatt internt vil sikre at lignende ikke vil forekomme fra MaxHjem AS / www.maxhjem.no i fremtiden.

MaxHjem AS hadde gjennom hele 2010 en god vekst i omsetning, markedsandeler og kundeportefølje på tross av liten bruk av betalt markedsføring, veksten har fortsatt også i 2011. Dette er for oss en bekreftelse på at våre produkter holder mål og at vår omsorg for både nye kunder og ettermarkedet ved behandling av supporthenvendelser er god. Vår tilvekst er i stor grad et resultat av fornøyde kunder som anbefaler oss for familie, venner og bekjente. Selvsagt finnes der blandt våre kunder også noen som ikke føler at de har blitt rettferdig behandlet eller har kjøpt et produkt som ikke har tilsvart dennes forventning, men vi jobber hardt for å rydde opp i slike tilfeller, også når underleverandør har skyld eller når kunde er uheldig under egentransport eller montering, altså tilfeller der hvor MaxHjem AS ikke kan lastes for hendelsen.

Atter en gang, unnskyld for VÅRE handlinger. VÅRE da JEG ALDRI kan fraskrive meg eller delegere bort MITT ansvar for uttalelser eller handlinger utført av mine medarbeidere i jobbsammenheng.

Til slutt håper jeg at det useriøs-stempelet som er satt på oss i denne tråden ikke blir stående som betegnende for MaxHjem AS sin virksomhet.

Med vennlig hilsen Kjell Ove, MaxHjem AS

hro
   #12
 1,574     Trondheim     0

(...) sakse bort en masse(...)
Til slutt håper jeg at det useriøs-stempelet som er satt på oss i denne tråden ikke blir stående som betegnende for MaxHjem AS sin virksomhet.
Med vennlig hilsen Kjell Ove, MaxHjem AS


Flott med tilbakemelding. Viktig å være ærlig på at enkelte av produktene deres bærer preg av at de er rimelige, men man kan vel ikke forvente å finne blykrystallglass om man handler på Nille heller.

En svært så effektiv måte å kvitte seg med "negativ" omtale, vil være å få en SINTEF godkjenning på prodktene deres (tenker her spesielt på amaturer og slikt). Biltema har greid det. MaxHjem neste?

Når det er sagt, jeg har et slikt installert i boligen jeg kjøpte. Flott kabinett - i alle fall på visning - men defintitivt ikke et produkt jeg vil anbefale å bruke pengene på. Dette pga kvaliteten på materialet som er brukt - glassfiber/plast som er såpass myk at det gror alger fortere enn ellers. Dette oppdaget jeg etter en liten mnds bruk, hvor første svakhet var at dysa til ene massasjedusjen kollapset ved trykksetting (tidligere eier hadde knapt brukt denne og plastmaterialet tålte ikke trykket som oppsto pga kalkavleiring i dysa). Tilsvarende dyse var ikke å oppdrive hos faghandlere i byen - og jeg fant da produktet på nett. Prisen forklarer den ringe kvaliteten - MEN man får jo oftest det man betaler for, også i Kina.
Signatur
   #13
 3     0
Vi pusset opp badet og kjøpte oss en steamdusj fra Maxhjem.no, noe vi har angret grådig på i ettertid. På deres hjemmeside står det at de leverer kvalitetsdusjer, men det er ikke akkurat det vi har fått erfare. Vi har hatt dusjen i to år nå, og problemene dukket opp allerede etter 6 mnd bruk.

1. Karet rundt steamdusjluken er sprukket, da det ser ut til at karet ikke har tålt varmen. Steamdusjen er brukt minimalt, mellom 15-25 ganger.

2. Dusjslangen sprakk på flere steder allerede etter 9 mnd bruk. Vi har derfor byttet den ut.

3. Knottene på dusjhodet har falt av flere steder, og flere er sprukket og virker porøse. Plastikken i dusjhodet er misfarget grønt/ brunt.

