7,864    59    8  

Elektroimportøren - Størst på elektromateriell - til alle!

 64     0
Elektroimportøren selger elektromateriell og kabel, belysning, varme og nærliggende produkter til det profesjonelle og private markedet i Norge, ved å tilby faglig veiledning og kvalitetsprodukter til lave priser gjennom et effektivt butikknettverk og en innovativ nettbutikk. Våre leverandører er anerkjente merkevareleverandører (blant annet Elko, Schneider Electric, Micro Matic, Unilamp, Nexans, PM FLEX, WAGO, ABB, Letti, Varmecomfort, NEXA for å nevne noen) og de fremste innen sitt område.
 
Våre mål er ambisiøse, og for å nå våre målsetninger er vi avhengig av at alle i Elektroimportøren vet hva som forventes av de i sitt daglige arbeid. Derfor kreves det at vi som selskap skaper en kultur og et verdigrunnlag der alle tar ansvar for at Elektroimportøren hele tiden utvikles, forbedres og driftes på best mulig måte for eiere, medarbeidere og kunder.
 
Vi setter vår ære i å kombinere kvalitetsprodukter og rask levering (på døren innen 2 timer i sentral områder) med markedets beste priser. Derfor gir våre kundegarantier deg 100% trygghet gjennom full prisgaranti og hele 60 dagers åpent kjøp.
 
Vi er spesialister på LED-belysning og downlights og leverer produkter som er 100% spesialtilpasset til det nordiske markedet, med spesiell fokus på fargegjengivelse, lystemperatur og dimmingsegenskaper. Dette i tillegg til å finne de mest energieffektive løsningene. Man kjøper jo LED primært for å spare strøm.
 
Effektiv oppvarming er viktig, både for økonomien og komforten. Vi leverer alt av elektrisk oppvarming for alle formål, rom og gulvflater. Enten du ønsker å bruke elektronisk oppvarming til primær oppvarming eller som komfort varme, har vi løsningene.
 
Selv om LED og effektiv oppvarming er energieffektivt, kan de store besparelsene ligge i smarthus-teknologi som kan redusere strømforbruket enda mer. Elektroimportøren leverer ulike systemer i alle prisklasser. Markedslederen xComfort smarthussystem er ett trådløst styringssystem for det elektriske anlegget i huset, som gir huset smartere funksjoner, større sikkerhet og økt komfort. Systemet kan styre alt av elektrisk- og vannbårenvarme så vel som lys, alarmer og overvåking, samt elektriske apparater i boliger og næringsbygg.
 
Kundesenteret vårt kan hjelpe deg med omtrent hva det måtte være, relatert til Elektroimportøren og virksomheten vår. Du kan kontakte oss på telefon, e-post, Facebook eller på forumet her.
 
Ønsker du å motta eksklusive tilbud, og få 10% rabatt på ordinære priser ved neste kjøp? I tillegg til å få tilgang til eksklusive tilbud, tilbudskampanjer, nyheter og trender for å la deg inspirere? Meld deg på vårt nyhetsbrev her.
 
Det er enkelt å bli kunde i vår netthandel, du kan registrere deg her, eller sende kodeord ei og din epostadresse til 2077. Du trenger selvfølgelig ikke registrere deg for å handle i våre butikker.
 
Vi ønsker deg velkommen til en hyggelig handel eller en faglig prat, enten dette er i en av våre butikker eller vår netthandel.
Signatur

  (trådstarter)
   #1
 64     0
Elektroimportøren - Størst på elektromateriell - til alle! - Screen Shot 2016-03-17 at 13.26.26.png - Elektroimportøren
Signatur
   #2
 3,685     Hordaland     0
Er det mulig å få rabatter hos dere som fast privatkunde?
  (trådstarter)
   #3
 64     0
Er det mulig å få rabatter hos dere som fast privatkunde?

I utgangspunktet er ikke det vanlig, men det er avhengig av uttak. Ikke uvanlig med ulike avtaler til større prosjekter, så kontakt kundesenteret. Når det er sagt vil du samlet sett, også uten rabatter, oppnå best mulig priser og betingelser av å handle hos oss, se kundegarantier.

Signatur
   #4
 39,019     Lillestrøm kommune     0
Kunne dere ta en titt på denne tråden og kanskje gi oss oppskriften som den frustrerte komfyrvakt eieren trenger for å få den tilbake til "normal funksjon"

http://www.byggebolig.no/el-installasjon-teknisk-installasjon/komfyrvakt-best-kjop/msg713655?latest=True#latest

og evt. også forklare hva som skjer hvis det er mulig.

Det er bilder tildligere å tråden som avslører hvilket produkt det er. Jeg har svart i tråden, jeg husker ikke hvilken produsent det var jeg var borti, men komfyrvakten hadde satt seg i modus for komfyr uten standby forbruk i tilfellet jeg beskriver (og det er ikke utenkelig at det var samme produsent).

(Rydigst blir det vel om dere svarer i tråden, men dere kan jo alltids legge inn en melding her om at dere har gjort det hvis dere vil).
   #5
 3,685     Hordaland     0
Er det mulig å få rabatter hos dere som fast privatkunde?

I utgangspunktet er ikke det vanlig, men det er avhengig av uttak. Ikke uvanlig med ulike avtaler til større prosjekter, så kontakt kundesenteret. Når det er sagt vil du samlet sett, også uten rabatter, oppnå best mulig priser og betingelser av å handle hos oss, se kundegarantier.

Det er å trekke strikken langt å si at dere er har best priser uten rabatter. Per dags dato handler jeg stort sett kun tilbudsvarer fra dere og hos andre ellers, men hadde jeg fått en rabattordning kunne jeg klart meg med dere.
  (trådstarter)
   #6
 64     0
Er det mulig å få rabatter hos dere som fast privatkunde?

I utgangspunktet er ikke det vanlig, men det er avhengig av uttak. Ikke uvanlig med ulike avtaler til større prosjekter, så kontakt kundesenteret. Når det er sagt vil du samlet sett, også uten rabatter, oppnå best mulig priser og betingelser av å handle hos oss, se kundegarantier.

Det er å trekke strikken langt å si at dere er har best priser uten rabatter. Per dags dato handler jeg stort sett kun tilbudsvarer fra dere og hos andre ellers, men hadde jeg fått en rabattordning kunne jeg klart meg med dere.

Hei, med 100% prisgaranti så har vi jo de beste prisene, om ikke annet de samme, og med de produktene vi har på tilbud så må jo det bli beste pris? Videre er det ingen som har 60 dagers åpnet kjøp, i tillegg til fri retur i butikk. Men som sagt, send forespørsel til kundesenteret, så kan de vurdere sagen. Ha en fin kveld.
Signatur
  (trådstarter)
   #7
 64     0
Kunne dere ta en titt på denne tråden og kanskje gi oss oppskriften som den frustrerte komfyrvakt eieren trenger for å få den tilbake til "normal funksjon"

http://www.byggebolig.no/el-installasjon-teknisk-installasjon/komfyrvakt-best-kjop/msg713655?latest=True#latest

og evt. også forklare hva som skjer hvis det er mulig.

Det er bilder tildligere å tråden som avslører hvilket produkt det er. Jeg har svart i tråden, jeg husker ikke hvilken produsent det var jeg var borti, men komfyrvakten hadde satt seg i modus for komfyr uten standby forbruk i tilfellet jeg beskriver (og det er ikke utenkelig at det var samme produsent).

(Rydigst blir det vel om dere svarer i tråden, men dere kan jo alltids legge inn en melding her om at dere har gjort det hvis dere vil).

