Totalt 70.000 for din andel, eller 70.000 for hele huset?
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
40800 i arbeidspenger, så sosial tillegg (feriepenger arbeidsavgift osv) på 24% av arbeidspenger. så selfølgelig moms opp på der. og maling 5765 ink moms.
Men utregningen vil vell bli bruksareal.
det jeg tenker er: utreknes
total beløp delt på total bruksareal hus så gange det med hver sin bruksareal.
Spørsmålet er: De har ikke malt carporten min/inngangsparti. Skulle hatt redusert pris. og ang bilen min, når faktisk ungdomene er ansatt i ett firma så e det vell krav på at firmaet dekker kostnaden for å få fjerna maling flekkene?
Da ble det straks noe annet. Det så først til at din andel var 70k. 70 for hele huset er mye penger, men høres ikke like hinsides ut.
Jeg kan ikke eksakt gangen i sånt, men det høres ikke urimelig ut å dele etter eierbrøk, ca. 1/3 på deg.
Gjenstående arbeid skal du da også betale ca 1/3 av, og skaden på bilen skal dekkes 100% av utførende firma.
Forøvrig syns jeg det virker uryddig av naboen din å gjøre ting på denne måten uten at det foreligger en avtale på forhånd.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Jeg tenker 77/209 x 70.000 = 25.800 kroner er en pris du bør kunne leve med. Jeg tror ikke prisen er langt unna det man må betale om man skal sette ut jobben, uansett.
Jeg ville ikke fokusert for mye på hvem som eier hva i forhold til det som ble malt. Denne gangen var det maling - neste gang kan det være dreneringen. Det er ikke sånn at fordi du eier boarealet nært grunnmuren at du skulle måtte betale for utbedring av dreneringen. Og det er heller ikke slik at den andre eieren skal måtte betale alt hvis noe må gjøres på taket.
Når det gjelder maling på bilen bør man forvente at selskapet ordner opp.
En må passe på hvis det blåser og en maler. Selv med kost ble det prikker på biler på andre siden av et stort hus når det ble malt. Vi oppdaget det heldigvis med en gang på en av bilene til de som deltok på dugnad så fikk tørket det av med en gang. Vedr kostnader skal deles etter eierbrøk. Har ikke noe å si hvor mye panel du har i forhold til nabo. Starter en på noe annet så går det feil. Når jeg bode i et mindre sameie betalte vi riktignok en lite beløp fordelt på boenhet siden noen fordler av felles ting ikke er relater til eierbrøk men dette må en evt bli enige om.
Jeg er helt enig med de andre over her at man skal betale etter eierbrøken. Er det 40/60 (f.eks.), betaler man 40 % av totalsummen, enten man har mer eller mindre kledning som skal males.
Forøvrig er jeg også enig i at det er en veldig uryddig måte å drive firma på.
At garasjen hans er malt innvendig, trenger nødvendigvis ikke å bety at det er lagt til i fakturaen, men at de kan ha malt for han mens de var i gang. Få tak i et malerfirma, spør etter pris/timer på jobben, og slå i bordet med dette.
Vedr. malingssøl: Firmaet jeg jobber i, malte noen plater en dag det blåste. Noen dråper havnet på en bil, og han som ble berørt fikk levere bilen inn til rens/polering på firmaet sin regning. Prisen er svært liten kontra dårlig omtale...
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
40800 i arbeidspenger, så sosial tillegg (feriepenger arbeidsavgift osv) på 24% av arbeidspenger.
så selfølgelig moms opp på der.
og maling 5765 ink moms.
Men utregningen vil vell bli bruksareal.
det jeg tenker er:
utreknes
total beløp delt på total bruksareal hus
så gange det med hver sin bruksareal.
Spørsmålet er:
De har ikke malt carporten min/inngangsparti. Skulle hatt redusert pris.
og ang bilen min, når faktisk ungdomene er ansatt i ett firma så e det vell krav på at firmaet
dekker kostnaden for å få fjerna maling flekkene?
70 for hele huset er mye penger, men høres ikke like hinsides ut.
Jeg kan ikke eksakt gangen i sånt, men det høres ikke urimelig ut å dele etter eierbrøk, ca. 1/3 på deg.
Gjenstående arbeid skal du da også betale ca 1/3 av, og skaden på bilen skal dekkes 100% av utførende firma.
Forøvrig syns jeg det virker uryddig av naboen din å gjøre ting på denne måten uten at det foreligger en avtale på forhånd.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Jeg ville ikke fokusert for mye på hvem som eier hva i forhold til det som ble malt. Denne gangen var det maling - neste gang kan det være dreneringen. Det er ikke sånn at fordi du eier boarealet nært grunnmuren at du skulle måtte betale for utbedring av dreneringen. Og det er heller ikke slik at den andre eieren skal måtte betale alt hvis noe må gjøres på taket.
Når det gjelder maling på bilen bør man forvente at selskapet ordner opp.
Forøvrig er jeg også enig i at det er en veldig uryddig måte å drive firma på.
At garasjen hans er malt innvendig, trenger nødvendigvis ikke å bety at det er lagt til i fakturaen, men at de kan ha malt for han mens de var i gang.
Få tak i et malerfirma, spør etter pris/timer på jobben, og slå i bordet med dette.
Vedr. malingssøl: Firmaet jeg jobber i, malte noen plater en dag det blåste. Noen dråper havnet på en bil, og han som ble berørt fikk levere bilen inn til rens/polering på firmaet sin regning. Prisen er svært liten kontra dårlig omtale...