3,615
8
0
Skraper på nye zanda elegant takstein
918
0
Eg fekk i dag levert 720 takstein av type zanda elegant på garasjetaket. Dette er ein stein som er behandlet av ein eller anna type mpregnering. Pakka opp 3 pakker for å sjå på dei. Av dei 12 steinane eg tok fram var 3 av dei knust og alle er skrapt nederst på steinen. Desse skrapemerkene er for at steinene har ligget inntil kvarandre. Skrapene er heilt inn til betongen. Er detta noke eg skal godta, eller skal eg klage? Dei knuste steinene skal eg selfølgelig bytte..
Tviler på at du får byttet de ødelagte steinene, da brekkasje er noe du må regne med i en leveranse med takstein. Hva skrapene angår, tror ikke det er noe å lage noe ut av, det er slik de pakkes, og dermed vil sånnestriper kunne oppstå...
.Thag
Vi knakk noen stein når vi gikk på taket, men i utgangspunktet burde vel leverandør klare å emballere produktet sitt så har du snaut med stein så burde du kunne få byttet disse. Ta bilder av brekkasje i pakken.
Det du antyder er at man må legge noe i mellom hver eneste stein når de pakker. Kommer neppe til å skje i overskuelig fremtid . I motsatt fall hadde de nok gjort det. Så fort du får steinen på taket synes ikke de stripene likevel! Hva brekkasje angår, så er det som sagt noe du må regne med i en leveranse takstein, også kjent som svinn:-) Verden er nok skrudd sammen slik at det er *du* som må bestille noen stein ekstra.
.Thag
Jeg spurte om de syntes det ville vært akseptabelt å kjøpe en ny bil med ripete og stygg lakk.
Nytt er nytt... samme hva det er.
Med automatiske pakkemaskiner o.l. så pleier en å finne løsninger som ikke skader produktet, Zanda har tydeligvis fortsatt en vei å gå her.
Edit: Skadene var i fremkant av steinen, siden steinen ikke er gjennomfarget så lyste dette godt opp når topplaget var slitt av i disse flekkene.
Nå vet jeg ikke prisen pr plate, men høres rart ut om en ikke skal få byttet ødelagte plater. Hvis et beskyttende lag forsvinner så kan det jo fort trekke til seg vann over tid, og skape andre problemer? Juridisk er det ikke noe vanskeligere enn at en har fått en ødelagt vare, og problemet er bare om det skjedde hos produsent eller i leverandørleddet. De gangene jeg har klaget på produkter så har jeg som regel fått en unnskyldning og ny vare. Produsenter med stolthet for produktet vil gjerne vise seg fra sin beste side og levere topp vare, så litt rart at denne produsenten velger kostnaden ved å erstatte knekte/skade plater og dermed endel adm. kostnader over bedre pakketeknikk. Såfremt dette er noe som skjer ofte.
Klager man på en hyggelig, men bestemt måte, så pleier ting som regel å løse seg bra =) Produsenter/importør/leverandør er ikke så interessert å få en litt misfornøyd kunde som kanskje klager over servicen til bekjente over noe som er tilnærmet gratis å gi kunden. Det vil fort gi et par % nedgang i salg, det bør enhver salg/kundesjef vite.