Hei, vi finner dessverre ikke ut hvilken type og/eller modell dette er. Men har oppdatert tråden med kontakt informasjon til EFA teknisk støtte og link til brukermanual (Hvis dette er en Innohome SGK500). Se side 13 og 14 i denne for ulike modus. Ha en fin ettermiddag.
Signatur

   #8
 3,685     Hordaland     1
Prisgaranti - Alltid lave priser!
Med vår prisgaranti er du som forbruker, til privat forbruk, alltid sikret de laveste prisene. Finner du samme produkt til en lavere pris i en annen butikk, gir vi deg enkelt og greit tilsvarende pris!

At du trenger å gjøre er å sende oss eller ta med dokumentasjon på at det aktuelle produktet selges til en lavere pris i en annen butikk, så vil vi gi deg prisavslaget og/eller refundere prisforskjellen.

Prisgarantien gjelder ikke bestillingsvarer og kan først gjøres gjeldende og kreves etter gjennomført kjøp hos Elektroimportøren, og full betaling er mottatt Elektroimportøren for aktuelle produkt. Vi setter selvfølgelig stor pris på informasjon om prisdifferanser hos våre konkurrenter. Etter utbetaling av prisgaranti vil eventuelle utbetalte prisgarantier fratrekkes kreditering og/eller utbetaling ved bruk av retur og/eller angrefrist.

De to produktene må være identiske (Samme produsent og modell). Produktet må være merket og/eller annonsert, og være tilgjengelig på lager i den aktuelle butikken, samt være mulig å handle produktet til denne prisen på samme tidspunkt som handelen finner sted.

Med butikk menes fysiske butikker eller netthandel. For netthandel gjelder sammenligning med andre konkurrerende netthandler og fysiske butikker mot andre fysisk konkurrerende butikker innen for samme landsdel.

Jeg tolker deres garanti som at jeg må finne likt produkt som er merket eller annosert. Når en da har rabatter hos andre leverandører gjelder vel ikke denne prisgarantien, da vil jo rabatten være individuell for hver kunde og man kan derfor ikke lese en prislapp på en varehylle. Det er derfor jeg etterlyser rabattordning slik at en slipper å dokumentere frem og tilbake hvem som selger til hvilken pris.
  (trådstarter)
   #9
 64     0
Hei, så lenge du kan dokumentere at at det kan kjøpes i en netthandel eller fysisk butikk av deg som forbruker, til privat forbruk, vil garantien gjelde. Om dette er gjennom tilbud eller egne avtaler spiller i prinsippet ingen rolle, som sagt, så lenge dette kan dokumenteres og verifiseres av vårt kundesenter. Men kontakt kundesenteret så vil de være kunne svare på rabattavtaler og avslag vedrørende prisgaranti. Ha en fin kveld.
Signatur
  (trådstarter)
   #10
 64     0
Slik bør du lyse opp uteområdet

Å lyssette hage, terrasse og inngangsparti har både praktisk og estetisk effekt. Vi guider deg gjennom utelampe-jungelen!

Elektroimportøren - Størst på elektromateriell - til alle! - utebelysning-1.png - Elektroimportøren
STILFULLT: Lys opp gårdsplassen! De forskjellige uteområdene krever forskjellig type belysning for å gi riktig effekt.
Signatur
   #11
 202     0
Hei, så lenge du kan dokumentere at at det kan kjøpes i en netthandel eller fysisk butikk av deg som forbruker, til privat forbruk, vil garantien gjelde. Om dette er gjennom tilbud eller egne avtaler spiller i prinsippet ingen rolle, som sagt, så lenge dette kan dokumenteres og verifiseres av vårt kundesenter. Men kontakt kundesenteret så vil de være kunne svare på rabattavtaler og avslag vedrørende prisgaranti. Ha en fin kveld.

Dette er muligens riktig i teorien, men i praksis er det ikke slik. Jeg var og kjøpte en del utstyr i Oslo, til en langt billigere pris enn dere hadde, da jeg var innom og nevnte dette i butikken på Alnabru, så fikk jeg beskjed at prisgarantien ikke gjaldt, så lenge jeg hadde kjøpt varene på dette bestemte stedet i Oslo. Hadde med både kvittering og ordrebekreftelse på hva jeg hadde kjøpt. Hjalp heller lite...
  (trådstarter)
   #12
 64     0
Hei, vår prisgaranti gjelder jo ikke når du handler ett annet sted? Den gjelder jo når du handler hos oss. Handler du noe hos oss, uavhengig om dette er netthandel eller fysiske butikker, refunderer vi mellomlegget, hvis du kan dokumentere at du får kjøpt identisk produkt ett annet sted. Jeg kan garantere at dette fungerer i praksis. Ha en fin dag.
Signatur
   #13
 202     0
Ok, dårlig forklart. Jeg hadde først kjøpt noe hos dere, grunnet at det ble tomt, så dro jeg videre og kjøpte resten et annet sted. Da jeg kom tilbake dagen etter, så kunne jeg jo vise frem kvittering på at det var betalt en ganske betraktelig lavere pris et annet sted. Da burde det ha vært lite problem å refundere mellomlegget på det antallet jeg kjøpte hos dere, men neida, det gjaldt som sagt ikke det stedet hvor jeg kjøpte restpartiet mitt...
  (trådstarter)
   #14
 64     0
Hei, det blir umulig for meg å si noe om den spesifikke saken. Det jeg kan garantere er at vår prisgaranti fungerer som beskrevet her. Og sender du spesifisert dokumentasjon til oss nå vil vi selvfølgelig vil vi selvfølgelig refundere dette. Kan garantere at dette fungerer, og gjennomføres i alle våre butikker og netthandel, om ikke daglig, i alle fall ukentlig. Du har også 60 dagers åpent kjøp, så da kunne du også returnert dette, og fått alle pengene tilbake. Vi har ingen "steder" vår prisgaranti ikke gjelder, med unntak av enkelte netthandel som ikke viser lagerstatus. Ha en fin dag.
Signatur
   #15
 202     1
Hei, det blir umulig for meg å si noe om den spesifikke saken. Det jeg kan garantere er at vår prisgaranti fungerer som beskrevet her. Og sender du spesifisert dokumentasjon til oss nå vil vi selvfølgelig vil vi selvfølgelig refundere dette. Kan garantere at dette fungerer, og gjennomføres i alle våre butikker og netthandel, om ikke daglig, i alle fall ukentlig. Du har også 60 dagers åpent kjøp, så da kunne du også returnert dette, og fått alle pengene tilbake. Vi har ingen "steder" vår prisgaranti ikke gjelder, med unntak av enkelte netthandel som ikke viser lagerstatus. Ha en fin dag.

Jeg kunne nok gjort mye i ettertid, som jeg hadde spart noen kroner på, men som tar lang tid. Jeg gjorde det engang, og da ble det ikke løst, dagen etter det skjedde. Da blir det begrenset hvor mye tid jeg gidder å bruke for å få disse pengene. Det var ikke snakk om millioner. De 60 dagene er nok long gone i dag, det skjedde ikke denne uka dette her.
Da jeg møtte opp dagen etter, så hadde jeg kvittering fra begge steder, noe som dokumenterer prisene mer enn nok. Og det var tydeligvis ikke godt nok.
Så du må gjerne hevde at det fungerer godt, og godt mulig at det gjør det i det store og det hele, men det gjorde ikke det i mitt tilfelle.
  (trådstarter)
   #16
 64     0
Jeg kunne nok gjort mye i ettertid, som jeg hadde spart noen kroner på, men som tar lang tid. Jeg gjorde det engang, og da ble det ikke løst, dagen etter det skjedde. Da blir det begrenset hvor mye tid jeg gidder å bruke for å få disse pengene. Det var ikke snakk om millioner. De 60 dagene er nok long gone i dag, det skjedde ikke denne uka dette her.
Da jeg møtte opp dagen etter, så hadde jeg kvittering fra begge steder, noe som dokumenterer prisene mer enn nok. Og det var tydeligvis ikke godt nok.
Så du må gjerne hevde at det fungerer godt, og godt mulig at det gjør det i det store og det hele, men det gjorde ikke det i mitt tilfelle.

