www.buymeacoffee.com/thunderdivine Quality Assurance Engineer. 20 års erfaring innen Teknisk Gummi og Polymer. ---------------------------------------------------
40 bolter, og ikke spesielt vanskelig sa han. Da er det jo ikke noe problem, slik som du ville ha det til.
Men herregud så du ikke at seter, elektronikk til tusen andre ting osv osv kom ut i en del, nå skal altså dette skilles og resirkuleres.
Kinesere er inne på noe med at man bytter batteri istedet for å lade, man kjører inn på en bytte stasjon og en robot gjør alt for deg. Det høres mye mer ut som en grønn plan.
Signatur
www.buymeacoffee.com/thunderdivine Quality Assurance Engineer. 20 års erfaring innen Teknisk Gummi og Polymer. ---------------------------------------------------
I en ideell verden skal stoff, skumgummi og metaller i setene gjenvinnes. Ditto kobber, gull og sølv fra elektronikk og kabler. Metallet i batterikassa. Så kjemien i batteriet.
Om en går over til leiebatterier i et byttesystem, så må bilen bygges tyngre med kortere rekkevidde. En slipper heller ikke unna gjenvinning av batterier, men det blir kanskje noen færre av dem?
40 bolter, og ikke spesielt vanskelig sa han. Da er det jo ikke noe problem, slik som du ville ha det til.
Men herregud så du ikke at seter, elektronikk til tusen andre ting osv osv kom ut i en del, nå skal altså dette skilles og resirkuleres.
Kinesere er inne på noe med at man bytter batteri istedet for å lade, man kjører inn på en bytte stasjon og en robot gjør alt for deg. Det høres mye mer ut som en grønn plan.
Er det problem å skru ut fire bolter for å få av setene også nå? Det er jo seter i fossilbiler også... Der blir vel alt med i kverna, så sorteres metallet ut etterpå.
Ja Jippi de fikk det ut, hva nå?
Quality Assurance Engineer.
20 års erfaring innen Teknisk Gummi og Polymer.
---------------------------------------------------
40 bolter, og ikke spesielt vanskelig sa han. Da er det jo ikke noe problem, slik som du ville ha det til.
Men herregud så du ikke at seter, elektronikk til tusen andre ting osv osv kom ut i en del, nå skal altså dette skilles og resirkuleres.
Kinesere er inne på noe med at man bytter batteri istedet for å lade, man kjører inn på en bytte stasjon og en robot gjør alt for deg. Det høres mye mer ut som en grønn plan.
Quality Assurance Engineer.
20 års erfaring innen Teknisk Gummi og Polymer.
---------------------------------------------------
Om en går over til leiebatterier i et byttesystem, så må bilen bygges tyngre med kortere rekkevidde. En slipper heller ikke unna gjenvinning av batterier, men det blir kanskje noen færre av dem?
Er det problem å skru ut fire bolter for å få av setene også nå? Det er jo seter i fossilbiler også... Der blir vel alt med i kverna, så sorteres metallet ut etterpå.