Jeg har spurt før: Hva ble punktprisen. Var prisen hun skulle betale god/bedre enn gjengs punktpris?
Ja det er et godt spørsmål. Jeg har sett gjennom vedlegget i første post, og en ting er sikkert - hun har ikke fått den prisen hun ble forespeilet muntlig. Men det betyr ikke at hun ikke har fått gjengs pris. Jeg regner med at det er det hun vil undersøke ved å innhente så mange priser som mulig nå i etterkant.
Kunden har vel fått en ordrebekreftelse på mail om at DSB kan ta jobben (har kapasitet) og til løpende timer (pris pr time) og gode listepriser. Det er jo en privatrettslig avtale.Dette forholder vel DSB seg til og vil ikke bestride eller ha "dialog" om sin egen ordrebekreftelse.Da får de vel enda mer problemmer.Stoppet vel jobben for å begrense eget tap. Muntlig pris og avtaler er konkretisert i ordrebekreftelsen,slik at en er enig om hva en er enig om.
Listeprisen var det som ble nevnt i eposten, og det som ble godtatt. TS pratet med BDM om grossistpris. Det ble da kanskje ikke definert som innkjøpspris. Det var isåfall det hun skulle ha bedt om, og fått i kontrakten.
Du utelater den muntlige avtalen nå Hans. Selv om BSD bestrider den, betyr ikke det at TS lyver. Det kan bety at hun faktisk har blitt villedet, og at BSD fører en tvilsom praksis. Uansett synes jeg Advokat1 kom med et godt råd - det å nekte dialog med kunden er alltid dårlig markedsføring, selv om kunden oppleves som urimelig.
Jeg har ikke utelatt den muntlige avtalen, jeg har kanskje ikke nevnt den i dette inlegget. Jeg mener det der er et definisjonsspørsmål hva grossistpriser er. Hva var det som ble avtalt? Det er to meninger om dette, og kunden sjekket ikke hva prisene installatøren la til grunn for tilbudet var.
Installatøren har tydligvis opptrådt klossete her, og fortjener kritikk. Det har tydligvis vært en eller annen form for dialog, men sjefen sjøl har latt andre ta seg av dette.
Jeg mener det der er et definisjonsspørsmål hva grossistpriser er. Hva var det som ble avtalt?
Kalina påstår at det forelå en muntlig beskrivelse av grossistpriser som fikk dem til å gå fra fastpris til timepris fordi det ville lønne seg. I ettertid påstår Kalina at hun har fått en helt annen avtale enn den hun trodde hun fikk.
Allerede på side1 i denne tråden kommer 2rgeir med en definisjon på grossistpriser. Jeg synes den er god (bortsett fra punkt 5, hvor jeg er usikker) og gjentar den derfor her:
1. De fikk oppdraget på at du skulle få materiellet til grossistpris. De begrunnet indirekte at grossistpriser er "kostpris" og dermed må timeprisen opp på det som er over "standard timepris.
2. Du ga dem oppdraget i god tro på at forbrukt materiell ble "gjennomfakturert"
3. Det er riktig at du har fått materiellet til Otra sine veiledende priser.
4. Det viser seg i ettertid at du ikke har fått noen "særskilt" god pris.
5. Det viser seg at du har fått utført ett oppdrag til deg som er over gjengs pris og i strid med den oppfatningen du fikk i forkant av jobben.
Jeg mener installatøren har tilegnet seg oppdraget, på uriktige premisser.
Jeg kjenner denne omtalte bedriftens eier personlig ( kjenner han godt mellom vår felles interesse musikk) Jeg ble for noen dager siden tipset av en annen i elektro bransjen om denne saken. Jeg har av ren nysjerrighet lest gjennom dette helt fra denne misfornøyde kvinnen startet tråden. Jeg tok så på fredag en prat med omtalte daglig leder og spurte hva i all verden dette var ? Jeg kjenner denne fyren som en redelig og ryddig kar og ble veldig overasket over de beskyldninger som haglet. Jeg spurte han hvorfor i all verden han ikke går ut med sin vesjon. ( Han mente det ikke er riktig å diskutere slike saker i et nett forum) og det må jeg vel etter å ha tenkt meg om litt si meg enig i. (her pågår det faktisk en sak hvor forliksrådet ga BDM medhold) og det mest seriøse er vel å avvente.
Snakker denne missfornøyde kunden sant ?? det får vi vel kansje aldri vite. Det viser seg at det også har vert en installatør til inne før BDM Elektro as ??????? hvor ble disse av ? Hvorfor gjorde ikke disse seg ferdige. ? Fikk disse oppgjør for sine arbeider.?
Hva satt BDM egentlig igjen med på bunnlinjen tro ? Bør saksbehandleren ha dårlig sammvittighet ? Bør montøren som ringte å røyka 1,5 time pr dag trekkes i lønn ( Dersom sant JA ) Bør han slutte å røyke ? Tjener virkelig elektrobransjen så vannvittig bra ?
Hvilken erfaring fra tidligere har dette paret som er så misfornøyde med husbygging ?
