5,941
35
11
Skrekkeksempel på flislegging av Bademiljø
143
0
Har gjort en kjempetabbe, har brukt Bademiljø til en totalrenovering av bad og toalett. Dette har blitt totalt mislykket. Arbeidet har vært preget av slurv og ikke fagmessig håndverk. De begynte 14 januar, det er enda ikke ferdig. De har hele tiden prøvd rette feil vi har påpekt, med nytt slurv og tulleløsninger. Det er også flere feil de har nektet å rette. Måtte til slutt engasjere en takstmann, denne avdekket mye slurv og noen brudd på våtromsnormen. De har prøvd å rette opp noen av feilene som ble påpekt i takstrapporten, med veldig varierende hell. Noen feil ble rettet, flere feil med nye slurvefeil, og noen feil ignorerte de.
Det er spesielt flislegging som har vært en katastrofe. Flislegger sorterte ikke ut fliser med feil, så flere fliser med fabrikkfeil ble brukt, For å få glatte vedlikeholdsfrie fuger så ble det brukt Epoxy fugemasse. Istedenfor glatte fine fuger, ble de stygge, grove og ujevne. Når flislegger motvillig måtte bytte ut fliser med feil, og utbedre noen av de styggeste fugene, klarte han å bruke fugemasse med feil farge. Når han skulle utbedre dette igjen, så slipte han ikke vekk nok, så på flere plasser så er fugemasse med feil farge synlig. Flislegger har heller ikke rengjort flisene, når jeg tar på flisene, er det som å ta på sandpapir.
I dusjsone er det synlig flislim. Her orket ikke flislegger å fjerne overflødig flislim før fuging. Kan også legge til at sluk er selvfølgelig ikke i vater, sluk ikke på laveste punkt. Dette prøvde flislegge å rette med å slipe spor i fuger.
Dette slurvearbeidet har blitt utført av en våtromsgodkjent bedrift. Har klaget til fagrådet for våtrom, de har fått rapport fra takstmann, de sier at arbeidet ikke er bra nok på noen måter, men nekter å stryke han fra listen over godkjente våtromsbedrifter. Trist at fagrådet setter medlemskontingent høyere enn sitt eget renomme. Min konklusjon er at godkjent våtromsbedrift, ikke er det samme som seriøs bedrift.
Har også klaget til regionsjef i Bademiljø, de synes nok arbeidet er bra nok, siden de ikke ønsker å rydde opp. Jeg mener Bademiljø driver med feilaktig og villedende markedsføring. Jeg mener Bademiljø er en skam for våtromsbransjen.
Bilder er fra etter siste forsøk på feilretting.
Det er spesielt flislegging som har vært en katastrofe. Flislegger sorterte ikke ut fliser med feil, så flere fliser med fabrikkfeil ble brukt, For å få glatte vedlikeholdsfrie fuger så ble det brukt Epoxy fugemasse. Istedenfor glatte fine fuger, ble de stygge, grove og ujevne. Når flislegger motvillig måtte bytte ut fliser med feil, og utbedre noen av de styggeste fugene, klarte han å bruke fugemasse med feil farge. Når han skulle utbedre dette igjen, så slipte han ikke vekk nok, så på flere plasser så er fugemasse med feil farge synlig. Flislegger har heller ikke rengjort flisene, når jeg tar på flisene, er det som å ta på sandpapir.
I dusjsone er det synlig flislim. Her orket ikke flislegger å fjerne overflødig flislim før fuging. Kan også legge til at sluk er selvfølgelig ikke i vater, sluk ikke på laveste punkt. Dette prøvde flislegge å rette med å slipe spor i fuger.
Dette slurvearbeidet har blitt utført av en våtromsgodkjent bedrift. Har klaget til fagrådet for våtrom, de har fått rapport fra takstmann, de sier at arbeidet ikke er bra nok på noen måter, men nekter å stryke han fra listen over godkjente våtromsbedrifter. Trist at fagrådet setter medlemskontingent høyere enn sitt eget renomme. Min konklusjon er at godkjent våtromsbedrift, ikke er det samme som seriøs bedrift.
Har også klaget til regionsjef i Bademiljø, de synes nok arbeidet er bra nok, siden de ikke ønsker å rydde opp. Jeg mener Bademiljø driver med feilaktig og villedende markedsføring. Jeg mener Bademiljø er en skam for våtromsbransjen.
Bilder er fra etter siste forsøk på feilretting.
Siste redigering: Saturday, June 29, 2019 10:19:14 AM av vesper
Signatur
Det ser lite fagmessig utført ja.
Kan du legge ut takst rapporten ?
Siden denne tragedien kan ende i retten, kan jeg bare dele en anonymisert utgave https://www.dropbox.com/s/mxs6u53j81tj0rg/Anonymisert%20takstrapport.pdf?dl=0
Det er dessverre dukket opp flere feil etter at takstmann var her, feil er også blitt forsøkt rettet med nye feil.
Etter at takstmann spurte om det var levert byggesøknad, eller søkt om ferdigattest. Så undersøkte jeg med kommunen, fikk skriftelig bekreftet at det ikke var levert noen byggesøknad. Dette står det i kontrakten min med Bademiljø, at de skal ordne med byggesøknad. Kommunen sier at jeg ikke kan ta badet i bruk før dette er ordnet, krise.
Nei, det tror jeg ikke du trenger.
Takk, dere som bygger selv, slipper alle bygge og slurvefeilene som såkalte profesjonelle håndverkere gjør. Skulle ønske jeg hadde hatt mulighet til å gjøre alt selv, må isteden betale dyrt for tvilsomt slurvearbeid.
Den luka var ikke fin, men det går mere på valg av luke enn på montering.. Det at sluket ikke er i vater er jo irriterende, men det kan jo la seg slipe på en litt mindre iøynefallende måte kanskje.?
Enkelte av de andre punktene får meg til å tenke at du kanskje har blitt litt nevrotisk på detaljer. jeg tror at om du går over ethvert bad med samme kritiske blikk vil du finne noe som ikke er perfekt. Noe er uheldig eller ikke akseptabelt, men noe er i bagatellkategorien når det gjelder et lite bad i ei gammal boligblokk...
Fugene er ikke pene; de SKAL være glatte og jevne. Gjelder det bare noen få fliser så kan det være greit; er det slik på hele badet ville jeg reklamert fordi porøse fuger vil både samle skitt og etterhvert også gå i oppløsning.