5,908    6    9  

Dårlig erfaring med Trademax!

 65     2
Siden Trademax ikke ønsker å rydde opp i denne saken, så får jeg høre med fornuftige folk her inne. Smile

Den 29. september 2019 bestilte vi ny sofa fra Trademax. Modell: Dubai - Nypris 20.000,- tilbud 17.500,- Sofaen var på lager, men kom først etter drøye 3 uker, greit nok. Problemet var snarere at den hadde en rekke skader (totalt 14) knyttet til håndtering/pakking og transport.  Vi klagde og etter hauger av mail, bilder og videogrunnlag ble vi enige om en kompensasjon på 3.000,- Greit nok. 

MEN etter noen ukers bruk viser det seg at serpentinfjærene under noen av modulene er i ferd med å løsne. Etter 3 måneders moderat bruk har totalt 8 fjærer løsnet helt. (se bilder) Vi tar igjen kontakt med kundeservcie, men blir møtt av en overraskende arrogant holdning hvor de hevder at vi har mottatt kompensasjon tidligere (pakke og transportskader) og ikke lenger har noen klagerett eller garanti. Jeg vil opplyse om at Trademax har utvidet garanti på sofaer og senger til 10 år (5 år mer enn Forbrukerkjøpsloven) da de er sikre på at deres produkter har fantastisk kvalitet. Jeg forklarer til vedkommende på kundeservice at klagen er knyttet til kvalitet/bruk og ikke har sammenheng med skadene som følge av pakking og transport. Jeg får svar etter noen dager (de tar seg god tide der borte) at jeg allerede har mottatt kompensasjon og er uten klagerett. 

På dette tidspunktet har jeg blitt "hummer-rød", men det hjelper så lite. Min oppfatning er at dette er totalt urimelig og useriøst. Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan de kan tro at dette er grei kundebehandling? Hva tenker dere, er jeg på jordet, eller må de bare ta seg sammen?!


Dårlig erfaring med Trademax!  - 2020-01-27 17.40.22.jpg - JegernDårlig erfaring med Trademax!  - IMG_20191130_211125.jpg - JegernDårlig erfaring med Trademax!  - IMG_20191130_211113.jpg - JegernDårlig erfaring med Trademax!  - IMG_20191130_211111.jpg - JegernDårlig erfaring med Trademax!  - IMG_20191020_220035.jpg - Jegern

TSt
   #1
 14,509     1
Skaden på treverket må jo ha vært der etter transporten eller så har det skjedd noe med den etterpå. Så kanskje en ikke har kontrollert godt nok for feil ?

En burde heller ikke ha ventet til 8 fjærer har løsnet, må jo ha oppdaget dette før alle 8 var løse. (Når en har gått er det naturlig at den neste blir overbelastet osv) Disse to punktene svekker saken deres men ellers så bør det være som TS skriver.
  (trådstarter)
   #2
 65     1
Takk for svar. Skaden på "trebjelken" ble rapportert dagen etter vi mottok sofen, den saken er ute av verden. Dette var en av flere skader som var grunnlaget for kompensasjonen i første rekke. Min versjon over er "kortversjonen". Vi ga umiddelbart beskjed da den første fjærn løsnet, det var tidlig i november. Den gangen avfeide de klagen. Men etterhvert som stadig flere fjærer er på vei ut på flere av modulene, tok vi kontakt igjen. Nå er det tydelig at dette dreier seg om et kvalitetsproblem. Materialet i stiftene virker å være myke og gir etter med tid og bruk. Skulle ikke sagt noe om det var gått 5 år, men vi snakker 3 måneder.
   #3
 3,277     I huset mitt     0
Det er vel ikke slik at kompensasjon for transportskade kansellerer all fremtidig garanti og reklamasjon iht Kjøpsloven.
-Selv om TS har signert på dette ifm oppgjøret for transportskaden, så er den ikke lovlig og faller vekk.

Her må nok TS være sirlig nøyaktig og skriftlig dokumentere ting og legge det frem til selger at dette er reklamasjon som ikke er kobla til transportskaden.
  (trådstarter)
   #4
 65     5
Jeg har presisert gjennom utallige mail til Trademax at dette ikke er knyttet til skaden som først ble innmeldt. Totalt er det snakk om over 30 mailutvekslinger siden 22. oktober.

Om vi skulle følge Trademax sin logikk blir verden interresant som forbruker. La oss si at du kjøper ny bil hos Møller og får avslag i prisen pga. en bulk i panseret. En uke etter ryker girkassen. "Sorry kamerat, du har allerede fått kompensasjon"

Jeg kommer til å kjøre dette gjennom alle kontakter jeg har i media og diverse forum om de ikke rikker seg.
   #5
 1     0
Dette høres bare altfor dårlig ut. Jeg kan heller ikke forstå at garantien/reklamasjonen utgår etter klage på transport-skader. Transport og bruk er jo to ulike saker.. Har selv vurdert å kjøpe møbler fra trademax da de har stort utvalg og rimelige priser, men leser en del dårlig omtale på nett. Må si jeg blir veldig skeptisk.

   #6
 820     0
Forbruker mat, gi gass.

Og i ettertid, ikke ta i mot varer med synlige skader. Bruk angreretten.

Eventuellt få sjåfør til å notere skaden på fraktbrevet, mens du ser på.

Og bruk mobilen til å ta bilder med, ja sånn har det blitt.
Signatur