Hei, nå er det slik at det ikke er over 60 dager siden vi innførte prisgaranti, så her må du nok forveksle oss med noen andre. Prisgaranti ble innført 14.2.2016, så det er knappe 4 uker siden. Vi hevder ikke at prisgarantien fungerer, vi garanterer dette. Men som sagt, send kvitteringene til oss så refunderer vi beløpet umiddelbart. Ha en fin dag.
Signatur
   #17
 202     0
Nå er alt utstyret montert, så jeg regner ikke med at dere tar noe tilbake uten emballasjen. Men ja, hvis jeg finner igjen kvitteringene, så kan jeg alltids prøve enda en gang til.
Jeg kan jo muligens begynne å spekulere i dette, hvis jeg er et engangstilfelle, og prisgarantien faktisk er oppriktig, så kan jeg jo begynne å tjene litt penger på dette.
   #18
 3,685     Hordaland     0
Du får sende de to kvitteringer og se hva de gjør så ser vi jo om garantien fungerer. Det som jeg forsøkte å poengtere er at vi som kan ordne oss rabattordninger hos andre burde fått det av Elektroimportøren også, hvis de ønsker at vi skal handel der da. For øyeblikket er de dyrere enn de jeg handler hos og da er det enklest å fortsette å handle der jeg gjør fremfor å handle hos elektroimportøren, kjøre til naboen og få tilbud og dra tilbake til elektroimportøren å få refundert ett mellomlegg.
  (trådstarter)
   #19
 64     0
Du får sende de to kvitteringer og se hva de gjør så ser vi jo om garantien fungerer. Det som jeg forsøkte å poengtere er at vi som kan ordne oss rabattordninger hos andre burde fått det av Elektroimportøren også, hvis de ønsker at vi skal handel der da. For øyeblikket er de dyrere enn de jeg handler hos og da er det enklest å fortsette å handle der jeg gjør fremfor å handle hos elektroimportøren, kjøre til naboen og få tilbud og dra tilbake til elektroimportøren å få refundert ett mellomlegg.

Hei, som det er skrevt i tråden, send forespørselen til kundesenteret så vurderer de gjerne både rabattavtaler og kreditt. Rabatter vurderes da selvfølgelig i forhold til uttak. Og det er ikke mer komplisert enn at dokumenterer du har avtale så vil de nok, av helt praktiske årsaker for prisgarantien, gi deg samme eller bedre vilkår. Ha en fin dag.
Signatur
   #20
 202     0
For min del er det ikke så viktig å få rabatter der. Jeg handler der når ting er på tilbud, ellers handler jeg andre steder hvor jeg får ting billigere. Jeg har ikke tid til å kjøre to ganger rundt for å dokumentere alt jeg skal kjøpe, og så dra tilbake for å kreve mellomlegget tilbake. Blir bare tull. Kjøp der det er billigst med en gang, da slipper man å bruke mye tid på dette. Og for min del,så er det ikke EI, ikke i nærheten på mye av det jeg kjøper mye av. For de som ikke er godt kjente i elektroverden, så har EI et greit utvalg, til greie priser, enkelt og greit.
  (trådstarter)
   #21
 64     0
For min del er det ikke så viktig å få rabatter der. Jeg handler der når ting er på tilbud, ellers handler jeg andre steder hvor jeg får ting billigere. Jeg har ikke tid til å kjøre to ganger rundt for å dokumentere alt jeg skal kjøpe, og så dra tilbake for å kreve mellomlegget tilbake. Blir bare tull. Kjøp der det er billigst med en gang, da slipper man å bruke mye tid på dette. Og for min del,så er det ikke EI, ikke i nærheten på mye av det jeg kjøper mye av. For de som ikke er godt kjente i elektroverden, så har EI et greit utvalg, til greie priser, enkelt og greit.

Hei, og det står du selvfølgelig het fritt til å gjøre. Tråden er kun ett svar på a) ett spørsmål om privatpersoner kan få rabattavtaler og b) prisgarantien. Noe som vi har besvart. Din påstand om at vi ikke er billigst, er en påstand du ikke har dekning for, da du umulig kan kjenne våre rabattavtaler. Men helt enig med deg, kjøp der man får best pris og leveringsevne. Ha en fin påske.
Signatur
   #22
 3,685     Hordaland     0
Er det stor forskjell på rabattene en kan få som privatperson og firma? Ikke noe poeng å registrere seg som privatperson hvis det er gunstigere å handle via firmakonto Smile Det hele koker jo uansett ned til hvem som er rimeligest priset, god påske.
   #23
 1,778     Norge     0
Hei. Jeg har hatt kundeforhold til Elektroimportøren i mange år. Og er privatperson. Og de har vært veldig bra på kundeservice. Også reklamasjoner.
Veldig allright at det finnes slike butikker der privatpersoner kan handle til "angro" priser!
Jeg får kun 5% påslag ved handel gjennom elektrikeren, men EI har ofte mye billigere tilbud. Derfor handler jeg småting hos EI for ikke å plage elektrikeren.
Fordelen med elektrikeren stå pakken utenfor døren dagen etter!
Bluesman  
   #24
 1,060     Jevnaker     2
@Elektroimportøren og Tiper:
Vennligst ikke sitér posten over. Det blir etterhvert veldig rotete. Spesielt når det er lange innlegg som det er over. Da er det mye bedre å begynne posten med @Tiper eller @Elektroimportøren.
Signatur
  (trådstarter)
   #25
 64     0
Derfor bør du skifte til LED-lys

LED-lys vil komme til å ta over alle lyskilder vi har i dag, i følge ekspertene. Her får du svarene på alt du lurer på om LED!

Elektroimportøren - Størst på elektromateriell - til alle! - Led-1.png - Elektroimportøren
LA DET BLI LED: LED kommer til å ta over alle lyskilder vi har i dag. LED-spotter i taket er både lekkert og energibesparende!

Signatur
  (trådstarter)
   #26
 64     0
LED-downlight med ekte halogenlysfarge

Nå kan du få den ekte varme glødelampefølelsen med LED. Farge temperatur skifte downlight fra Namron er varmhvit på full styrke, og lyset blir gradvis enda varmere når det dimmes. Akkurat som vi er vant med fra halogenlamper. Farge temperatur skifte passer i alle rom, og er førstevalget i peisestuer, hytter, hoteller og restauranter.

Elektroimportøren - Størst på elektromateriell - til alle! - warmdim.png - Elektroimportøren
Ny interiørvennlig teknologi: Farge temperatur skifte teknologi gjør at lyset oppfører seg akkurat som vanlige gløde-/halogenlamper når det dimmes ned. Ved dimming reguleres lyset fra klart ved full styrke til varm glød ved lav styrke.

Ny teknologi med to farger i selve LED-chippen gir suveren fargegjengivelse bedre enn Ra-indeks 95 og en lystemperatur/lysstyrke som reguleres med dimmer fra 3000 til 2000K.
Signatur
  (trådstarter)
   #27
 64     0
Til tross for strømpriser og lange vintre, er elektrisk oppvarming fortsatt den mest brukte kilden i Norge

Elektroimportøren - Størst på elektromateriell - til alle! - om_varmekabler.jpg - Elektroimportøren

Elektrisk oppvarming med panelovner og/eller gulvvarme, med varmekabel eller varmefolie, har en del fordeler rent varmeteknisk. Det er raskt å oppnå ønsket temperatur i rommene, samt at det er lett å opprettholde ulike temperatursoner fra rom til rom, i tillegg til at ovnene og/eller gulvvarmen styres individuelt og via ett styringssystem, som også reduserer energiforbruket. Panelovner er dessuten billig å installere og lett å skifte ut, mens gulvvarme gir perfekt komfort temperatur.

