(trådstarter)
   #21
 31     0
Hvoran gikk du frem? Advokat? Tror ikke det holder å be om pengene med han her...

   #22
 1,396     Nordpolen     0
Jeg fikk tak i en direktør i selskapet ringte og forklarte problemet, fikk beskjed om at jeg måtte sende en mail på hvor mye jeg hadde tapt, dette ble trukket av på regingen jeg fikk.
Hvis du ikke har betalt regningen på det som er utført så er det vel bare å sende han en regning på ditt tap og trekke det av på sluttregningen
  (trådstarter)
   #23
 31     1
Jeg har inntrykk av at dette er et lite firma. Jeg mistenker at dette er et enkeltpersonforetak, selv om det utgir seg for å være noe større enn dette på nettsiden. Jeg har vanskelig for å se for meg at dette kan løses så enkelt.

Ang. betaling har han fått forskudd på materiell, mens timene er fortsatt ikke betalt for eller fakturert.

Edit: dette er et AS, men mannen jeg har med å gjøre står oppført både som daglig leder og styreleder, så jeg vil anta at han er den eneste ansatte.
   #24
 762     Asker     1
Du har ikke gitt forskudd på en sånn liten jobb? Høres jo ut som on han jobber svart for deg.
Prisen på rundt 4-5000 kr ink mva høres fornuftig ut.
Derimot han du har hatt på besøk høres ikke fornuftig ut! Elflex er ikke så vanskelig å legge. Er han usikker så kan man alltids ringe leverandør. Eller til og med gå på nettsiden dems. Elflex har jo egne YouTube-videoer på hvordan dette legges enkles mulig.

Vulketape over kontaktklemmene er vanlig utførelse. Deretter så slisses det i elpron/depron, evnt i gulvet for plass. Gulvføler anbefales å legges mellom mattene. Gjerne kombiner det med en termostat med romføler.
Og krev kompensasjon fra han her. Det høres ut som du allerede har avspassert tilsvarende prisen på jobben for en som ikke klarer å sende en melding om at han er syk.
  (trådstarter)
   #25
 31     0
Han ba om forskudd, og fikk det. Syntes det var litt rart at han ikke skulle ha dekning for å legge ut for et så lite beløp, men gikk med på det. Så vidt jeg vet gjør han ikke dette svart. Jeg fikk i hverfall en faktura som så ekte ut. Hvorvidt fakturaen er falsk og han sniker seg unna skatten vet jeg ikke. Jeg ser ikke helt hvorfor det er grunn til å mistenke dette, men håper i såfall han blir tatt for det.

Jepp, jeg har allerede avspasert for mer enn jobbens totalpris.

Jeg ba om gulvføler, men det gikk han ikke med på, ville ha rom-føler. Jeg presset dermed igjennom IR-føler etter råd i denne tråden. Jeg tror det er et godt valg, men er mildt sagt irritert over hele denne prosessen. Hadde det ikke vært for at jeg vil ha papirer på dette kunne jeg gjort ferdig resten selv på 20 minutter, for en måned siden. Jeg kunne også kjøpt alt av materiell for 1/5 av prisen, og lagt det selv på en time eller to isteden for å måtte vente i 14 dager på at han skulle få første delen gjort.

Jeg får lese håndverkerloven...
   #26
 7,685     Bærum     1
Jeg har ofte lurt på hvorfor så mange håndverkere skal drive for seg selv. Det er forskjell på å gjøre en jobb og drive et firma. I dette tilfellet virker det dessverre som han sliter med begge deler.
   #27
 762     Asker     1
Nei, noen har vel formeninger om at de er modne nok til å klare alt selv og kanskje har problemer med å ha en sjef over seg. Kanskje dem tror at de blir kjemperike hvis man går ut og starter for seg selv.
Vel, de som gjør dette bør også vite at den beste reklamen for en selv er den jobben man leverer fra seg til kunde. Bare med det så får man lettere jobber uten og sitte på finn.no og mittanbud der pris blir pressa så langt at de som leverer kvalitet ikke klarer å være med.
Samtidig så legger kanskje kunder ut småjobber her og veldig ofte ender opp med noe useriøse aktører.

   #28
 24,668     Akershus     1
En enmannsentreprenør beregnet seg god timeslønn og var aldri uten jobb. Alle visste at når han tok jobben var en i de beste hender.

En elektrikker fikk telefon fra Geilo sent en fredagskveld: de var kommet på hytta og intet vann! Kom! Koste hva det vil! (Med alle tillegg, flere tusen)

Trikker'n tok seg litt tid på telefonen med noen råd. Neste morgen ringte kunden: alt i orden! Ok, de mistet denne jobben, men gjett hvem som ville få neste jobb for denne kunden?

Word of mouth kan være gull.
Signatur
   #29
 6,009     Finnmark     0
Word of mouth kan være gull.

... Eller ei 😠

Min erfaring med hjelp via telefon er at når kunden har fått ting til å virke så er alt glemt....... Og ikke fakturerbart heller.....

Og neste gang kunden trenger hjelp så ringer han en annen pga tidligere jobb (som han ikke har betalt for)......

Signatur
   #30
 21,481     Enebolig     0
Jeg tolererer ikke sånt. Det er helt greit at man ikke kan eller rekker frem til avtalt tid, men da skal det gis beskjed. Kjedelig at det er betalt på forhånd.