13,210    9    0  

Nobø 700 termostater, defekte igjen og igjen og igjen

HEL
 136     Vestby     0
Vi fikk nytt EL anlegget i huset for 5 år siden og valgte NOBØ Orion 700 systemet med en sentral som styrer nattsenking osv. Fine greier det, fikk til og med kr 4000 av Enova.

Problemet er de hersens termostatene (Trb36700). LCD displayet går i stykker igjen og igjen.
Vi har 5 slike termostater for 5 forskjellige varmekabler. I løpet av 5 år har vi byttet 2-3 stykker. Nå er 4 av 5 defekte igjen!!!!

Noen som vet råd?


   #1
 121     0
Ta kontakt med elektriker da vel? dette er jo en klar reklamasjonsak selvom det har gått 5 år. Siden dette har gjentatt seg mange ganger oppigjennom årene.
HEL
  (trådstarter)
   #2
 136     Vestby     0
Elektrikeren er en venn av meg og jeg har kjøpt både installasjon og materiell på vanlig måte med ditto reklamasjonsrett.
Han har allerede vært hos meg to ganger og skiftet termostater og nå kommer han for tredje gang. Det jeg ikke liker er at Nobø termostatene har kortere levetid enn mobiltelefoner for fjortenåringer. På et tidspunkt så vil vel ikke Nobø skifte ut termostatene hos meg gratis og hva gjør jeg da? River ut alt sammen inklusive de dyre Nobø panelovnene.

Jeg er ikke særlig fornøyd nei  >Sad
   #4
 154     sarpsborg     0

Elektrikeren er en venn av meg og jeg har kjøpt både installasjon og materiell på vanlig måte med ditto reklamasjonsrett.
Han har allerede vært hos meg to ganger og skiftet termostater og nå kommer han for tredje gang. Det jeg ikke liker er at Nobø termostatene har kortere levetid enn mobiltelefoner for fjortenåringer. På et tidspunkt så vil vel ikke Nobø skifte ut termostatene hos meg gratis og hva gjør jeg da? River ut alt sammen inklusive de dyre Nobø panelovnene.

Jeg er ikke særlig fornøyd nei  >:(


er nye 5 års reklamasjonsrett om thermostaten er blitt byttet, såfremst de ryker før 5 år har gått hver gang så skal de bytte de, men går de komk så kommer du ikke langt.

så du bør og få dokumentasjon på hvilke og når de ble byttet
HEL
  (trådstarter)
   #5
 136     Vestby     0
Har mailet Nobø. Med link til denne tråden  Cool
   #6
 1,396     Nordpolen     0


Elektrikeren er en venn av meg og jeg har kjøpt både installasjon og materiell på vanlig måte med ditto reklamasjonsrett.
Han har allerede vært hos meg to ganger og skiftet termostater og nå kommer han for tredje gang. Det jeg ikke liker er at Nobø termostatene har kortere levetid enn mobiltelefoner for fjortenåringer. På et tidspunkt så vil vel ikke Nobø skifte ut termostatene hos meg gratis og hva gjør jeg da? River ut alt sammen inklusive de dyre Nobø panelovnene.

Jeg er ikke særlig fornøyd nei  >:(


er nye 5 års reklamasjonsrett om thermostaten er blitt byttet, såfremst de ryker før 5 år har gått hver gang så skal de bytte de, men går de komk så kommer du ikke langt.

så du bør og få dokumentasjon på hvilke og når de ble byttet

Har du link til dette?Tror reglene er slik at reklamsjonsretten er fra kjøpsdato...
   #7
 154     sarpsborg     0
forbrukerrådet som kom med den uttalelsen en gang, skal se om jeg finner :P

men sier seg jo litt selv, ny vare = ny garanti, da blir jo det samme som om du hadde kjøpt ny.

hvis ikke så kan jo de bare lage noe drit som varer 2 år (til overpris), bytte den 2 ganger så si nei 5år er gått så ikke noe garanti lenger,

hvis jeg husker rett så gjelder det og deler, men da kun delene som er blitt byttet og at evnt defekt ikke kan klandres noe av de oprinnelige delene uten garanti

   #8
 1     0
Hei.
Vi i Glen Dimplex beklager veldig de problemer som har vært med displayet på vår Nobø TRB 36 termostat. Det har vært ulike årsaker til at displayet har sviktet og det har vært gjort ulike tiltak. Da vi høsten 2011, til tross for flere forbedringer,  opplevde flere nye feil endret vi displaytype til en langt mer robust modell. På termostater produsert i 2012 har vi kun hatt ett display som har feilet, noe som gir en feilrate på under en halv promille. Vi har også, gjennom testing, grunn til å tro at sannsynligheten for at displayet svikter etter en tids bruk er betydelig redusert.
Når det gjelder vår garanti, er utgangspunktet 5 år fra første kjøpsdato, men vi ønsker fornøyde kunder og er kjent for å være fleksible i forhold til reklamasjoner spesielt på produkter hvor vi opplever unormalt mange feil på grunn av en dårlig komponent. Ta gjerne kontakt med oss direkte eller via elektriker hvis det er spørsmål knyttet til disse problemene.

Vennlig hilsen
Arne Hoseth
Produktsjef
Glen Dimplex Nordic AS
HEL
  (trådstarter)
   #9
 136     Vestby     0
Takk for glimrende kundebehandlig. Hvis det oppstår problemer så er det greit når man ordner opp i det. Da bygger man tillitt igjen og forbrukeren tør å kjøpe nye/andre produkter  Smile