#32
 159     Stord     0
Ikke bare lyver denne karen, men han ar jo flere 100%påslag på varene.
Innebyggnings sisterne til 8000, tappevannskap kr 5500.
Er en utgave i gull han har levert eller???
  (trådstarter)
   #33
 110     Tysvær     0
Jeg har kun betalt gebyr for å få saken behandlet til nå. Har ikke fått noen dato enda.
Der i mot fikk jeg et brev av inkassoselskapet i dag. Nå har rørleggeren "funnet ut" at han har fakturert for et tappevannsskap for mye. MEN jeg hadde ikke blitt belastet for administrasjonsgebyr på 500 kr, og heller ikke for søknaden deres til kommunen på 1800 kr. Derfor skulle jeg nå betale dette. Søknaden til kommunen er det jeg som har fått faktura på og betalt.
Men hvordan i all vide verden kan han kreve et administrasjonsgebyr på 500 kr over et halvt år etter at faktura er sendt ut? Er det noen øvre grenser for dette?
Det er galskap hele greia...
hro
   #34
 1,574     Trondheim     0
Får du brev om dette via inkassobyrået - ikke faktureringsselskapet?

Flere håndtverkere bruker faktureringstjenester som leveres av firma som også driver inkassovirksomhet - men viktig at du skiller mellom de to begrepene.

Du har - slik jeg forstår det
1) fått kreditert det ene feilfakturerte skapet.
2) Det er i tillegg gjort en jobb ovenfor kommunen og søknad dit - og her er
    a) Administrasjonsgebyr for tilrettelegging av søknad fra (500)
    b) Gebyr til kommunen (kanskje feiloppført)

Når det er sagt, virker jo forretningsføringen litt rotete - men det er ikke uvanlig å ikke motta faktura fra håndtverkere før LANG tid etterpå (vi venter ennå her på arbeid som er utført for snart et år siden). Foreldelsesfristen er 3 år ...
Signatur
  (trådstarter)
   #35
 110     Tysvær     0
Jeg skal gjerne se hva han begrunner som administrasjonsgebyr på dette, med tanke på at han ikke klarte å fylle ut søknaden til kommunen selv. Dette har byggelederen måtte ta seg av, og han har fakturert meg ekstra for dette.
Har snakket med forbrukerrådet på telefon nettopp, og de sier at han må kunne begrunne kravet og vise til faktiske utgifter med administrasjonsgebyret. Forbrukerrådet sier også at det er ikke vanlig at en rørlegger skal kunne kreve administrasjonsgebyr..
Da er jeg i gang igjen da altså med å bestride enda et krav fra denne snøsokken.
hro
   #36
 1,574     Trondheim     0

Jeg skal gjerne se hva han begrunner som administrasjonsgebyr på dette, med tanke på at han ikke klarte å fylle ut søknaden til kommunen selv.

Huff - og i etterpåklokskapen, har du nok bittert skjønt at dette var et tegn på manglende kvalifikasjoner til å utføre arbeidet. PS: Ut fra det kommunale gebyrert, virker det som om  "snøsokken" har sentral godkjenning -  du kan jo ta en runde med BE for ev en vendetta.

Bransjen og forbrukerene er ikke tjent med useriøse aktører
Signatur
  (trådstarter)
   #37
 110     Tysvær     0
Han her er så useriøs som en kan få bli. Men jeg ble likevel rimelig sjokkert i dag når jeg fikk den mailen. Ser for meg at siden han ikke kunne fakturere for noe han ikke hadde levert å putte pengene rett i lomma, så skal han i alle fall ha noe liksom. Derav gebyret på 500 kr.  :o
Jeg har kun en ting å vise til med dårlig arbeid fra hans side. Det har jeg bilder av også. Det er et hull som er for stort til en sluk på gulvet. Det andre er "bare" feilplasseringer i forhold til dusj. Så jeg tror nok ikke jeg kommer noen vei med det. Men vinner jeg i retten blir gjerne saken en annen..
Snakket med tingretten også i dag, og fikk beskjed om at dette ville ta laaang tid pga stor pågang, og det nærmer seg ferie. Så vi snakker da om høsten før det skjer noe mer tenker jeg..

  (trådstarter)
   #38
 110     Tysvær     0
Der ble jeg oppringt av kommunen gitt. De kan opplyse om at rørlegger har fått en faktura på 1008,- pga han ikke har sentral godkjenning. Han er derfor fakturert for lokal godkjenning. Kan ikke skjønne hvorfor han vil kreve meg for penger for at han ikke har papirene sine i orden, og i tillegg vil han da ha et påslag på dette på nesten 800,-.  :o
hro
   #39
 1,574     Trondheim     0
Ikke spesielt profft nei. Ev viderefakturering av slike avgifter skal i prinsippet være avtalt på forhånd og viderefaktureres uten påslag.

Hadde jeg vært deg, ville jeg vurdert om dette var en sak å gå i lokalpressen med. Haugesund Avis pleier ikke å være så vrange med å gi redaksjonell omtale.
Signatur
  (trådstarter)
   #40
 110     Tysvær     0
det vurderes sterkt å kontakte både hgsd avis og tv2 hjelper deg. Skal diskutere det med samboeren min i kveld.
Kjenner jeg er så drittlei!
Er litt av et system en har her i landet. Med tanke på at en kan fakturere det en vil å sende til inkasso det en vil. Så jeg fikk blåst utav meg litt til han stakkaren som har saken hos inkassoselskapet. Trodde de måtte ha dokumentasjon på å kunne sende til inkasso, ikke bare en mail fra noen med et beløp og ferdig med det..