#11
 1,459     Trondheim     0
Sier bare en ting. Ikke kjøp badet de har / skal pusse opp!
Signatur

   #12
 5,432     Akershus     0


Minner litt om de som blir forbannet fordi det ikke står en utdannet bilmekaniker parat til å hjelpe til med å skifte lyspærer og viftereim på bensinstasjonen.

Er du så naiv at du tror du får proffesjonell konsulenthjelp og full ekspertanslyse av materialbehov til et komplett bad i en lavpris flisbutikk har du kun deg selv å takke.

På en lørdag i sommerferien skal du altså kjøpe inn alle materialene til et helt bad. Du vet ikke hva du trenger, men regner med at det står en flislegger, en rørlegger og kanskje en elektriker parat til å gi deg eksperthjelp. Og kommer hele 45 minutter før stengetid kl. 18.00 og begynner med å ta ut flere fliser og laminat, samt å diskutere med ungdommer som hverken er psykologer eller fargekonsulenter, men ansatt for å ekspedere.

Dessverre for Megaflis er det en tulling av en agurkreporter som gir det spalteplass.


Uten at jeg synes akkurat det du skriver passer helt hånd i hanske med situasjonen skissert i artikkelen, så er det vel også ett ansvar for butikken å ikke late som de kan mer enn de gjør?

AtW
Jeg vet ikke hva det skulle være, kundene har tydelig ikke peiling på flislegging. De går til et supermarked, på en lørdag, i sommerferien og forventer eksperthjelp.

Sitat: – «Er dette virkelig alt vi trenger for å lage et helt nytt bad?», spurte jeg. Vi skulle ha et komplett bad, og det hadde vi ikke fått, sier Nora. Sitat slutt.

Jeg vet ikke jeg......

   #13
 9,677     Kysten     0
De har tydeligvis fått hjelp av en som muligens ikke visste hva han har gitt råd om. Da burde han avstå fra det. At butikken roter det til og de ikke kommer seg ut i tide får butikken ta ansvar for. Slett service..,,

På en annen side, om de tenker å gjøre dette selv, burde de satt seg bedre inn i hva de kjøper. Men vi vet jo ikke hvem som skal gjøre jobben.....
   #14
 5,188     Østlandet     0


Sitat: – «Er dette virkelig alt vi trenger for å lage et helt nytt bad?», spurte jeg. Vi skulle ha et komplett bad, og det hadde vi ikke fått, sier Nora. Sitat slutt.

Jeg vet ikke jeg......
Det sitatet der forteller ganske mye ja.  ::)
Signatur
   #15
 336     0
Men lurer på hva folk egentlig forventer når de går å handler på en lavpris kjede. Alt skal være billigst mulig og de forventer faglig og topp service. Er vel en grunn til at lavprisbutikker kan selge så billig. Megaflis gjør som XXL og andre store kjeder der det stort sett er unge folk uten fagkunnskap da det er billigst. Om de skulle hatt fagfolk eller voksne folk som står i kassa hadde nok lønnskostnadene vært mye høyere med det resultat at produktene blir dyrere.
Folk maser på at alt skal være så billig uansett bransje,men det må jo gi utslag på det faglige kompetansen til ansatte. Er vel ingen voksne som har lyst til å stå i kassa for en timelønn på rundt 110 - 130,-timen.
   #16
 164     Bergen     0
Det virker som disse kundene burde gå til "Rørleggermester Dyresens Bad og interiør AS", hvor de er eneste kunder i butikken og har fagpersonens fulle oppmerksomhet.

Til de som handler sitt forsvar så vil jeg si at jeg også har fått dårlig inntrykk av servicen på Megaflis Åsane. Da snakker jeg ikke om fagkunnskap, men de har problem med ting som å ta betalt og finne frem ting på lageret. Lang ventetid på lager, ingen køsystem, de kommer med varer jeg allerede har fått i butikken, osv.

   #17
 9,677     Kysten     0

Men lurer på hva folk egentlig forventer når de går å handler på en lavpris kjede. Alt skal være billigst mulig og de forventer faglig og topp service. Er vel en grunn til at lavprisbutikker kan selge så billig. Megaflis gjør som XXL og andre store kjeder der det stort sett er unge folk uten fagkunnskap da det er billigst. Om de skulle hatt fagfolk eller voksne folk som står i kassa hadde nok lønnskostnadene vært mye høyere med det resultat at produktene blir dyrere.
Folk maser på at alt skal være så billig uansett bransje,men det må jo gi utslag på det faglige kompetansen til ansatte. Er vel ingen voksne som har lyst til å stå i kassa for en timelønn på rundt 110 - 130,-timen.


Sant det.

   #18
 266     Sørlandet     0

Men lurer på hva folk egentlig forventer når de går å handler på en lavpris kjede. Alt skal være billigst mulig og de forventer faglig og topp service. Er vel en grunn til at lavprisbutikker kan selge så billig. Megaflis gjør som XXL og andre store kjeder der det stort sett er unge folk uten fagkunnskap da det er billigst. Om de skulle hatt fagfolk eller voksne folk som står i kassa hadde nok lønnskostnadene vært mye høyere med det resultat at produktene blir dyrere.
Folk maser på at alt skal være så billig uansett bransje,men det må jo gi utslag på det faglige kompetansen til ansatte. Er vel ingen voksne som har lyst til å stå i kassa for en timelønn på rundt 110 - 130,-timen.


Helt enig i at kunden har vært naiv i forhold til hvilken hjelp de kunne forvente. Men: at butikken ikke har dyptgående fagkunnskap er ok, men da bør de jo ikke gi inntrykk av at de har det, og sette opp hele lister, og si "dette er det dere trenger". For meg er det mye verre å få råd som er feil, enn at den ansatte innrømmer at det er han rett og slett usikker på. Så selv om forventningene deres var for høye i utgangspunktet, var det feil av butikken å vedlikeholde de forventningene, og be dem komme tilbake nærmere stengetid for å hente varene da.
   #19
 336     0
Ungdommer som ansatte er ofte verdensmestere (tror de) og de er jo ansatt for å hjelpe kundene,derfor prøver de å gjøre den jobben de er annsatt for,om de ikke prøver å hjelpe har de jo ingen ting der å gjøre. Det er ett dillemma det der,om ansatte hos Megaflis sier til  kunden at dette kan jeg ikke så mye om, så kommer også kunder til å klage til sjefene på manglende kompetanse på den ansatte med det resultat att personen får en koreks fra overordnede.
   #20
 22,342     Akershus     0
Hva kan man si. Megaflis dreit seg ut. De er ikke helt bra på service slik jeg har oppfattet dem og de er firkantete. Det blir som Biltema. Dessuten skal man behandle kundene ok.

På den andre siden har nok kundene vært noe naive og trolig vanskelige...