Om elektrikerne hadde gjort som mange snekkere og tatt 10, 20, 30 eller kanskje 40 prosent påslag på materialer ville jeg ha syntes det var fornuftig og greit.
Vi har 11% og tjener da 9,9% på materiellet vi leverer. Dette er stygglite og på mange prosjekter går vi faktisk med tap - om man regner med alle kostnader som følger med levering av materialer.
Man får være litt positivt innstilt til verden fra tid til annen. Det er selvsagt en del slike kommentarer som er plantet eller lagt ut på oppfordring fra firmaet det angår, men det betyr ikke at alle er det. Det skal også legges til at mange negative kommentarer på sånne sider sannsynligvis er dratt langt ut av proporsjon og ikke gir et sannferdig bilde av virkeligheten.
Julenissepåskeharen har jeg aldri hørt om ;)
Psykologen min mener at jeg skulle se litt positivt på verden, men jeg ser mye mugg...
Noe skurrer når du har anmeldelser som er halleluja og kompost på samme firma. Meget snodig at folk opplever det samme firmaet så forskjellig. At det forekommer kreative anmeldelser er et problem, bare se hvordan Tripadvisor sliter med slikt.
Jeg er enig med deg, det er mye kreative anmeldelser i slike fora. Selv ser jeg bort fra både halleluja og kompost på slike sider da slike innlegg gjerne sier mer om den som har skrevet anmeldelsen enn det som anmeldes. Da er det ofte ikke så mye vettugt igjen.
Uansett synes jeg det var greit å vise til at det også fantes positive kommentarer om Elektris, fraTS' innlegg kunne det virke som om alle var negative og sitatene bare var noen meget få hentet fra en mye lenger liste.
Snektriker: Ser den, men mener at forskjellen er at bomtur får du ikke betalt av og da er oppmøtegebyr et insitament for bestilleren å se til at døren er åpen/noen er hjemme og at alt er klart til jobben.
Flesteparten servicebiler jeg ser er citroen berlingo varebil eller lignende- ikke spesielt dyrt.
Jeg er ikke unenig i at transporttid/kostnader må dekkes, mener bare at sjablonmessig gebyr uansett brukt tid/km høres feil ut.
Det er nok ganske vanlig, særlig i byer, da få kjørte km ofte kan ta like lang tid og koste like mye drivstoff/slitasje som mangegangeren av km utenbys. Jeg har brukt den metoden i 25 år, kun fått én negativ kommentar.
Jeg tror du undervurderer salget av Toyota Hi Ace og VW Transporter og særlig en god del med 4wd som har vært opp gjennom. Mener bestemt de er av de mest solgte varebilene.
Drivstoff, bomavgifter, årsavgift og gjerne forsikring koster nær det samme uansett hvilken bil du kjører. De som orker å kuske rundt i en lunefull fransk bil burde egentlig ta forhøyet sats spør du meg ;D
Det er nok ganske vanlig, særlig i byer, da få kjørte km ofte kan ta like lang tid og koste like mye drivstoff/slitasje som mangegangeren av km utenbys. Jeg har brukt den metoden i 25 år, kun fått én negativ kommentar.
Jeg tror du undervurderer salget av Toyota Hi Ace og VW Transporter og særlig en god del med 4wd som har vært opp gjennom. Mener bestemt de er av de mest solgte varebilene.
Drivstoff, bomavgifter, årsavgift og gjerne forsikring koster nær det samme uansett hvilken bil du kjører. De som orker å kuske rundt i en lunefull fransk bil burde egentlig ta forhøyet sats spør du meg ;D
OK, ser den :) Lunefull??? det heter vel "en bil med sjarm og karaktær" ;D ;D ;D
Timebetalingen for (min. tre) mailer til tre tilbydere er ofte meeeget høy.
Ellers kunne vi veldig gjerne fått en revisjon av systemet med "villedende priser" innen både elektro- og rørfaget.
