652    3    0  

Feil og mangler på nybygg

 1     0
Har nettopp overtatt ny bolig som er bygget av et annerkjent entrepenørfirma. Rett etter overtakelse begynte feil å dukke opp. Hadde f.eks brudd i varmekabel, problemer med vannet i dusjen, skjeve vinduer og dører, hakk i balkongdører, slurvete silikonlisting som ikke ser ut i måneskinn, ødelagte stendere på rekkverk, løse(uspikret) terrassebord, skjeve utelamper og stikkontakter osvosv.. 
Byggeleder er en veldig imøtekommende kar som får det meste fikset ganske kjapt.

Det som irriterer meg er at de har unnskyldninger for alt. I forhold til de skjeve utelampene og kontaktene mente elektriker at det var slik på alle boligene (noe som ikke stemmer) fordi det var noe i veggen han ikke kunne skru seg gjennom. Jeg selv tipper at de har bommet på hullene til rørene.

Hvor prippne kan vi være, å burde jeg kjøpe unskyldningene deres?
Kjenner jeg begynner å bli mektig lei.. 

   #1
 7,685     Bærum     0
Det er ikke å være prippen å klage på slurv. Klag på alt du mener ikke holder mål. Klager du ikke, har du tapt din rett.
jaf
   #2
 6,310     tromsø     0
De største firmaene bruke gjerne arbeidere fra innleie firma og polakker osv. Ikke noe galt med de. Men innleide arbeideren må gjerne være snekker ene dagen og maler neste...Ingen forutsigbarhet i arbeid og ikke mulighet for å velge hva en skal gjøre. I min jobb nå kan jeg drøfte med sjefen og si det kan jeg og det kan jeg ikke så godt. Sjefen fornøyd og jeg fornøyd. (Kunden også)
   #3
 1,699     Trondheim     0
Du skriver at de får fikset feil kjapt men at du blir irritert ovee at de forsøker å bortforklare årsaken til feilene.


De fleste mennesker har et behov for å gi en forklaring på feil man har gjort og på den måten forsvare for seg selv i forhold til jobben en selv eller firmaet en jobber i har gjort.

Hva så? La de bortforklare så mye de vil om de har behov for det. Du trenger ikke å forholde deg til det - kun til kravene til resultatet.
Signatur