7,681
12
0
Reklamasjon på komfyr, kjøkkenlevrandør eller direkte til produsent?
190
Akershus
0
Vår 1 år gamle Siemens-komfyr fikk en skade under pyrolyse. Vi har kontaktet Norema, som leverte kjøkkenet, men de sier at vi må ta direkte kontakt med Siemens. Kan dette stemme? Vi kjøpte jo komfyren av Norema, som også monterte den. Er ikke dette da forhandlers ansvar?
Vi skal oppgi en kode som skal sitte på en klistrelapp (eller er preget inn i stålet) på komfyren. Noen som vet hvor jeg kan forvente å finne denne?
Dette stemmer det er dei som du har kjøpt varene DU skal forholde deg til.
Dei har ikkje lov å sende deg vidare til neste ledd, det er forhandlaren som skal bringe dette vidare,
og som har ansvaret overfor deg som kunde.
Mulig regelverket er sånn, men det er ikke slik det praktiseres. Og jeg ser virkelig ikke problemet heller...
Men når det gjelder Norema, har jeg lært meg å sjekke (og dobbeltsjekke) alt de sier... Tilliten er litt tynnslitt, derfor føler jeg mest for å følge regelverket slavisk
Så har jeg mitt på det tørre...
Skjønner den, men det eneste som skjer er at det blir et ekstra ledd mellom deg og servicefolkene. Fortell gjerne hvordan de til slutt håndterer dette :)
For min del har jeg aldri vært med på at forhandleren har håndtert reklamasjonen selv, og det har vært noen runder med forskjellige forhandlere og fabrikater (Siemens, Miele, IKEA/Whirlpool). Dette har IKKE forårsaket noen ekstra problemer, jeg vil snarere si tvert i mot...