7,676    12    0  

Reklamasjon på komfyr, kjøkkenlevrandør eller direkte til produsent?

HBS
 190     Akershus     0
Vår 1 år gamle Siemens-komfyr fikk en skade under pyrolyse. Vi har kontaktet Norema, som leverte kjøkkenet, men de sier at vi må ta direkte kontakt med Siemens. Kan dette stemme? Vi kjøpte jo komfyren av Norema, som også monterte den. Er ikke dette da forhandlers ansvar?


   #1
 1,113     Trøndelag     0
Tror nok det er riktig at du skal henvende deg til BSH ja. De har eget serviceapparat som håndterer dette. Sånn hadde det vært om du handlet fra Elkjøp eller noen andre også.
HBS
  (trådstarter)
   #2
 190     Akershus     0
Ok, takk.
Vi skal oppgi en kode som skal sitte på en klistrelapp (eller er preget inn i stålet) på komfyren. Noen som vet hvor jeg kan forvente å finne denne?
   #4
 64     Asker     0
På den kviteringen du fikk da du betalte komfyren står det hvem som fikk pengene...DE har garantiansvaret ovenfor deg.
   #5
 3,109     Norge     0

På den kviteringen du fikk da du betalte komfyren står det hvem som fikk pengene...DE har garantiansvaret ovenfor deg.


Dette stemmer det er dei som du har kjøpt varene DU skal forholde deg til.
Dei har ikkje lov å sende deg vidare til neste ledd, det er forhandlaren som skal bringe dette vidare,
og som har ansvaret overfor deg som kunde.
   #7
 1,113     Trøndelag     0


På den kviteringen du fikk da du betalte komfyren står det hvem som fikk pengene...DE har garantiansvaret ovenfor deg.


Dette stemmer det er dei som du har kjøpt varene DU skal forholde deg til.
Dei har ikkje lov å sende deg vidare til neste ledd, det er forhandlaren som skal bringe dette vidare,
og som har ansvaret overfor deg som kunde.


Mulig regelverket er sånn, men det er ikke slik det praktiseres. Og jeg ser virkelig ikke problemet heller...

HBS
  (trådstarter)
   #8
 190     Akershus     0
Det er ikke noe problem for meg. Egentlig.
Men når det gjelder Norema, har jeg lært meg å sjekke (og dobbeltsjekke) alt de sier... Tilliten er litt tynnslitt, derfor føler jeg mest for å følge regelverket slavisk Wink

Så har jeg mitt på det tørre...
   #9
 1,113     Trøndelag     0


Men når det gjelder Norema, har jeg lært meg å sjekke (og dobbeltsjekke) alt de sier... Tilliten er litt tynnslitt, derfor føler jeg mest for å følge regelverket slavisk Wink


Skjønner den, men det eneste som skjer er at det blir et ekstra ledd mellom deg og servicefolkene. Fortell gjerne hvordan de til slutt håndterer dette :)

For min del har jeg aldri vært med på at forhandleren har håndtert reklamasjonen selv, og det har vært noen runder med forskjellige forhandlere og fabrikater (Siemens, Miele, IKEA/Whirlpool). Dette har IKKE forårsaket noen ekstra problemer, jeg vil snarere si tvert i mot...
   #10
 22,342     Akershus     0
I praksis er det noen andre enn selger som gjør servicen, MEN det er selger du skal ta kontakt med først. De kan sende deg videre, men det er selgers ansvar.