(trådstarter)
   #11
 299     Oslo     0
Bare så det er sagt, tiden de tok for å gjøre jobben, og antall turer med kjøring er i dette tilfelle innenfor hva som kan aksepteres.
Det er mer bransjestandarden ift fakturering jeg lurte på. Har nå fått gode innspill, men er fortsatt undrende til å få faktura på bom, parkering, kjø.ring til 8 kr/km og oppmøte servicebil.
Signatur

   #12
 344     Huset mitt     0

Jeg hører mye om dette pølse/kaffepause/hente materiell fenomenet, men heldigvis ser jeg lite til det her i omegn. Det vil ikke gå upåaktet hen over tid. Slike folk burde plasseres på et større bygg med streng overvåkning.


Nå er det godt å vel 10 år siden sist jeg jobbet som elektrikker, men da så jeg mye til dette....  Grosisten hadde wienerbrød hver fredag morgen, rart hvor mange av oss som måtte innom da Wink
pwb
   #13
 2,290     Ski     0

Bare så det er sagt, tiden de tok for å gjøre jobben, og antall turer med kjøring er i dette tilfelle innenfor hva som kan aksepteres.
Det er mer bransjestandarden ift fakturering jeg lurte på. Har nå fått gode innspill, men er fortsatt undrende til å få faktura på bom, parkering, kjø.ring til 8 kr/km og oppmøte servicebil.


Hvorfor? Det koster penger med bom og kjøring. Utgiftene på bilen er nok mer enn 8,- pr km.
   #14
 598     Vestlandet     0


Bare så det er sagt, tiden de tok for å gjøre jobben, og antall turer med kjøring er i dette tilfelle innenfor hva som kan aksepteres.
Det er mer bransjestandarden ift fakturering jeg lurte på. Har nå fått gode innspill, men er fortsatt undrende til å få faktura på bom, parkering, kjø.ring til 8 kr/km og oppmøte servicebil.


Hvorfor? Det koster penger med bom og kjøring. Utgiftene på bilen er nok mer enn 8,- pr km.


skjønner trådstarter mer enn pwb her.

skjønner at fakturaen er detaljert og man skal se hva man betaler for, men mener du virkelig at kunde skal betale for hele koten av bilen?

hvofor ikke da også betale for verktøysbelte, nye sko, varmejakke og vernebriller?
   #15
 3,216     1
Er vel litt variabelt dette, noen ting er jo variable kostnader, man må nesten anta verneskobruken er jevn mellom jobber, mens noen bor lengre unna og koster mer. I mitt arbeid faktureres kjøretid, bom, og kilometergodtgjørelse etter statens satser, uten noe mere tillegg.
pwb
   #16
 2,290     Ski     0



Bare så det er sagt, tiden de tok for å gjøre jobben, og antall turer med kjøring er i dette tilfelle innenfor hva som kan aksepteres.
Det er mer bransjestandarden ift fakturering jeg lurte på. Har nå fått gode innspill, men er fortsatt undrende til å få faktura på bom, parkering, kjø.ring til 8 kr/km og oppmøte servicebil.


Hvorfor? Det koster penger med bom og kjøring. Utgiftene på bilen er nok mer enn 8,- pr km.


skjønner trådstarter mer enn pwb her.

skjønner at fakturaen er detaljert og man skal se hva man betaler for, men mener du virkelig at kunde skal betale for hele koten av bilen?

hvofor ikke da også betale for verktøysbelte, nye sko, varmejakke og vernebriller?


Sko osv. er nok innbakt i timeprisen. Da de skal ha dekket inn alle utgifter og gå med overskudd (ett firma skal jo tjene penger) så må de få betalt for bruk av bilen også. De kunne sikkert tatt ett gjennomsnitt og plusset på litt og satt fast oppmøtepris, men de som da bor 3 km unna ville synes det var dumt, mens de som bor 20 km unna kanskje hadde syntes at det var ok.
pwb
   #17
 2,290     Ski     0

Er vel litt variabelt dette, noen ting er jo variable kostnader, man må nesten anta verneskobruken er jevn mellom jobber, mens noen bor lengre unna og koster mer. I mitt arbeid faktureres kjøretid, bom, og kilometergodtgjørelse etter statens satser, uten noe mere tillegg.


Hva er statens satser på kjøretid? er det en % del av timepris?

   #18
 3,216     0


Er vel litt variabelt dette, noen ting er jo variable kostnader, man må nesten anta verneskobruken er jevn mellom jobber, mens noen bor lengre unna og koster mer. I mitt arbeid faktureres kjøretid, bom, og kilometergodtgjørelse etter statens satser, uten noe mere tillegg.


Hva er statens satser på kjøretid? er det en % del av timepris?


Kilometergodgjørelsen er etter statens satser, er vel i underkant av 4 kr per kilometer for en vanlig personbil. Kjøretiden faktureres etter hva den tar, å sitte i en bil er også arbeid.
  (trådstarter)
   #19
 299     Oslo     1
Kan vel forsvare enten 8 kr/km eller oppmøte servicebil, er vel ikke normalt med begge deler?
Signatur
pwb
   #20
 2,290     Ski     0
Så man trenger ikke å få dekt inn den arbeidstiden som går tapt mens man sitter i bilen? Her er det vel tatt oppmøte istedenfor tid brukt på kjøring.