Et kjøkken til info koster betydelig mindre enn 200 000 :-)
Selvsagt skal det gjelde skrifltige avtalen, men ikke når denne er villedende til det som skal forstås som en avtale i vårt tilfelle. Ser du spiller advokat og takker for synspunktet!
Det at BDM opptrer svært klønete ved sin deltagelse på forumet gjør ikke at jeg mener trådstarter har en bedre sak enn tidligere, selv om hun tydeligvis syns det selv.
Alle som har brukt mange tusen timer årlig på å bygge seg opp et firma, med alt hva det innebærer av sene nattetimer på kontoret, mer enn full arbeidsdag ute og en evig kamp for å holde likviditeten sånn noenlunde ok og kreditorer/futen i det minste utenfor døren, kan forstå at i det man leser om seg selv som en navngitt svindler på et åpent nettforum med høy treffgrad på Google, får seg til å gjøre et dårlig gjennomtenkt trekk. Særlig da hvis trådstarter er, slik som Karlson ymter frempå om, kunden fra helvete.
At noen mer, eller som her mindre, vellykket forsvarer livsverket sitt bør kke nødvendigvis være noen bekreftelse på at de innerst inne er svindlere.
At de ikke forstår sosiale medier, internettsfolkets iboende skepsis eller at man faktisk kommer lengst ved å opptre som den man er, er heller ikke ensbetydende med at de er hensynsløse bedragere i sitt daglige virke.
Det er vel ikke tvil om at BDM roter det skikkelig til for seg selv i denne saken.
Når det er sagt, så er det like klart at Kalina ikke har noen spesielt god sak. Jeg ville ikke anbefalt å ta denne til retten. At elentreprenøren har spilt litt smågrisete er nå så, men å ha rett er ikke det samme som å få rett.
Jeg ville definitivt vurdert et forlik hvis jeg hadde vært så dum at jeg havnet i en slik situasjon.
Vi har hele veien ønsket å komme til enighet med BDM elektro. De har tilbudt oss 10% rabatt på sine varer, men ikke glem at vi betalte dem 30% OVER det som ble tilbudt på befaring ifg. deres ansatt og som vi egentlig aksepterte ved å gi dem oppdraget der og da. SÅ vi har vært mye mer villige underveis til å komme til konsensus.
Hva er årsaken at han ikke vil komme til møte men korrespondere kun gjennom advokaten og svarer ikke på mail eller mobil fra dag 2? Konflikten var ikke så verst helt i begynnelsen faktisk...og vi var i det minste interessert i å komme i konflikt da forsinkelse i byggeprosessen var helt utelukket. Vi har over 40 sider med korrespondanse uten at de har ønsket å møte oss. Fordi jeg er "kunden fra helvete"? Eller fordi vi gjorde ikke motstand i den sårbare situasjonen vi var og de trodde at de skal bare stå på å så få pengene ut av oss.
Når noen her snakker om "livsverk" og "kunde fra helvete" så har jeg vansker til å forstå at dette livsverket kan ha det godt av at "skaperen" oppfører seg på denne måten (og med dette mener jeg ikke hva som har hendt her på forumet) og nekter all kommunikasjon med en kunde før kunden blir til "kunden fra helvete".
Ikke glem at hvis du skulle bli påkrevd å betale nesten 3 ganger mer for en tjeneste eller vare så skulle det være naturlig at selger viser til de reele prisene allerede i begynnelsen og ikke omtaler det som så gode for så skape en helt annen forståelse av virkeligheten. Hva med plikten til å fraråde? Viste ikke BDM elektro at det er vanlig å gi fastpris på nybygg og større prosjekter som vår? Vi spurte eksplisit om fastpris 2 ganger skriftlig - svaret var at de ikke hadde oversikt? Vanskelig for meg (men kanskje ikke for andre) å kalle det proff eller for å bygge sitt livsverk.
Første gang vi så på disse hemmelige priser var i Forliksrådet. Er ikke det litt forsent?
Kalles dette å bygge "livsverk" ved å lure seg midler fra en familie som skal slitte med ekstra gjeld flere år fremover? Uansett hvor mange prisoverslag vi innhenter så koster ikke dette prosjektet mer enn 120-130 000.- De skulle ha mer enn dobbelt så mye baser på disse "gode grossistpriser" fra "gode avtaler".
Sjekk gjerne inntekten til vedkommende daglig leder - han er ihvertfall ikke underbetalt, selv om firmaet går så dårlig og vi skal medføle ham om ødelagt livsverk.
Denne uttallelse viser min syn på saken - om noen er ikke enig - er det greit, men hvis BDM elektro ikke er enig så er bare å ta kontakt.