Nyere panelovner er konstruert for gjennomstrømming av luft forbi selve varmeelementene. De har fått langt lavere overflate temperatur på selve panelet, og det er derfor konveksjon som i hovedsak sørger for oppvarmingen. Dette har åpnet for mange nye spennende design i ulike farger og utførelse, slik at de ikke bare skal forsvinne, men skape ett helhetsinntrykk i rommet.

Stadig flere oppdager hvor komfortabelt det er å ha varme gulv. Varmekabler kan installeres i nesten alle gulvtyper, og vi har løsninger for både nybygg og rehabilitering.

Gulvoppvarming med elektriske varmekabler eller varmefolie har mange fordeler som varmekilde. Et varmt gulv er en stor varmeflate med lav temperatur og jevn varmefordeling. Dette gir et godt og behagelig innemiljø i både private hjem og offentlige bygninger. Elektrisk gulvvarme er usynlig og opptar ingen veggplass. Varmen fordeles jevnt i rommet og gir en komfort som må oppleves. Det samler seg ikke støv ved varmekilden, og rommet kan innredes og brukes som du selv ønsker.

Varmefolie er en fantastisk løsning for parkett, laminat eller tregulv da den holder temperaturen til anbefalte 27 grader.

Vår anbefaling er å bruke strøm som energikilde, uansett om du bygger nytt eller rehabiliter din bolig. En kombinasjon med panelovner og gulvvarme er perfekt for å dekke både primær- og komfortoppvarming. Elektroimportøren tilbyr alt av elektronisk oppvarming med både enkel dag- og nattsenking, og avanserte tids- og temperaturstyringssystemer.
Signatur
  (trådstarter)
   #28
 64     0
Vi er spesialister på Downlights

Markedet oversvømmes av ulike downlights med varierende funksjonalitet, kvalitet og pris. Det har etter hvert blitt umulig å orientere seg om de ulike leverandører og teknologien som benyttes, både i lyskilde og armatur. Videre er begreper som ”Verdensledende produsent …”, ”Best levetid …”, ”Kan dimmes med de fleste dimmere …” flittig brukt. Vår erfaring, helt fra 1994, er at det er langt fra bruk av disse begrepene, til det å levere produkter og systemer som er tilpasset til det nordiske markedet.

Vi i Elektroimportøren har i mer enn 20 år solgt downlight fra anerkjente merkevareleverandører til det profesjonelle og private markedet i Norge. Vårt mål er å kun levere produkter som er 100% spesialtilpasset til det nordiske markedet. Tekniske detaljer som tilkoblinger, montasjemetoder, fysiske mål, i tillegg til å oppfylle alle krav til merking, normer og sertifiseringer, er nøye tilpasset kravene som stilles fra både den profesjonelle bruker og til den enkelte forbruker. For LED belysning er det viktig å spesiell fokus på dimmingsegenskaper i tillegg til å finne de mest energieffektive løsningene.

Våre produkter er nøye testet
Vi stiller strenge krav til våre produsenter og leverandører gjennom hele produksjonsprosessen fra lysgivere, forkoblinger, reflektorer og til de mest sofistikerte ytterbehandliger for værhardt klima. Dette sikrer at våre downlights oppfyller alle relevante standarder. Våre produkter er nøye testet og dokumentert med for IP grad (tetthet), temperatur og temperaturendring, IK (slagfasthet), salt spray (korrosjonsbestandighet), vacuum (tetthet), EMC, elektrisk sikkerhet, vindlast, lysmengde og lysfordeling.

Det nye lyset
Selv om det i dag fortsatt selges downlight med halogen lyskilder er det ingen tvil om at LED er det man burde anskaffe i de fleste tilfeller. LED er komfort, trivsel og økonomi! Velger man LED kan man spare så mye som 80% energi, og er den mest effektive strømsparingen du kan gjøre i huset når det kommer til belysning, velger du i tillegg lyskilder som kan dimmes sparer du anda mer. I tillegg kan man glemme hva det vi si å bytte lyspære, LED har en levetid på mellom 15 og 20 år med vanlig bruk, det vi si over 50.000 timer.

Hvor mye energi spares med LED
En LED-lampe sparer energi fordi en større del av energien som tilføres blir til lys som vi har nytte av. Sammenlignet med gammeldagse glødelamper er besparelsene i strømforbruk hele 80 %. Sammenlignet med moderne halogen- og kompaktarmaturer er besparelsene fra 30 til 50 %. Legg merke til forholdet mellom tilført effekt (Watt) og hvor mye lys (Lumen) som er oppgitt. Det viser hvor mye lys du får for hver strømkrone.

Hva menes med en levetid på 50 000 mer?
LED lyskilder slutter ikke brått å lyse som en vanlig glødepære. I stedet reduseres lysutbytte et over tid, med en kraftigere reduksjon på slutten av levetiden. For at produsentene skal ha sammenlignbar levetid er det valgt å sette et timetall til lysytelsen reduseres til 70 %. Dette synes ved at det står L70 etter timeantallet, noe som viser at etter 50 000 timer er det fremdeles 70 % av opprinnelig lysstyrke. En god installasjon som sikrer at armaturene får nødvendig kjøling tar høyde for dette. Bruk av dimmer vil sørge for tilpasset behagelig lys under hele levetiden.

50 000 timer vil si 17 års levetid om lyset er på 8 timer om dagen, 7 dager i uken. I praksis brukes lys mindre en dette, så en kan forvente opp til 20 års levetid.

Hva menes med 2700K og hva er varmt lys?
Fargetemperaturen måles med en Kelvin-skala. Jo større tall, jo kaldere (blått) lys. Det vi regner som varmt innelys har Kelvin-temperatur mindre enn 3500. For LED regnes 2700 K som ideelt. Kelvin-skalaen forteller imidlertid ikke hele sannheten, da en også ønsker en god innbyrdes fordeling av de ulike fargene som sammen lager det hvite lyset. Til dette har vi betegnelsen Ra- indeks eller CRI som har maksimalverdi på 100. Våre produkter har som regel Ra-indeks større enn 95, noe som er meget bra. Ofte er gjengivelse av rødfarge en svakhet. Våre LED-lyskilder er meget gode også på dette området.

Hvorfor har noen LED-lyskilder linse og andre ikke?
I motsetning til en glødetråd som kaster lyset alle veier, så kaster LED-chippen lyset fremover med en lysfordeling og spredning som ikke er ideell. Derfor tegner ofte rimelige lavkvalitets-LED et ujevnt lysbilde. Bruk av linse gir et jevnt lysbilde og akkurat den lysspredningen du ønsker.

Kan LED dimmes?
I praksis kan alle moderne downlight som er laget for innebruk dimmes. Utfordringene kommer når det brukes eldre eksisterende dimmere som er beregnet for halogen (12 eller 230V) eller vanlige glødelamper. Selv om dimmertabeller viser at en bestemt dimmer går mot en bestemt armatur, er en ikke sikret god funksjon. Resultatet er ofte flimring og at det kun kan dimmes over et lite område. Bytt derfor dimmer ved oppgradering av lysanlegg til LED. Vi leverer løsninger der man kan dimme downlights og spotlights helt ned, flimmerfritt, og de kan også tennes på et ekstremt lavt nivå.

LED-downlight med ekte halogenlysfarge
Nå kan du få den ekte varme glødelampefølelsen med LED. Med Farge Temp Skift/WarmDim-teknologien er lyset varmhvit på full styrke, og lyset blir gradvis enda varmere når det dimmes. Akkurat som vi er vant med fra halogenlamper. Farge Temp Skift/WarmDim-teknologien passer i alle rom, og er førstevalget i peisestuer, hytter, hoteller og restauranter.
Ny teknologi med to farger i selve LED-chippen gir suveren fargegjengivelse bedre enn Ra-indeks 95 og en lystemperatur/lysstyrke som reguleres med dimmer fra 3000 til 2000K.