Kjenner han godt og vet hva han står for !! Hadde ikke dette vert en bekjent hadde jeg ikke tatt meg tid til å kaste meg på en slik nettbasert diskusjon Jeg er utdannet elektriker men er ute av den delen av faget men jeg er forsatt innenfor elektro / elektronikk bransjen !!
Kalinka kan sikkert fortelle mer !!!
Nå er det snart tid for boksing folkens !!! det er nok bedre underholdning en dette.
Det er tre ting vi aldri kan tillate i denne type diskusjoner på ByggeBolig.no
1) Man utgir seg for å være noen man ikke er - dvs. opptrer med falsk identitet. 2) Henger ut personer med fornavn og etternavn (firmanavne er derimot helt ok - enorm forskjell!) 3) ...eller på andre måter bryter forumets registreringserklæring.
Karlson på taket, det er på tide at du gir til kjenne hvem du er og hvilket firma representerer. Les forumreglementet du har akseptert. Jeg siterer:
Vi har egne retningslinjer for forhandlere, importører, leverandører og andre som representerer sine egne merkevarer på ByggeBolig.no
1. Det må fremgå av medlemmets signatur at vedkommende representerer et produkt/tjenste (spesifisere hvilket) og ikke deltar i debatten som privatperson.
2. Det er forbudt med "utagerende" annonsering for egne produkter/tjenester, men det er helt ok å diskurere egenskaper ved produktene og pris/betingelser.
I praksis løses dette ved at vedkommende lager en signatur som følger: mvh Ola Nordmann (ansatt i Fibo-Trespo AS).
Jeg regner med at du forstår at dine bevegleser på forumet og dine IP-adresser registreres i våre databaser. Din e-post adresse lagres også i våre systemer (selv om du i ettertid velger å endre denne). For å aktivere en e-post må man disponere denne e-postadressen (verifisering ved svar på tilsendt e-post). Som administrator kjenner vi med 100% sikkerhet din identitet.
Når du i denne tråden tar så kraftig til orde for positiv omtale av BDM Elektro fra Tranby fra Tranby er det helt vesentlig at du fremstår med navn (og evnt. firmatilknytning). Du velger å bryte med forumreglementet og presenterer deg som en "objektiv" forsvarer av BDM Elektro fra Tranby, noe du definitivt ikke kan sies å være.
Ekstra trist er det at du ikke nøyer deg med å forsvare BDM Elektro fra Tranby. Du velger derimot å angripe forummedlemmet "Kalina" ganske kraftig og setter spørsmålstegn ved troverdigheten til vedkommende bak pseudonymet "Kalina". Med din tilknytning til BDM Elektro fra Tranby forventer jeg at du forstår at din troverdighet som "forsvarer" er sterkt svekket. Det er del derfor du forsøker å fremstå som en "bekjent av daglig leder" og "fornøyd kunde".
Min oppfordring til "Karlson på taket" blir derfor: Rediger din profil slik at den bringes i samsvar med forumets reglement. Presenter BDM Elektro fra Tranby din versjon av hendelsesforløpet på en konstruktiv og informativ måte. Da vil du mest sannsynlig få positiv oppmerksomhet rundt din fremgangsmåte og kan rydde uklarheter av veien.
Du er naturligvis ikke tjent med å bedrive "saksbehandling" av kundeklager her på forumet, men at dere står frem med deres versjon tror jeg utelukkende vil styrke deres omdømme.
Det er lov å tråkke i salaten på ByggeBolig.no, men nå er det på tide å fremstå som det ryddige firmaet BDM Elektro fra Tranby mest sannsynlig er. Alle her på forumet forstår at det eksisterer vanskelige kunder og misforståelser kan oppstå.
Forøvrig har registrert forummedlem "frufasan" fått anledning til å identifisere seg overfor forumadministratoren for å unngå evnt. mistanker om knytning til BDM Elektro fra Tranby. Dette har vedkommende ikke ønsket å gjøre (enda). Vi må derfor (inntil videre) gå ut i fra at "frufasan" er nærstående BDM Elektro fra Tranby.
Jeg mener det der er et definisjonsspørsmål hva grossistpriser er. Hva var det som ble avtalt?
Kalina påstår at det forelå en muntlig beskrivelse av grossistpriser som fikk dem til å gå fra fastpris til timepris fordi det ville lønne seg. I ettertid påstår Kalina at hun har fått en helt annen avtale enn den hun trodde hun fikk.
Det er jeg helt enig i.
Jeg mener at Kalina må ta det meste av ansvaret da hun lot arbeidet starte uten at hun forsikret seg om nivået på prisene. Hun har etter det jeg kan lese av tråden ikke klart og tydelig sagt at det var firmaets innkjøpspris hun ba om. Jeg skjønner også at hun ikke kunne vite hva listepris var.
Enig, men igjen, enten har hun misforstått avtalen, eller så har hun blitt villedet. Noe annet er meningsløst, all den tid denne tråden eksisterer.