4. Speilet i dusjen har begynt å bli misfarget i kantene rundt hele speilet. Noe man vanligvis ser på svært gamle speil, og slettes ikke på nye.

5. Skruene som holder dusjdørene på plass skrur seg selv ut etter en stund. Hettene som ligger over skruen faller av hele tiden, og vi har mistet en. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger vi har skrudd disse på, men det er nok så ofte som en gang i måneden.

6. Glasshyllen i dusjen begynte allerede å falle fra hverandre for ca 1 år siden. Festene ble brune og grønne, og en stund etter brakk de av. Vi har heller ikke hatt spesielt mye i hyllen, da bortsett fra noen sjampoflasker, såpe og balsam.

7. Vinkelkoblingen som går gjennom glassveggen var sprukket, og dermed sprutlekkasje mot veggen.

8. Koblingspunktet til lyset oppå dusjen er brent/smeltet. Min mann som forøvrig er elektriker sier at koblingspunktet er av dårlig kvalitet og det er ikke brukt endehylse, ergo har det brent.

9. Av de såkalte leddlysene i dusjen, har flere gått.

Om dette kan kalles kvalitet kan vel diskuteres. Dusjen er laget av billig materiale som ikke tåler normal bruk. Plastikken brukt generelt i dusjen blir grønn/ brun etter kort tid, og til slutt brister den. Vi er så lei av dusjen at vi nå etter 2 år kaster den ut.

Da jeg første gang tok kontakt med Maxhjem angående de første problemene, måtte jeg nærmest true meg til hjelp. Til slutt, etter å ha sendt dem masse bilder av feilene på dusjen, sendte de nye deler (av samme dårlige kvalitet). Vi fikk tilbud om å sende dusjen tilbake til dem, så skulle de vurdere om dusjen var i så dårlig stand at vi kunne heve kjøpet. Da måtte vi selv betale frakt på noen tusenlapper. Vi tok ikke den sjansen å bruke penger på frakt da vi syntes at denne leverandøren virket svært useriøs. De to siste feilene fikk vi nå i desember, og da var garantien gått ut. Heldigvis at min mann er håndverker av yrke og nevenyttig, ellers hadde vi stått uten dusj i jula.

Vi trodde vi skulle spare noen tusenlapper ved å handle på Maxhjem, men der tok vi jammen feil. I dag, noe klokere, ville jeg brukt noen tusenlapper ekstra og kjøpt dusj hos en lokal forhandler.
   #14
 257     Sunnmøre     0
Må påpeke at i henhold til Purehelp sine info som er rapportert så består Maxhjem AS av 2 ansatte.

Så en kan jo begynne å lure på nevnte poster ovenfor.
Signatur
   #15
 557     Sørlandet     0

Må påpeke at i henhold til Purehelp sine info som er rapportert så består Maxhjem AS av 2 ansatte.


Nå er vel ikke den informasjonen veldig nøyaktig. Ser at min gamle arbeidsgiver står med 7 ansatte. Må tilbake til 2010 for at det skulle stemme, i 2011 hadde de 5, første halvdel av 2012 hadde to og siden sommeren ikke har hatt noen ansatte.
   #16
 1     Nordreisa     0
Jeg var så dum at jeg kjøpte den løsningen sobo nevner. Dusjen ble lagret i kjellerstuen i nesten 2 år i påvente av oppussing av bad. Etter 7 mnd bruk av dusjen sprekker bunnen i karret slik at det oppstår en liten lekkasje.  Maxhjem sier at reklamasjonsfristen er gått ut, siden det er gått mer enn 2 år, jeg påpeker da at reklamasjonsretten er 5 år på ting som er ment å vare vesentlig lenger en 2 år. Da får jeg som svar at det er feil bruk og dermed ingen reklamasjon på karret.
Hvordan kunne jeg vite at dusjen jeg kjøpte ikke kunne brukes til å dusje i.

Nå svarer ikke Maxhjem på henvendelser fra forbruker rådet heller.

STYR UNNA DENNE USERIØSE AKTØREN.