Når alle sier de best, hvem kan en stole på?
LED-teknologien er på en måte ferdig utviklet, det som vil skje videre er vanlige tekniske fremskritt i takt med annen teknologi. For å kunne vurdere hva som er kvalitet så se for deg de tre ulike teknologiene som bygger opp en LED-downlight.

  • Selve lyset kommer fra en chip. Denne brikken er fra noen få millimeter til en centimeter i diameter og produseres av noen få spesialfabrikker som leverer til alle de store armaturleverandørene. Våre produkter får sine brikker fra de absolutt beste produsentene selv om disse koster noe mer i produksjon.

  • Lys-chippen trenger strøm som kommer fra en elektronisk styringskrets som kalles driver. Våre produkter benytter kun de beste komponentene på markedet.

  • Selve armaturen lages i metall eller plast. Alle våre produkter produseres i metall i moderne design, flott finnish og en overflatebehandling som varer.



Hvilken downlight skal du velge?
Bruk av downlight gjør lyset til en del av hjemmet. Du kan skape en lun og trygg følelse, i tillegg til å slippe lyset løs på en god bok eller på favoritt bildene eller blomstene. Valg av type downlight er viktig med tanke på hvordan og hva lyset skal brukes til. De finnes i hovedsak 4 forskjellige typer: fast, vipp, inntrukket eller gyro.

Fast downlight
Med fast downlight faller lyset rett ned. Du ser litt av lyskilden, noe som gir ekstra liv i taket.

Vippbar downlight
Med vippbar downlight kan du enkelt regulere lyset inn mot veggen eller ut i rommet. Du ser litt av lyskilden, noe som gir ekstra liv i taket.

Inntrukket, soft
Full diskresjon med inntrukket lyskilde. Lyskilden er helt skjult fra alle vanlige vinkler og dermed uten blending. Flott til å lyse opp gulv og møbelgrupper.

Gyro 360o
Roter og vipp lyskilden i alle retninger slik at lyset kan rettes mot bilder, blomster, møbler og annet du vil ha frem i lyset!
Signatur
  (trådstarter)
   #29
 64     0
Best på varmefolie

Vi er best på varmefolie og tilbehør! Flexwatt varmefolie er en fantastisk løsning for parkett, laminat eller tregulv. Ingen støpemasser, lav byggehøyde og en rask varme som er lett å regulere.

Elektroimportøren - Størst på elektromateriell - til alle! - iStock_000084649987_XXXLarge.jpg - Elektroimportøren
Den beste løsningen til parket, laminat eller tregulv for komfortvarme

Skal du lege gulvvarme under parket, laminat eller tregulv er Flexwatt varmefolie er en fantastisk løsning. Varmefolien trenger ingen støpemasser, har lav byggehøyde. Skal man legge gulvvarme under tregulv er det viktig at temperaturen ikke overstiger leverandørenes krav på 27o.

Flexwatt varmefolie legges direkte på Depron eller Reflektor isolasjonsplater, som i tillegg til å være trinnlydsdempende, sørger for at varmen ledes opp i gulvet. Lengdene tilpasses med saks. Den elektriske installasjonen skjer raskt ved hjelp av godkjente tilkoplingsklemmer og tilkoplingstang. Så legger man en 0,2mm plast før parkett, laminat eller tregulv. Til sammen bygger folien og platen kun 3,4 eller 6,4mm. Egner seg like perfekt til rehabilitering som til nye TEK 10 og TEK 15 boliger.

Størst utvalg i bredder
Flexwatts store breddeutvalg gjør det enkelt å prosjektere og beregne korrekt mengde med folie, og leveres i som 60, 90, 120 og/eller 150W/m2 i breddene 20, 40, 60, 80, 100 og 120cm. Alle varianter leveres som metervare.

25 års garanti!
På grunn av den høye kvaliteten og lange erfaringen kan vi tilby 25 års garanti på Flexwatt varmefolie. Det finnes vel ikke en mer solid og utprøvd varmefolie på markedet.

Reduser strømutgiftene med hele 30%!
Flexwatt varmefolie gir en hurtigere oppvarming enn for eksempel varmekabel eller vannbårenvarme. Fra du skrur på̊ varmen tar det kun en halv times tid før gulvet er varmt. Det betyr at du kan senke varmen om natten, og de timene på dagen da ingen er hjemme og dermed spare strøm. Med denne egenskapen kan du faktisk redusere dine strømutgifter med hele 30%!

Tekniske spesifikasjoner

  • Spenning 230V~ 50 Hz

  • Folietykkelse 0,4mm

  • Ytre isolering Klasse II

  • Belastning strømskinner 10A

  • Godkjennelser IEC60335

  • Max. temperatur på matte 80o

  • Samlet byggehøyde 3,4 eller 6,4mm med isolasjon


Signatur
   #30
 6,009     Finnmark     0
Tja, ser at bilde viser teppe på gulvet......Hva skjer med temperatur på gulvet da?
Signatur
  (trådstarter)
   #31
 64     1
Tja, ser at bilde viser teppe på gulvet......Hva skjer med temperatur på gulvet da?

Skal man benytte teppe må man unngå gummierte undersider. Det bør sjekkes med leverandør av gulvet om de godtar tepper, men generelt anbefales tepper tynnere en 10mm og tepper som slipper varmen i gjennom. Uten at vi komme med anbefalinger om tepper viser bilde ett stormasket teppe i rent ull uten gummiert underlag, og vil være innenfor krav til de fleste gulvleverandører og etter anbefalingen fra Flexwatt. Ha en fin dag.

Signatur
  (trådstarter)
   #32
 64     0
Våre kundeløfter

Handler du hos Elektroimportøren skal du være helt sikker på at du som kunde får de beste produkter, til lavest mulig pris, levert på tryggest, raskest og billigste måte. Derfor har vi noen av markedets beste kundeløfter, med prisgaranti, 60 dagers åpent kjøp og fri frakt på bestillinger over 2.500,-

Elektroimportøren - Størst på elektromateriell - til alle! - garantier.jpg - Elektroimportøren

Prisgaranti - alltid lave priser!
Med vår prisgaranti er du som forbruker, til privat forbruk, alltid sikret de laveste prisene. Finner du samme produkt til en lavere pris i en annen butikk, gir vi deg enkelt og greit tilsvarende pris!

At du trenger å gjøre er å sende oss eller ta med dokumentasjon på at det aktuelle produktet selges til en lavere pris i en annen butikk, så vil vi refundere prisforskjellen.

Prisgarantien gjelder ikke bestillingsvarer og kan først gjøres gjeldende og kreves etter gjennomført kjøp hos Elektroimportøren, og full betaling er mottatt Elektroimportøren for aktuelle produkt. Vi setter selvfølgelig stor pris på informasjon om prisdifferanser hos våre konkurrenter. Etter utbetaling av prisgaranti vil eventuelle utbetalte prisgarantier fratrekkes kreditering og/eller utbetaling ved bruk av retur og/eller angrefrist.

De to produktene må være identiske (Samme produsent og modell). Produktet må være merket og/eller annonsert, og være tilgjengelig på lager i den aktuelle butikken, samt være mulig å handle produktet til denne prisen på samme tidspunkt som handelen finner sted.

Med butikk menes fysiske butikker eller netthandel. For netthandel gjelder sammenligning med andre konkurrerende netthandler og fysiske butikker mot andre fysisk konkurrerende butikker innen for samme landsdel.

60 dagers åpent kjøp - 100% fornøyd!
Du skal være fornøyd etter et kjøp hos oss, og gir deg hele 60 dager åpent kjøp. I denne perioden kan du enkelt og greit returnere varen (Kjøper må selv betale eventuelle returporto/frakt) og få pengene tilbake, så lenge originalemballasjen ikke er skadet eller forringet på noen måte, og varen fortsatt fremstår som ny. Vi tar forbehold om at returretten kan frafalle ved gjentagende misbruk av ordningen.

Fri frakt ved kjøp over 2.500 kr.
Bestillingen sendes med Posten/Bring Servicepakke på postkontor eller post i butikk eller Pallefrakt.

