#11
 49     0

Når man har noen til å gjøre en jobb for seg bør man forvente et minimum av serviceinstilling.


Helt klart! Ingen tvil om det!

Men samtidig ser jeg for meg en temmelig forvirret maler. Byggherren sier at hun ("vi", antar det er hegeee og samboeren) skal flytte møblene, MANGE ganger ifølge henne selv, for deretter å sette seg ned å surfe på nettet uten å flytte møblene. Nå man sier en ting (MANGE ganger), og gjør noe helt annet, da bidrar man ikke akkurat til samarbeid. Synes det blir litt vanskelig å klage på maleren ved å henge ham ut med fullt firmanavn på nettet da. Er du ikke enig i det da?


En annen sak er at han var en representant for noen som ikke hadde gjort jobben tilfredstillende i utgangspunktet.


Dette har vel strengt tatt ingenting med saken å gjøre. Jobben skal gjøres skikkelig, og med god service, uansett.

   #12
 49     0

Jeg klarer helt utmerket å lese hva Hegeee skriver,


Flott. Da vil jeg anbefale deg å gjøre det  ;)


Når han komemr til en kunde for å male, kunden tilbyr seg å flytte på møbler, men maler sier ingen ting - da har maleren et problem.


Det er ikke slik hegeee fremstiller det. Hun skriver at hun "forventer egentlig IKKE at han skal flytte noe" og at "vi sa i fra MANGE ganger at vi skulle flytte ting fortløpende". Bemerk at her leser jeg "vi" som hegeee og en tredjeperson som er i huset sammen med hegeee, f.eks samboeren. Det gjør jeg fordi hun skriver "derfor VI BEGGE var hjemme fra jobb".

Da lurer jeg på hvorfor hun/de ikke begynte å flytte møbler. Det lurte sikkert maleren på også. I mellomtiden satten han foten på sjenken Smile
   #14
 22,342     Akershus     0


En annen sak er at han var en representant for noen som ikke hadde gjort jobben tilfredstillende i utgangspunktet.


Dette har vel strengt tatt ingenting med saken å gjøre. Jobben skal gjøres skikkelig, og med god service, uansett.
Selvfølgelig og det var det jeg mente. Han burde være ekstra påpasselig prøvde jeg å si.
   #15
 22,342     Akershus     0

[

Når han komemr til en kunde for å male, kunden tilbyr seg å flytte på møbler, men maler sier ingen ting - da har maleren et problem.


Det er ikke slik hegeee fremstiller det. Hun skriver at hun "forventer egentlig IKKE at han skal flytte noe" og at "vi sa i fra MANGE ganger at vi skulle flytte ting fortløpende". Bemerk at her leser jeg "vi" som hegeee og en tredjeperson som er i huset sammen med hegeee, f.eks samboeren. Det gjør jeg fordi hun skriver "derfor VI BEGGE var hjemme fra jobb".

Da lurer jeg på hvorfor hun/de ikke begynte å flytte møbler. Det lurte sikkert maleren på også. I mellomtiden satten han foten på sjenken :)
Det skal da ikke være nødvendig at hegeee skal følge etter maleren og flytte møblene. Når jeg har noen som titter over skulderen min når jeg arbeider blir jeg ihvertfall plaget.
   #17
 185     0
Må bare spørre: Kom det noe søl på møblene? Ble noe skadet? Ble sjenken din skadet? Hvis ikke så klarer ikke jeg å se problemet. Kanskje maleren ikke flyttet møbelene dine eller ba deg om å gjøre det ganske enkelt fordi at han mente det ikke var nødvendig. Jeg tar for eksempel på meg arbeidsklær om jeg skal pusse opp en stue eller flislegge et bad, mens jeg tar ikke av meg jobbskjorta og dressbuksa om jeg skal dytte litt formtre i et hakk i trappa, bare for å sette det i perspektiv.