Ja det er et godt spørsmål. Jeg har sett gjennom vedlegget i første post, og en ting er sikkert - hun har ikke fått den prisen hun ble forespeilet muntlig. Men det betyr ikke at hun ikke har fått gjengs pris. Jeg regner med at det er det hun vil undersøke ved å innhente så mange priser som mulig nå i etterkant.
Installatøren har tydligvis opptrådt klossete her, og fortjener kritikk. Det har tydligvis vært en eller annen form for dialog, men sjefen sjøl har latt andre ta seg av dette.
Kalina påstår at det forelå en muntlig beskrivelse av grossistpriser som fikk dem til å gå fra fastpris til timepris fordi det ville lønne seg. I ettertid påstår Kalina at hun har fått en helt annen avtale enn den hun trodde hun fikk.
Allerede på side1 i denne tråden kommer 2rgeir med en definisjon på grossistpriser. Jeg synes den er god (bortsett fra punkt 5, hvor jeg er usikker) og gjentar den derfor her:
Viktig informasjon følger:
Dette er de to innleggene fra registrert bruker "Karlson på taket" så langt:
Det er tre ting vi aldri kan tillate i denne type diskusjoner på ByggeBolig.no
1) Man utgir seg for å være noen man ikke er - dvs. opptrer med falsk identitet.
2) Henger ut personer med fornavn og etternavn (firmanavne er derimot helt ok - enorm forskjell!)
3) ...eller på andre måter bryter forumets registreringserklæring.
Karlson på taket, det er på tide at du gir til kjenne hvem du er og hvilket firma representerer.
Les forumreglementet du har akseptert. Jeg siterer:
Jeg regner med at du forstår at dine bevegleser på forumet og dine IP-adresser registreres i våre databaser.
Din e-post adresse lagres også i våre systemer (selv om du i ettertid velger å endre denne).
For å aktivere en e-post må man disponere denne e-postadressen (verifisering ved svar på tilsendt e-post).
Som administrator kjenner vi med 100% sikkerhet din identitet.
Når du i denne tråden tar så kraftig til orde for positiv omtale av BDM Elektro fra Tranby fra Tranby er det helt vesentlig at du fremstår med navn (og evnt. firmatilknytning).
Du velger å bryte med forumreglementet og presenterer deg som en "objektiv" forsvarer av BDM Elektro fra Tranby, noe du definitivt ikke kan sies å være.
Ekstra trist er det at du ikke nøyer deg med å forsvare BDM Elektro fra Tranby.
Du velger derimot å angripe forummedlemmet "Kalina" ganske kraftig og setter spørsmålstegn ved troverdigheten til vedkommende bak pseudonymet "Kalina".
Med din tilknytning til BDM Elektro fra Tranby forventer jeg at du forstår at din troverdighet som "forsvarer" er sterkt svekket. Det er del derfor du forsøker å fremstå som en "bekjent av daglig leder" og "fornøyd kunde".
Min oppfordring til "Karlson på taket" blir derfor:
Rediger din profil slik at den bringes i samsvar med forumets reglement.
Presenter BDM Elektro fra Tranby din versjon av hendelsesforløpet på en konstruktiv og informativ måte. Da vil du mest sannsynlig få positiv oppmerksomhet rundt din fremgangsmåte og kan rydde uklarheter av veien.
Du er naturligvis ikke tjent med å bedrive "saksbehandling" av kundeklager her på forumet, men at dere står frem med deres versjon tror jeg utelukkende vil styrke deres omdømme.
Det er lov å tråkke i salaten på ByggeBolig.no, men nå er det på tide å fremstå som det ryddige firmaet BDM Elektro fra Tranby mest sannsynlig er.
Alle her på forumet forstår at det eksisterer vanskelige kunder og misforståelser kan oppstå.
DET kan du trygt si ;)
Forøvrig har registrert forummedlem "frufasan" fått anledning til å identifisere seg overfor forumadministratoren for å unngå evnt. mistanker om knytning til BDM Elektro fra Tranby.
Dette har vedkommende ikke ønsket å gjøre (enda). Vi må derfor (inntil videre) gå ut i fra at "frufasan" er nærstående BDM Elektro fra Tranby.
Administratoren på ByggeBolig.no
Kudos til Administrator.
Kødd ikke med byggebolig.no sier jeg bare ;D
Kvaliteten på dette forumet er vanvittig høyt og med denne type moderering av forumet er det ikke rart det er så vanvittig populært.
Jeg forstår aldri at folk gidder å utgi seg for å være "fornøyd kunde" etc.
Det går alltid på trynet.
Det verste er at BDM elektro slettes ikke kom dårlig ut av det, ikke før nå.
Snakk om å skyte seg selv i foten. Det beste de kan gjøre nå er å rydde opp her inne, opptre som seg selv og få saken ut av verden.
Jeg mener at Kalina må ta det meste av ansvaret da hun lot arbeidet starte uten at hun forsikret seg om nivået på prisene. Hun har etter det jeg kan lese av tråden ikke klart og tydelig sagt at det var firmaets innkjøpspris hun ba om. Jeg skjønner også at hun ikke kunne vite hva listepris var.