Og for de som fortsatt ikke stoler på min troverdighet - jeg legger ut gjerne alt av korrespondanse ut inkl. dom fra Forliksrådet dersom BDM elektro godkjenner dette.
Og for den saksskyld - de var veldig ordentlig ved befaring...
Vi har hele veien ønsket å komme til enighet med BDM elektro. De har tilbudt oss 10% rabatt på sine varer, men ikke glem at vi betalte dem 30% OVER det som ble tilbudt på befaring ifg. deres ansatt og som vi egentlig aksepterte ved å gi dem oppdraget der og da. SÅ vi har vært mye mer villige underveis til å komme til konsensus.
Hva er årsaken at han ikke vil komme til møte men korrespondere kun gjennom advokaten og svarer ikke på mail eller mobil fra dag 2? Konflikten var ikke så verst helt i begynnelsen faktisk...og vi var i det minste interessert i å komme i konflikt da forsinkelse i byggeprosessen var helt utelukket. Vi har over 40 sider med korrespondanse uten at de har ønsket å møte oss. Fordi jeg er "kunden fra helvete"? Eller fordi vi gjorde ikke motstand i den sårbare situasjonen vi var og de trodde at de skal bare stå på å så få pengene ut av oss.
Når noen her snakker om "livsverk" og "kunde fra helvete" så har jeg vansker til å forstå at dette livsverket kan ha det godt av at "skaperen" oppfører seg på denne måten (og med dette mener jeg ikke hva som har hendt her på forumet) og nekter all kommunikasjon med en kunde før kunden blir til "kunden fra helvete".
Ikke glem at hvis du skulle bli påkrevd å betale nesten 3 ganger mer for en tjeneste eller vare så skulle det være naturlig at selger viser til de reele prisene allerede i begynnelsen og ikke omtaler det som så gode for så skape en helt annen forståelse av virkeligheten. Hva med plikten til å fraråde? Viste ikke BDM elektro at det er vanlig å gi fastpris på nybygg og større prosjekter som vår? Vi spurte eksplisit om fastpris 2 ganger skriftlig - svaret var at de ikke hadde oversikt? Vanskelig for meg (men kanskje ikke for andre) å kalle det proff eller for å bygge sitt livsverk.
Første gang vi så på disse hemmelige priser var i Forliksrådet. Er ikke det litt forsent?
Kalles dette å bygge "livsverk" ved å lure seg midler fra en familie som skal slitte med ekstra gjeld flere år fremover? Uansett hvor mange prisoverslag vi innhenter så koster ikke dette prosjektet mer enn 120-130 000.- De skulle ha mer enn dobbelt så mye baser på disse "gode grossistpriser" fra "gode avtaler".
Sjekk gjerne inntekten til vedkommende daglig leder - han er ihvertfall ikke underbetalt, selv om firmaet går så dårlig og vi skal medføle ham om ødelagt livsverk.
Denne uttallelse viser min syn på saken - om noen er ikke enig - er det greit, men hvis BDM elektro ikke er enig så er bare å ta kontakt.
Og for de som fortsatt ikke stoler på min troverdighet - jeg legger ut gjerne alt av korrespondanse ut inkl. dom fra Forliksrådet dersom BDM elektro godkjenner dette.
Og for den saksskyld - de var veldig ordentlig ved befaring...
Stå på. Hvis ingen gidder å ta opp kampen innimellom, så tror både den ene og den andre at nordmenn er dumme sauer som det er fritt for å lure som best man kan.
Forrige huseier til boligen min tok elektrikeren til forliksrådet, og gjett om de husket det når de var på befaring for å prøve å forklare meg hva som var tanken bak alle de løse lednings og rørstumpene som jeg overtok.
Jeg mener at BDM elektro ikke bare har prøvd å svindle oss og krever mer enn dobbelt så mye som bransjen tar, MEN har også utført installasjoner med feil.
Vet dere noe om hvordan NELFO stilles til slike henvendelser? De garanterer jo for sine medlemmer.
Er det noen tråd om NELFO her eller skal jeg bare fortsette med denne?
Daglig leder har vært navngitt (og senere redigert bort av admin)
JKL
Et kjøkken til info koster betydelig mindre enn 200 000 :-)
Selvsagt skal det gjelde skrifltige avtalen, men ikke når denne er villedende til det som skal forstås som en avtale i vårt tilfelle. Ser du spiller advokat og takker for synspunktet!
