Om elektrikkeren tar 100kr mer for timen, hvis han ike får levere matriell selv tror jeg man alikevel sparer gode penger ved å kjøpe elko selv ihvertfall hvis elektrikkeren skal ha 300% eller mer påslag på matriellet.
Om elektrikkeren tar 100kr mer for timen, hvis han ike får levere matriell selv tror jeg man alikevel sparer gode penger ved å kjøpe elko selv ihvertfall hvis elektrikkeren skal ha 300% eller mer påslag på matriellet.
Går fint an å prute på matriell også. Jeg fikk kontraktsfestet 40% påslag på matriell i tilbudet jeg fikk. Helt kurant det i mine øyne. Det er greit at de skal tjene penger, de trenger bare ikke ta de latterelige prisene de har som veiledende. 1000,- per meter var veiledende for en trefas inntakskabel. Jeg tror LOL er passende, jeg fikk den for 150,- uten å spørre.
Etter min mening bør ikke håndtverkere ha mer påslag på sin innkjøpspris enn det en byggevare foretning har på varene sine. dvs et sted i mellom 20 og 50%. Men men, det var vel ikke akkurat dette denne tråden handlet om
Nå er parkett og trevare lite utsatt for reklamasjon. Egentlig stikk også, men dimmere, termostater +++ ryker ofte pga finelektronikk som ikke holder.
Det betyr vel ikke noe; reklamasjon går jo på produsent, ikke leverandør...
Problemet er bare at produsent bare har krav til å erstatte det defekte utstyret, ikke den tiden det tar å dra til og fra kunde og skifte. Og tiden det tar for å bestille utstyret er heller ikke gratis å gjøre for bedriften. Alt i alt kan man i mange tilfeller regne med minimum 1,5 timer i svinn for bedriften for å ordne en reklamasjon, utenom selve produktet.
Det har du jammen meg rett i! Da handler jeg der imorgen heller
Går fint an å prute på matriell også. Jeg fikk kontraktsfestet 40% påslag på matriell i tilbudet jeg fikk. Helt kurant det i mine øyne. Det er greit at de skal tjene penger, de trenger bare ikke ta de latterelige prisene de har som veiledende.
1000,- per meter var veiledende for en trefas inntakskabel. Jeg tror LOL er passende, jeg fikk den for 150,- uten å spørre.
Det betyr vel ikke noe; reklamasjon går jo på produsent, ikke leverandør...
Problemet er bare at produsent bare har krav til å erstatte det defekte utstyret, ikke den tiden det tar å dra til og fra kunde og skifte. Og tiden det tar for å bestille utstyret er heller ikke gratis å gjøre for bedriften. Alt i alt kan man i mange tilfeller regne med minimum 1,5 timer i svinn for bedriften for å ordne en reklamasjon, utenom selve produktet.
sOPp: Det blir ELKO over hele linja. Så vi ser ut til å unngå kinamateriall. Samt at vi har fått en pris som var 50% av det første tilbudet.
Nå gjenstår bare jobben med resten av oppussingen. Jaja, noe må man glede seg til:)