Se vår generelle betingelser for mer informasjon.
Signatur
  (trådstarter)
   #33
 64     0
Vinn komplett "Ring-hytta-varm" fra DEFA Home

Vi gir bort en DEFA Home GSM sentral for fjernstyring og overvåking av hytter, feriehus og fritidsboliger. Sentralen kan tilkobles bevegelsessensorer, magnetkontakter, brann/røykvarslere og frostsikring. Det medfølger en trådløs stikkontakt for styring av varmeovn eller andre enheter. DEFA Home base har en verdi på hele 2.679,-

Elektroimportøren - Størst på elektromateriell - til alle! - 2014-05-07-1536a871cdf44a_1000.jpg - Elektroimportøren

Det eneste du trenger å gjøre er å melde deg på vårt nyhetsbrev. I tillegg til å få 10% rabatt på din første handel er du med på trekningen av denne fantastiske gaven. Vinneren trekkes påskeaften klokken 12:00 og vinneren publiseres med navn under denne tråden.

Med deg på nå å bli med i trekningen av en DEFA Home GSM sentral.

Signatur
  (trådstarter)
   #34
 64     0
God påske -15% rabatt!

Vi ønsker alle vår nye og gamle kunder en riktig god påske med å ha -15% på alle varer (gjelder ikke eksisterende tilbud og kampanjer) alt i påsken.

Elektroimportøren - Størst på elektromateriell - til alle! - 15_prosent.jpg - Elektroimportøren
Signatur
  (trådstarter)
   #35
 64     0
Fast lavpris på ELKO

Vi har ikke 50% og partikjøp på utvalgte ELKO produkter, men fast lavpris på det aller meste av ELKO.

Elektroimportøren - Størst på elektromateriell - til alle! - Nettsiden_elko.jpg - Elektroimportøren

ELKO er landets ledende leverandør av elektromateriell. De har produsert stikkontakter, lysbrytere og annet elektromateriell i over 60 år. Hele denne tiden har de vært med på å lede utviklingen i bransjen. ELKO står for høy kvalitet og holdbarhet og skal man finne elektromateriellets ”smør og brød” må det vare stikkontakter, brytere og dimmere fra ELKO.
Signatur
  (trådstarter)
   #36
 64     0
Smart oppussing

Ta smarte valg når du skal pusse opp. Ikke bare kan du spare mye penger på å kjøpe inn elektromateriell selv, med det finnes utallige smarte løsninger som kan gjøre hverdagen både enklere og morsommere for deg. Alle rom i hjemmet ditt kan gjøres mer økonomiske, mer behagelige, mer stemningsfulle og – smartere.

Elektroimportøren - Størst på elektromateriell - til alle! -  - Elektroimportøren
Smarte løsninger for gang, stue, kjøkken, bad og soverom. Se flere smarte produkter: Les vår nye kundeavis

Det viktige førsteinntrykket
Det sies at man får bare én sjanse til å gjøre et godt førsteinntrykk. Derfor er inngangspartiet i et hus så viktig - det er det første som møter deg eller gjestene dine. Med riktig belysning sørger du for at nettopp dine gjester vil få det gode førsteinntrykket. Riktig styring i form av fotocelle/astrour og bevegelsesmelder på utelyset sørger for at du slipper å tenke på skru av og på lyset. Slike lysstyringssystemer gjør at du kan spare energi og kostnader. Selv om det bare er lyset som synes, vil varme i gulvet holde sko og føtter tørre, og varme i bakken sørge for at du får en isfri vinter.

Det smarte flerbruksrommet
Stuen er husets hjerte. Der trekker vi oss tilbake, slapper av, ser på TV eller surfer, leser bøker eller bare koser oss, stuen er flerbruksrommet fremfor noe. Dette setter store krav til alt fra nok stikkontakter til belysning, oppvarming og sikkerhet. Visste du at det finnes mulighet for å knytte alle lamper til trådløsstyring? De fleste kjenner seg nok igjen i klaser med ledninger bak TV-benken og skjøteledninger med altfor mange apparater tilknyttet. Her finnes det mange smarte løsninger som gjør det både ryddigere og tryggere. Ikke glem røykvarslere, helst knyttet til resten av huset. Og visste du at det finnes egne ladestasjoner for alt vi bruker av forskjellige elektriske duppeditter? Stuen er også det perfekte sted for å lytte til musikk, så hvorfor ikke velge et skjult lydanlegg i veggene? Dette er bare noen av mange smarte løsninger du kan ha i stuen din.

Husets viktigste rom
Kjøkkenet er for mange husets viktigste rom. Det er her vi oppholder oss mest sammen, enten det er til måltider, matlaging, fest eller lekselesing. For mange er kjøkkenet også delvis kontor og arbeidsrom. Så her trengs det en gjennomtenkt plan på alt fra belysning til varme og sikkerhet. Kanskje vil du ha varme på gulvet også her? Og lydsystem i veggene så du har musikk til matlagingen? Bytter du til LED i dine downlights sparer du i tillegg masse strøm.
Dimmer må man ha, men tenk også på lysskjerming over spiseplassen. Du vil jo helst ikke blende gjestene dine med annet enn kokkekunsten din. Sist men ikke minst, alle bør ha komfyrvakt på komfyren for å redusere fare for overoppheting og brann.

Ha det smart på badet
Badet er det mest private rommet i huset. Her skal du få være i fred, det skal være behagelig der, være passe varmt og du bør ha muligheter for å styre belysning. Ingen morratryner liker flombelysning, så dimmebrytere må det være. Varme i gulvet er obligatorisk men det er mye å spare på å senke temperaturen på natten eller når du reiser bort. Her finnes mange smarte styringssystemer, både for lys og varme. Liker du å høre på musikk på badet bør du velge et lydsystem som kan integreres i vegg eller tak. Alle downlights bør være i LED for å spare både strøm og penger. Og husk at de må være godkjent for våtrom.

Soverommet – et godt sted å lade opp
Soverommet er ladestasjon nr 1. Her skal du hvile ut, kanskje lese og høre på musikk. Mange ser også TV og filmer på soverommet, så tenk over antall kontaktpunkter du må ha. Lysstyring er særdeles viktig på soverommet, du skal både ha godt leselys om kvelden og samtidig ha mulighet for dempet belysning når du står opp. Temperaturen er selvsagt viktig. Noen liker å ha det kjølig, andre vil ha det godt og varmt. Sørg for et godt og enkelt temperaturstyringssystem. Liker du ikke å få solen rett i fjeset om morgenen, så finnes det også muligheter for automatisk styring av persienner utenfor vinduene. Vi kan trygt påstå at du sover bedre på et smart soverom.

Se flere smarte produkter: Les vår nye kundeavis
Signatur
   #37
 1,806     Trondheim     0
Jeg kjøpte denne noe hørselvern fra dere på deres butikk på Lade til 1495,-:

http://www.elektroimportoren.no/hoerselvern-med-dab-pop-work/91468/Product.html

Så oppdager jeg at denne selges i annen butikk for 995,-

http://www.norbond.no/varkampanje--popwork-horselvern-n-44.aspx

Ifølge deres prisgaranti så lover dere følgende:

Prisgaranti - alltid lave priser!
Med vår prisgaranti er du som forbruker, til privat forbruk, alltid sikret de laveste prisene. Finner du samme produkt til en lavere pris i en annen butikk, gir vi deg enkelt og greit tilsvarende pris!

At du trenger å gjøre er å sende oss eller ta med dokumentasjon på at det aktuelle produktet selges til en lavere pris i en annen butikk, så vil vi refundere prisforskjellen.

