203    12    0  

Design på dimmer

 265     0
Passer dette sammen eller bør jeg gå for en RS ramme til dimmer? Evt to hulls RS ramme?

Ser de ut til å være samme hvitfarge? 
Design på dimmer - IMG_9086.png - Jaques

  (trådstarter)
   #2
 265     0
Noen som vet om man kan bytte til RS deksel inkl RS dimmerhjul der det fra før er installert Plus dimmer? Dvs. passer disse ?
   #3
 5,989     OSLO     0
enkleste her er og sette en enkel plus ramme på termostat. får ikke til en 2hulls ramme her uansett.

blir finere (syns jeg) med 2 firkantete rammer inntil hverandre , enn 2 RS rammer når utgangspunktet er som her
  (trådstarter)
   #4
 265     0
enkleste her er og sette en enkel plus ramme på termostat. får ikke til en 2hulls ramme her uansett.

blir finere (syns jeg) med 2 firkantete rammer inntil hverandre , enn 2 RS rammer når utgangspunktet er som her

Smart, men tror dessverre det er polarhvit på dimmer og renhvit på termostat.
Er ikke det beste å bare bytte deksel på dimmer til RS i renhvit? Spørs om de er kompatible slik jeg slipper elektriker.
  (trådstarter)
   #6
 265     0

Tenker du jeg skal bytte dimmeren til den du lenket til?
Skulle jo gjerne bare bedt om RS dimmer i renhvit fra start av.

Evt kan jeg vel knipse en slik på plass ved dimmeren:https://www.megaflis.no/elektro/plater-kapper-og-rammer/elko-kombinasjonsplate-1-hull-rs16-hvit?gad_source=1&gad_campaignid=20318350788&gbraid=0AAAAAD98ktlFYZLXN-UXdBtHYMJVubJ_M&gclid=EAIaIQobChMIq5D16Ka9kAMVvhCiAx3k7weWEAQYAiABEgL7i_D_BwE
Blir det i så fall penest med polarhvit ramme slik dimmer er, eller renhvit ramme (som termostaten er)?

  (trådstarter)
   #8
 265     0
elektrikern
Dersom man som kunde blir spurt av elektriker om å se gjennom og kontrollere papirene før de utsendes, påtar jeg meg da et ansvar for det som står der?
Bør jeg evt si nei og be dem ta det?
Kan evt si ja til å kontrollere, men svare at jeg ikke kan si noe om det tekniske og regelverk
   #9
 4,570     0
Uten at jeg er en jurist så det at du ser over og kontrollerer teksten er veldig greit synes jeg.
Da får du en mulighet til å påvirke hva som står der.
Hvilket ansvar du har må nesten andre si noe om.
På meg virker det tåpelig hvis du kontrollerer papirene, uttrykker at de er ok og så senere går tilbake på det og klager.
Så du kan i mine øyne ikke godta noe i første omgang og så gå tilbake.
Du må nok ta ansvar for det du kontrollerer.


Da kan en få rettet opp eventuelle feil og uenigheter der og da og slippe mølla fram og tilbake for å få det som kunden vil.
Et svært lite mindretall sjekker papirene etter jobber så det at kunder som er opptatt av at ting er 100% riktige bør absolutt sjekke og godta både selve utførelsen men også papirene.

Det verste med elektrikerjobben er når en kommer på kant med kunden. Går det an å få avklart at ting er i orden før en reiser fra arbeidsstedet så slipper en å havne i en hengemyr der det ender med at begge partene blir misfornøyde.

Vi forventer selvsagt ikke at kunden skal godta eller underkjenne den tekniske biten som kunden ikke har kompetanse i.
Kunden og elektriker bør bli enige om hva som er gjort og elektrikern bør forvisse seg om at kunden er fornøyd før han reiser der ifra.
  (trådstarter)
   #10
 265     0
Uten at jeg er en jurist så det at du ser over og kontrollerer teksten er veldig greit synes jeg.
Da får du en mulighet til å påvirke hva som står der.
Hvilket ansvar du har må nesten andre si noe om.
På meg virker det tåpelig hvis du kontrollerer papirene, uttrykker at de er ok og så senere går tilbake på det og klager.
Så du kan i mine øyne ikke godta noe i første omgang og så gå tilbake.
Du må nok ta ansvar for det du kontrollerer.


Da kan en få rettet opp eventuelle feil og uenigheter der og da og slippe mølla fram og tilbake for å få det som kunden vil.
Et svært lite mindretall sjekker papirene etter jobber så det at kunder som er opptatt av at ting er 100% riktige bør absolutt sjekke og godta både selve utførelsen men også papirene.

Det verste med elektrikerjobben er når en kommer på kant med kunden. Går det an å få avklart at ting er i orden før en reiser fra arbeidsstedet så slipper en å havne i en hengemyr der det ender med at begge partene blir misfornøyde.

Vi forventer selvsagt ikke at kunden skal godta eller underkjenne den tekniske biten som kunden ikke har kompetanse i.
Kunden og elektriker bør bli enige om hva som er gjort og elektrikern bør forvisse seg om at kunden er fornøyd før han reiser der ifra.

Sant nok.
Men si jeg en dag selger boligen min, og det skulle skje noe i boligen , da er det jo elektrofirma som står ansvarlig, og ikke jeg? Selv om jeg ser over papirene?
Jeg kan vel ikke gå god for det tekniske / regelverk henvisninger, etc, men jeg kan kontrollere adresse og liknende ting.