#11
 405     0

Det gjør det neppe da NEK'en fanger opp dette!!! I tilfelle er det brudd med normen.


Jo, det slurves. Dette skal måles med et måleinstrument, og det er det noen som bare hopper over ved måling av resterende målinger. Jeg vet, for jeg gjorde det selv på grunn av elendig kursing.

  (trådstarter)
   #12
 319     0

Hvis ikke pressa di har avlastningsventil, så vurder å spandere en slik. Motoren napper godt i nettet om den må starte med mottrykk! Og om du bruker litt luft så er ikke det bra for motoren heller.

En avlastningsventil gjør at tiden den presenterer de nevnte 7-8ggr merkestrøm på nettet blir mye kortere. Når den så har fått opp turtallet legges belastningen på.




Jeg har en avlastingsventil i form av at når tank er "full" så bløs kompressorelementet av. Dette gjør at motor kan dra i gang med trykkløst element. MEN den begynner jo å bygge trykk umiddelbart da. Er det dette du mener? Eller mener du en elektronisk styrt ventil som ikke legger på last før motor har oppnådd fullt arbeidsturtall?
   #13
 3,258     Akershus     0
Jeg har en fjærbelastet ventil i enden av en gjennomsiktig plastslange som løser ut/står åpen, frem til turtallet er stort nok. Da lukker den. Den er mekanisk.

Dog har den bare effekt ved "kaldstart".

Ved varmstart har jeg smelt sikringen min noen ganger ja... (hvis noe annet er koblet til kursen).

En reduksjonsventil som du stiller ifht. verktøyet du bruker, mens du stiller trykket til tanken/kompressoren høyere vil redusere antall "varmstarter". Og selvsagt vil stor tank helpe da.

Ett triks som hjalp veldig var, etter anbefaling her på forumet, å bruke 2-taktsolje på kompressoren, da blir den vesentlig mer lettstartet når det begynner å bli kaldt, og ellers også forøvrig.
Signatur