Prisgarantien gjelder ikke bestillingsvarer og kan først gjøres gjeldende og kreves etter gjennomført kjøp hos Elektroimportøren, og full betaling er mottatt Elektroimportøren for aktuelle produkt. Vi setter selvfølgelig stor pris på informasjon om prisdifferanser hos våre konkurrenter. Etter utbetaling av prisgaranti vil eventuelle utbetalte prisgarantier fratrekkes kreditering og/eller utbetaling ved bruk av retur og/eller angrefrist.

De to produktene må være identiske (Samme produsent og modell). Produktet må være merket og/eller annonsert, og være tilgjengelig på lager i den aktuelle butikken, samt være mulig å handle produktet til denne prisen på samme tidspunkt som handelen finner sted.

Med butikk menes fysiske butikker eller netthandel. For netthandel gjelder sammenligning med andre konkurrerende netthandler og fysiske butikker mot andre fysisk konkurrerende butikker innen for samme landsdel.

Når jeg fremviser denne dokumentasjonen så avviser dere prisgarantien fordi det er en nettbutikk og ikke en fysisk butikk. Dette stikk i strid med dere prisgarantiløfte.

Hva er deres kommentar til dette?
   #39
 2,903     0
Med butikk menes fysiske butikker eller netthandel. For netthandel gjelder sammenligning med andre konkurrerende netthandler og fysiske butikker mot andre fysisk konkurrerende butikker innen for samme landsdel.

Når jeg fremviser denne dokumentasjonen så avviser dere prisgarantien fordi det er en nettbutikk og ikke en fysisk butikk. Dette stikk i strid med dere prisgarantiløfte.

Hva er deres kommentar til dette?

Nå er det ikke meg du spør (og ikke har jeg annen interesse av å forsvare dem), men jeg kan likevel svare på spørsmålet, bare ved å lese innlegget ditt (selv om det ser ut som det burde vært et "for" mellom "og" og "fysiske butikker"; det kan du jo krangle på...):

For netthandel gjelder sammenligning med andre konkurrerende netthandler og (her skulle det nok stått et for, min anm.) fysiske butikker mot andre fysisk konkurrerende butikker innen for samme landsdel.

Altså, du har kjøpt i fysisk butikk, og sammenligner med netthandel, altså sammenligner du epler og pærer, for å bruke det folkelige uttrykket.

Hadde du handlet på nett, og sammenlignet med annen nettbutikk, så ville det vært  innenfor vilkårene for prisgarantien...
   #40
 39,019     Lillestrøm kommune     0
Jeg hadde mye morro med å bruke XXL's reklameavis som grunnlag til å bruke XXL's prisgaranti. (De hadde lagt ut produktet på salg, hos dem var det prisgaranti innen 14 dager fra salget). 1. selger slet litt mens nr. 2 hadde litt problemer med å holde seg alvorlig, men mer penger å handle for ble det på meg.

Jeg antar at de angrer for å ha tabbet seg ut her og utbetaler differansen. Kom igjen, dere var jo veldig raske når dere la ut reklame for dere selv Smile (OK, ser dere må få sove om natten også, så dere svarer sikkert). Og nettbutikk og butikk er det samme i disse dager, sorry.  (Og i allefall slik dere har formulert dere her).
   #41
 1,806     Trondheim     0
De selger hørselvernet til samme pris på nettbutikken som i fysisk butikk.
De har ingen begrensninger i sin prisgaranti på dette.

Jeg håper bare at de klarer å komme med en god forklaring på butikkens avvisning.
   #42
 3,210     Vestlandet     0
"Med butikk menes fysiske butikker eller netthandel. For netthandel gjelder sammenligning med andre konkurrerende netthandler og fysiske butikker mot andre fysisk konkurrerende butikker innen for samme landsdel."


Etter å ha lest dette avsnittet synes jeg det er krystallklart at elektroimportøren sin tolkning er den riktige.
  (trådstarter)
   #44
 64     0
Hei, vår prisgaranti gjelder dessverre ikke mellom fysisk butikk og netthandel. Dette vil falle på sin egen urimelighet, da konkurranseutsatte varer for de fleste aktører med både fysisk butikker og nettbutikker har differensiert pris. For fysiske butikker er det i tillegg begrensninger til landsdel. Som det står i vår prisgaranti ”For netthandel gjelder sammenligning med andre konkurrerende netthandler og fysiske butikker mot andre fysisk konkurrerende butikker innen for samme landsdel.”

Vi beklager at du oppfatter dette som feil, men er dessverre slik prisgarantien fungerer, og vi kan ikke se at den ansatte i butikken har gjort noe feil her.

Vi opererer med 60 åpent kjøp så her kan du eventuelt fritt tilbakelevere varen og få alle pengene tilbake.

Vi kan bare begrunne dette med at det vil være umulig å drive fysiske butikker hvis man skal ha konkurrere på pris mot som netthandler på alle varer.

Vi håper dette besvarer spørsmålet. Ha en fin kveld.
Signatur
   #45
 911     Hordaland     0
Vinn komplett "Ring-hytta-varm" fra DEFA Home

Vi gir bort en DEFA Home GSM sentral for fjernstyring og overvåking av hytter, feriehus og fritidsboliger. Sentralen kan tilkobles bevegelsessensorer, magnetkontakter, brann/røykvarslere og frostsikring. Det medfølger en trådløs stikkontakt for styring av varmeovn eller andre enheter. DEFA Home base har en verdi på hele 2.679,-

Elektroimportøren - Størst på elektromateriell - til alle! - 2014-05-07-1536a871cdf44a_1000.jpg - Elektroimportøren

Det eneste du trenger å gjøre er å melde deg på vårt nyhetsbrev. I tillegg til å få 10% rabatt på din første handel er du med på trekningen av denne fantastiske gaven. Vinneren trekkes påskeaften klokken 12:00 og vinneren publiseres med navn under denne tråden.

Med deg på nå å bli med i trekningen av en DEFA Home GSM sentral.


Var det ingen som vant denne?
   #46
 202     0
Nå vet ikke jeg om siden som blir linket til over er nettprisen til EI, men hvis nettprisen og butikkprisen er identiske, så bør prisgarantien gjelde.

Jeg ser ærlig talt ikke hensikten med å ha en prisgaranti, når den likevel garderer seg mot mer eller mindre alt. De aller fleste er opptatt av pris, uavhengig hvor de finner den billigste prisen. De handler der hvor det er billigst, og de tenker ikke på om det er i butikk eller nett. Forbrukere har sjeldent forbehold om at det er OK å betale noe mer, hvis det eg i fysisk butikk.
   #47
 39,019     Lillestrøm kommune     0
De har også tapt i mine øyne når de starter med :

"Med butikk menes fysiske butikker eller netthandel." Hvorfor er denne setningen med hvis ikke butikk og netthandelpriser tåler sammenligning ?

De sier jo her at de med butikk mener enten fysiske butikker eller netthandel dvs begge er definert som "butikk". At det dukker opp noe rar norsk lenger nede kan ikke redde dem. Hos Elby så tror jeg ikke prisene er slike for øvrig. (Ja jeg handlet der sist Smile)
   #48
 1,806     Trondheim     1
Så hvis jeg webshoppet hørselverna til 1495 hos dere, ville da prisgarantien blitt gjeldende mot Norbond som primært selger malingsvertøy..?
  (trådstarter)
   #49
 64     0

Hei, handler du en eller flere varer på vår netthandel og du finner samme vare hos noen andre netthandel aktører, som viser samme vare på lager, gjelder prisgarantien. Så ett enkelt svar på ditt spørsmål - ja.

Hand du handlet en vare i vår butikk, og funnet samme vare til en annen pris i f.eks. Maxbo Heimdal gjelder vår prisgaranti.

Vi beklager at vi ikke oppfyller prisgaranti mellom fysisk butikk og netthandel. Vi i Elektroimportøren har en markedets beste, og bransjens beste kundeløfter med 60 dagers åpnet kjøp og full prisgaranti. Kjøp hvor du vil – returner hvor du vil. I motsetning til det fleste, som kun opplyser at det KAN være differensiert pris mellom netthandel og butikk, oppgir vi i vår netthandel BEGGE prisene. Men en prisgaranti fra fysisk butikk mot netthandler blir en umulig konkurranse på enkelte produkter.

