#161
 1,519     Oslo     0

Ergo bør du på det tidspunktet være komfortabel med at leverandøren av badet fortsatt er i drift, har ryddig økonomi og er villig til å rette feil og mangler.


Dersom "feil og mangler" skal rettes i dette tilfelle så betyr det vel å rive alt og bygge et helt nytt bad fra grunnen av. Dersom noe skal endres på montering av gips og våtromsplater, eventuell membran og feste mot sluk osv osv så går de så langt at hele badet må rives. Jeg fikk for noen år siden pusset opp ett bad, de hadde målt eller tenkt feil og den vegghengte dassen ble for høy - så høy at samboeren min kunne dingle med bena mens jeg selv nådde nedi med tåballene. Videre var gulvet støpt for høyt i forhold til det som var avtalt (det gamle påstøpet var enormt tykt, så terskelen skulle senkes, noe som ikke ble gjort, og murer støpte opp til gammel terskelhøyde).

Da ble følgende konsekvensen for utførende:
- kassen ramma var festet i måtte rives, og følgelig av med fliser og våtromsplater der
- gulvet måtte pigges opp - følgelig røk alle gulvflisene
- når påstøpet ble slisset og fjernet røk varmekablene
- membranen måtte byttes siden den ble skadet i operasjonen.

De brukte over 2 uker på å fikse så vidt jeg husker.

Moralen: Å fikse konstruksjonsmessige feil på et bad kan fort bli _veldig_ omfattende. Det er ikke som i et tørrom hvor man kanskje bare trenger å sage ut et gipskvadrat, sette på en ny plate, sparkle og male aktuell vegg.

   #162
 368     Skedsmo     0

Hvordan endte egentlig denne saken?

Ble badet revet og bygd opp igjen, eller ble bare de kosmetiske manglene fikset?


Trist sak! Det verste som kan skje her er hvis badet er lappet / fixet på av av firmaet som har utført "kunststykket"og akseptert av eier med prisreduksjon. Hva med de som eventuelt kommer etter (hvis det blir solgt) å må rydde opp i elendigheta ....
Signatur