Alle som har brukt mange tusen timer årlig på å bygge seg opp et firma, med alt hva det innebærer av sene nattetimer på kontoret, mer enn full arbeidsdag ute og en evig kamp for å holde likviditeten sånn noenlunde ok og kreditorer/futen i det minste utenfor døren, kan forstå at i det man leser om seg selv som en navngitt svindler på et åpent nettforum med høy treffgrad på Google, får seg til å gjøre et dårlig gjennomtenkt trekk.
Særlig da hvis trådstarter er, slik som Karlson ymter frempå om, kunden fra helvete.
At noen mer, eller som her mindre, vellykket forsvarer livsverket sitt bør kke nødvendigvis være noen bekreftelse på at de innerst inne er svindlere.
At de ikke forstår sosiale medier, internettsfolkets iboende skepsis eller at man faktisk kommer lengst ved å opptre som den man er, er heller ikke ensbetydende med at de er hensynsløse bedragere i sitt daglige virke.
Når det er sagt, så er det like klart at Kalina ikke har noen spesielt god sak. Jeg ville ikke anbefalt å ta denne til retten. At elentreprenøren har spilt litt smågrisete er nå så, men å ha rett er ikke det samme som å få rett.
Jeg ville definitivt vurdert et forlik hvis jeg hadde vært så dum at jeg havnet i en slik situasjon.
Hva er årsaken at han ikke vil komme til møte men korrespondere kun gjennom advokaten og svarer ikke på mail eller mobil fra dag 2? Konflikten var ikke så verst helt i begynnelsen faktisk...og vi var i det minste interessert i å komme i konflikt da forsinkelse i byggeprosessen var helt utelukket. Vi har over 40 sider med korrespondanse uten at de har ønsket å møte oss. Fordi jeg er "kunden fra helvete"? Eller fordi vi gjorde ikke motstand i den sårbare situasjonen vi var og de trodde at de skal bare stå på å så få pengene ut av oss.
Når noen her snakker om "livsverk" og "kunde fra helvete" så har jeg vansker til å forstå at dette livsverket kan ha det godt av at "skaperen" oppfører seg på denne måten (og med dette mener jeg ikke hva som har hendt her på forumet) og nekter all kommunikasjon med en kunde før kunden blir til "kunden fra helvete".
Ikke glem at hvis du skulle bli påkrevd å betale nesten 3 ganger mer for en tjeneste eller vare så skulle det være naturlig at selger viser til de reele prisene allerede i begynnelsen og ikke omtaler det som så gode for så skape en helt annen forståelse av virkeligheten. Hva med plikten til å fraråde? Viste ikke BDM elektro at det er vanlig å gi fastpris på nybygg og større prosjekter som vår? Vi spurte eksplisit om fastpris 2 ganger skriftlig - svaret var at de ikke hadde oversikt? Vanskelig for meg (men kanskje ikke for andre) å kalle det proff eller for å bygge sitt livsverk.
Første gang vi så på disse hemmelige priser var i Forliksrådet. Er ikke det litt forsent?
Kalles dette å bygge "livsverk" ved å lure seg midler fra en familie som skal slitte med ekstra gjeld flere år fremover? Uansett hvor mange prisoverslag vi innhenter så koster ikke dette prosjektet mer enn 120-130 000.- De skulle ha mer enn dobbelt så mye baser på disse "gode grossistpriser" fra "gode avtaler".
Sjekk gjerne inntekten til vedkommende daglig leder - han er ihvertfall ikke underbetalt, selv om firmaet går så dårlig og vi skal medføle ham om ødelagt livsverk.
Denne uttallelse viser min syn på saken - om noen er ikke enig - er det greit, men hvis BDM elektro ikke er enig så er bare å ta kontakt.
Og for de som fortsatt ikke stoler på min troverdighet - jeg legger ut gjerne alt av korrespondanse ut inkl. dom fra Forliksrådet dersom BDM elektro godkjenner dette.
Og for den saksskyld - de var veldig ordentlig ved befaring...
Stå på. Hvis ingen gidder å ta opp kampen innimellom, så tror både den ene og den andre at nordmenn er dumme sauer som det er fritt for å lure som best man kan.
Forrige huseier til boligen min tok elektrikeren til forliksrådet, og gjett om de husket det når de var på befaring for å prøve å forklare meg hva som var tanken bak alle de løse lednings og rørstumpene som jeg overtok.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Jeg mener at BDM elektro ikke bare har prøvd å svindle oss og krever mer enn dobbelt så mye som bransjen tar, MEN har også utført installasjoner med feil.
Vet dere noe om hvordan NELFO stilles til slike henvendelser? De garanterer jo for sine medlemmer.
Er det noen tråd om NELFO her eller skal jeg bare fortsette med denne?