Vi kan ikke gi deg prisgarantien, men vi tilbyr oss å gi tilbake hele kjøpet, uavhengig av produktets tilstand. Bare send oss en PM med kvitteringsnummer og dato for kjøp.

Håper dette er en løsning du er fornøyd med, og at du skjønner at vi i ett åpent forum ikke kan akseptere en prisgaranti helt utenfor reglene.

Ha en kjempe fin Kristi himmelfartsdag.

Signatur
  (trådstarter)
   #50
 64     0
Vinn komplett "Ring-hytta-varm" fra DEFA Home

Var det ingen som vant denne?


Hei, som det er publisert på Facebook (ble publisert på vår nettside) den 26. mars

"Da er vinneren av en komplett "Ring-hytta-varm" fra DEFA Home trukket. Den heldige vinneren ble
Erik Helland fra Oslo. Gratulerer!
Så takker vi alle deltagere, og ønsker dere en fortsatt god påske."
Signatur
  (trådstarter)
   #51
 64     0
De har også tapt i mine øyne når de starter med :

"Med butikk menes fysiske butikker eller netthandel." Hvorfor er denne setningen med hvis ikke butikk og netthandelpriser tåler sammenligning ?

De sier jo her at de med butikk mener enten fysiske butikker eller netthandel dvs begge er definert som "butikk". At det dukker opp noe rar norsk lenger nede kan ikke redde dem. Hos Elby så tror jeg ikke prisene er slike for øvrig. (Ja jeg handlet der sist Smile)

Hei, setningen "Med butikk menes fysiske butikker eller netthandel." er nettopp for å forklare at det er forskjell på disse to kanalene. Videre kan du på vår nettside se BEGGE priser, både netthandel og butikk, mens andre aktører i beste tilfelle sier noe om at prisene kan variere.

At du velger å definere neste setning ”For netthandel gjelder sammenligning med andre konkurrerende netthandler og fysiske butikker mot andre fysisk konkurrerende butikker innen for samme landsdel.” som rar norsk må du ta på egen regning.

Ha en fin dag.
Signatur
  (trådstarter)
   #52
 64     0

Hei, kan dessverre ikke svare på nettprisen for denne varen på kjøpstidspunktet, da vi ikke kjenner dette. Hele hensikten med prisgarantien er å sikre deg som kunde den beste prisen på alle varer når du handler. Å ha prisgaranti mellom en fysisk butikk og en nettbutikk faller på sin egen urimelighet. Vi kjenner ikke til noen bransjer og/eller aktører som har dette.

Videre er vår prisgaranti enkel, og vi garderer oss på ingen måte mot "alt", at det skal være samme vare, at varen skal være på lager og at dette gjelder nett mot nett, og butikk mot butikk er da ikke "alt".

Ha en fin dag
Signatur
   #53
 39,019     Lillestrøm kommune     0
Det er jo nettopp den setningen jeg siterer som gjør betingelsene meningsløse, regner med at dere når dere er tilbake på jobb rydder opp og legger ut en klar beskrivelse så trenger ikke flere å bli lurt. Og dere har jo ikke en 100% prisgaranti men en garanti med mange forutsetninger. Det er noe rart rundt hvordan dere beskriver refusjon av mellomlegget også.
  (trådstarter)
   #54
 64     0
Hei @HSt vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre rutiner og dokumentasjon av disse. At du velger å tolke eksisterende prisgaranti som "en garanti med mange forutsetninger" og mener noen blir "lurt" av dette er bare å beklage.

Vi har behandlet og utbetalt 100-vis av prisgarantier, og opplever fra alle som bruker dette at dagens regler er enkle og klare. Dette gjelder også der hvor kunden får avslag. Som forklart over, garantien skal gjelde samme vare, denne skal være på lager og at den skal kjøpes under samme kanal (butikk mot butikk og netthandel mot netthandel) er etter vår vurdering helt enkle regler og identiske med alle andre (kjente) aktører i Norge. I tillegg har kunden 60 dagers åpnet kjøp, og kan fritt tilbakelevere produktet hvis man skulle finne dette billigere ett annet sted.

Det er ikke noe rart med hvordan vi beskriver "refusjonen", hensikten her er at vi ikke kan gjøre prisgarantien gjeldene før kjøpet har funnet sted. Dette er helt praktisk årsaker, da det vil være umulig å la kunden eller oss sette individuelle priser på alle våre over 6.000 produkter.

Ha en fin dag.
Signatur
   #55
 39,019     Lillestrøm kommune     0
F.eks elkjøp og ekspert godtar selvfølgelig deres nettpriser i butikken så kundene er vant med noe annet. At dere viser begge prisene på nettet var jeg ikke klar over og det skal dere ha et pluss for. Etter å ha lest deres innlegg her så skjønner vi jo nå hva dere mener men siden dere ser at teksten misforstås så har dere alt her på forumet vist at dere evner å beskrive dette klarere.
  (trådstarter)
   #56
 64     0
Hei igjen @HSt, på lik linje med Elkjøp og Expert så vil du nok oppleve at også våre butikker er imøtekommende med egne nettpriser (uten at jeg kan garantere dette her). Men på lik linje som Elkjøp og Expert, kan du ikke komme i de fysiske butikken å be om prisgaranti mot en annen netthandel. At man kan forhandle om dette før salget er en annen ting, da blir det opp til selger og de rammer han jobber under.

At butikken burde imøtekomme denne kunden under besøket, og/eller teksten kan være grunnlag for tolkning blir det umulig å konkludere på her og nå.

Men som vi skriver, vi tilbyr 100% refusjon av hele kjøpet, gjennom 60 dagers åpent kjøp.

Men håper på en forståelse at vi i ett åpent forum ikke kan innføre en prisgaranti mellom våre fysiske butikker og alle andre nettaktører.

Ha en fin dag.

Signatur
   #57
 39,019     Lillestrøm kommune     0
Dere trenger ikke få godkjent nye tekster her, ta dere god tid og utform disse på deres nettsider så de ikke kan misforstås slik svarene her viser at de kan. Mitt poeng var bare at det ofte er vanlig at nettpriser godtas og det er det kunden har i bakhodet når han prøver å tolke deres litt klønete formulerte tekster.
   #58
 3,210     Vestlandet     2
Du må forklare hva som er krystallklart med dette...


Poenget mitt var som følger:
Man må lese avsnittet i sin helhet. Begge setningene hører selvsagt sammen. Den første setningen forklarer hva som menes med butikk; fysisk butikk eller nettbutikk. Og den andre setningen forklarer betingelsen i prisgarantien: man sammenligner butikk mot butikk og nettbutikk mot nettbutikk.

Hadde den ene setningen stått i ett avsnitt og den andre helt i bunnen av dokumentet med liten skrift, hadde jeg skjønt at du følte deg lurt. Men de står altså i ett og samme avsnitt, bestående av kun disse to setningene.


   #59
 1,806     Trondheim     0
Jeg var veldig missfornøyd med produktet. Da jeg hadde prøvd det i 2 dager så syntes jeg det var mest fair å benytte prisgarantien og ikke deponeringsløftet. Da de har samme pris i butikk som i nettbutikk blir det ulogisk for meg å sette ett skille på dette i sin prisgaranti. Opplevelsen var ifølge min samboer arrogant og avvisende på de som formidlet budskapet på prisgarantien. Såvidt meg bekjent så er det Gulvdeal som har en mer diffus prisgaranti enn Elektroimportøren. Det er flott med lovnader utover forbrukerkjøpsloven..
Valget ble deponering da produktet var rett og slett skuffende. Dog må Elektroimportøren berømmes med kundevennlighet på runde 2 med deponering.