#11
 21,481     Enebolig     0
Alt er fornuftig innenfor rimelighetens grenser. Jeg kjenner også til de som skal utnytte tjenester. I min bransje er kundene stort sett greie, men enkelte skiller seg ut og det gjelder å huske hva man har sagt.

   #12
 584     Midt-Norge     0
Om jeg legger inn en dårlig innsats på jobben, så forventer jeg ikke at den andre parten skal finne seg i det. Det skulle tatt seg ut.  Smile
   #13
 21,481     Enebolig     0
Nei, det er bare rimelig tankegang. Men kulturen er forskjellig alt etter hva man klager på. Jeg er egentlig enig med Tom her på forumet som leverer tilbake Ikea batterier. Det krever sin mann for å levere tilbake et produkt til en tier, men hvorfor skal de ha lov til å selge noe som ikke fungerer? Egentlig snakker man om svindel, og i stort kvanta snakker man også om en betydelig inntekt for Ikea.
  (trådstarter)
   #14
 752     0
Jeg er enig i det mange av dere sier.

Jeg har selv kjøpt søppel, og jeg burde ha visst bedre.

Men når mange produsenter legger opp til begrenset levetid på sine produkter - det være seg termostater som ryker for tidlig, eller plagg som ikke tåler flere vask - og det lønner seg å kjøpe nytt fremfor å reparere - da gjør det noe med oss. Likevel fortsetter mange med det samme. Vi kjøper søppel, vel vitende om at produktet ikke er laget for å vare. Og så klager vi etterpå - dette henger ikke sammen.

Bevismaterialet ligger på nærmeste søppelfylling.
   #15
 5,337     Tromsø     0
Hvis vi er flinke nok til å klage på varer som ikke er laget for å vare, slik at produsenten får store nok utgifter i forbindelse med reklamasjoner, vil det kanskje lønne seg for dem å lage varer som varer. 
Signatur
   #17
 584     Midt-Norge     0
Det programmet er noe av det værste jeg har sett. Det burde ikke vært lovlig.

   #18
 10,486     Akershus     0

Det programmet er noe av det værste jeg har sett. Det burde ikke vært lovlig.


Programmet eller innholdet. Jeg har ikke sett det (ennå).

Jeg klager når jeg syns det er berettiget. Da en 4 år gammel "bærbar" ac tok kvelden, tok jeg den til elkjøp og fikk en ny. Sånn strengt tatt syns jeg det er litt på kanten, men kanskje det bidrar til å luke ut dårlige produkter. Det meste burde vare mer enn 4 år så lenge det faktisk koster noen kroner. En 700-kroners kompressor jeg kjøpte tok jeg med i retur da den var DOA, men nå er den 2 år gammel, og den går ikke i retur hvis den ryker. Jeg kunne sikkert spart noen kroner på å bytte bank, men jeg er nok såpass gammeldags at jeg setter pris på å ha bank og forsikring samlet, og ha én kundebehandler som jeg kjenner, og som kjenner meg. Der får jeg alltid den hjelpen jeg trenger, enten om jeg trenger pris på forsikring av en bil, endre nedbetalingstakten på lånet eller få overført en masse penger til utlandet. God service er verdt litt det også.
Signatur
   #19
 584     Midt-Norge     0
Innholdet. Planlagt foreldelse. Lyspærer for eks. kunne ha holdt i 50 år, hadde det ikke vært for at de konstruerer de dårlig. Nylonsokker likeså. Produsentene putter chiper inn i skriveren din som gjør at den konker etter X antall utskrifter. And the list goes on.
   #20
 10,486     Akershus     0

Innholdet. Planlagt foreldelse. Lyspærer for eks. kunne ha holdt i 50 år, hadde det ikke vært for at de konstruerer de dårlig. Nylonsokker likeså. Produsentene putter chiper inn i skriveren din som gjør at den konker etter X antall utskrifter. And the list goes on.


Altså omtrent som når Apple slipper nytt OS med støtte for å bruke telefonen som trådløst router, men sørger for at det ikke fungerer på 3gs, så folk får en grunn til å kaste fullt fungerende 3gs og kjøpe en ny 4 i stedet?
Signatur