Noen på tråden her syter over at de må ta med rekl. på materiellet, arbeidet mm. i prisingen. Elektrofaget hadde for få år siden en feilprosent på 39 (!) ift. utført arbeid (bransjeundersøkelse). Utfra det ser jeg logikken og behovet (litt ironisk). Men samtidig er det rimelig skremmende å skulle dra fagfolk i hus basert på tallene... (nå får jeg sikkert pepper...).
Tømrerene da? Malerene? Murerene? Skal ikke de takle reklamasjoner? Hm. Shame on you for slike påslag OG timepriser. Jeg er inneforstått med at alle skal leve av det de driver med, men sjekk litt regnskapstall i de to bransjene før dere evt. steiler her.
Vi har 11% og tjener da 9,9% på materiellet vi leverer. Dette er stygglite og på mange prosjekter går vi faktisk med tap - om man regner med alle kostnader som følger med levering av materialer.
Noe skurrer når du har anmeldelser som er halleluja og kompost på samme firma. Meget snodig at folk opplever det samme firmaet så forskjellig. At det forekommer kreative anmeldelser er et problem, bare se hvordan Tripadvisor sliter med slikt.
Jeg er enig med deg, det er mye kreative anmeldelser i slike fora. Selv ser jeg bort fra både halleluja og kompost på slike sider da slike innlegg gjerne sier mer om den som har skrevet anmeldelsen enn det som anmeldes. Da er det ofte ikke så mye vettugt igjen.
Uansett synes jeg det var greit å vise til at det også fantes positive kommentarer om Elektris, fraTS' innlegg kunne det virke som om alle var negative og sitatene bare var noen meget få hentet fra en mye lenger liste.
Ser den, men mener at forskjellen er at bomtur får du ikke betalt av og da er oppmøtegebyr et insitament for bestilleren å se til at døren er åpen/noen er hjemme og at alt er klart til jobben.
Flesteparten servicebiler jeg ser er citroen berlingo varebil eller lignende- ikke spesielt dyrt.
Jeg er ikke unenig i at transporttid/kostnader må dekkes, mener bare at sjablonmessig gebyr uansett brukt tid/km høres feil ut.
MVH
Sakke
Jeg tror du undervurderer salget av Toyota Hi Ace og VW Transporter og særlig en god del med 4wd som har vært opp gjennom. Mener bestemt de er av de mest solgte varebilene.
Drivstoff, bomavgifter, årsavgift og gjerne forsikring koster nær det samme uansett hvilken bil du kjører. De som orker å kuske rundt i en lunefull fransk bil burde egentlig ta forhøyet sats spør du meg ;D
da tok de 1950 kr ca for 15 mtr 2,5 kvadrats kabel.og 5 pungter.
OK, ser den :)
Lunefull??? det heter vel "en bil med sjarm og karaktær" ;D ;D ;D
MVH
Sakke
Timebetalingen for (min. tre) mailer til tre tilbydere er ofte meeeget høy.
Ellers kunne vi veldig gjerne fått en revisjon av systemet med "villedende priser" innen både elektro- og rørfaget.
Noen på tråden her syter over at de må ta med rekl. på materiellet, arbeidet mm. i prisingen.
Elektrofaget hadde for få år siden en feilprosent på 39 (!) ift. utført arbeid (bransjeundersøkelse). Utfra det ser jeg logikken og behovet (litt ironisk). Men samtidig er det rimelig skremmende å skulle dra fagfolk i hus basert på tallene... (nå får jeg sikkert pepper...).
Tømrerene da? Malerene? Murerene? Skal ikke de takle reklamasjoner? Hm. Shame on you for slike påslag OG timepriser. Jeg er inneforstått med at alle skal leve av det de driver med, men sjekk litt regnskapstall i de to bransjene før dere evt. steiler her.
Mitt prosjekt: http://www.byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/fra-ronne-til-hus/