555    9    1  

Faktura mottatt etter reklamasjon

 574     Akershus     0
Hei. Mine foreldre oppgraderte hytta for 4 år siden, med bl.a utbygging og nytt bad.
I vår oppdaget de en lekkasje fra toalettet grunnet en tynn sprekk i sisternen.

Rørlegger byttet toalettet på garanti, men har fakturert kilometer og arbeidstid. Er dette vanlig/akseptabelt/lovlig å gjøre?

TSt
   #1
 14,509     0
Nei rørlegger skal dekke arbeidet også hvis han monterte det i sin tid. Men sto andre for montasjen den gangen kan en ikke kreve dette.
  (trådstarter)
   #3
 574     Akershus     0
Det samme rørleggerfirmaet. De var underleverandør på vvs for hele byggeprosjektet. Ingen brukerfeil. Firmaet aksepterte reklamasjon på produktet med en gang.
   #5
 1,519     Akershus     0
Da burde de fakturert materiell. Opprettholder de kravet får man kreve dekket utgiften under reklamasjonsansvaret og erklære motregning.
   #6
 1,728     0
Det samme rørleggerfirmaet. De var underleverandør på vvs for hele byggeprosjektet. Ingen brukerfeil. Firmaet aksepterte reklamasjon på produktet med en gang.

Hei,
Kan ikke skjønne hvorfor de da fakturerte. Det vanlige er at de igjen reklamerer til sin leverandør og får dekket materialer og timer.
  (trådstarter)
   #7
 574     Akershus     0
Ikke noe frost her. 12 grader varme når hytta ikke er i bruk. Det var en tynn tynn sprekk i porselenet nederst bak på sisterne. Umulig å se, men kunne kjennes såvidt med neglen. Frittstående ifö toalett. Takket for svar. Virker som vanlig praksis er som jeg trodde.

   #8
 186     1
Vil anbefale deg å høre med firmaet om det har skjedd en feil. Det er vanlig praksis i noen firmaer når det gjelder reklamasjon at det blir laget en ordre på kunden. Der blir det ført alle utgifter iforbindelse med reklamasjonen, også blir denne fakturaen sendt til grossist eller prosusent. Virker som det har skjedd enfeil, også har kunden mottatt faktura som skulle til produsent(evnt grossist)
  (trådstarter)
   #9
 574     Akershus     0
Oppdatering. Utførende rørlegger hadde glemt å fylle inn kode for at det var reklamasjon. Kreditnota ble sent omgående. Case closed og alle fornøyde Smile.