(trådstarter)
   #11
 13     Lindås     0
Tror mye av problemet kommer av høy luftfuktighet i garasjen, da får du fyrt opp under rustprosessen.
Men klarer du å holde luftfuktigheten i sjakk, god utlufting og har moderat oppvarming (8-10*c) så kan ikke jeg skjønne at det skal by på voldsomme problemer. For det er nok av biler i norges land som står til dagen inne i oppvarmede garasjer og hadde problemet vært så stort hadde det blitt debatert mye mer enn nå...

Så eg kjøper ikke helt advarselen om å ha oppvarmet garasje er ren og skjær idioti. Det er å be om problemer, osv, osv....

Det er også viktig å vaske bilen ofte i vinterhalvåret....

Min oppskrift:

-Isolert garasje for bedre komfort når det gjelder mekking og andre ting jeg har lyst å gjøre i min garasje.

- Moderat oppvarming

-Investere i en luftavfukter som kan bidra sterkt til å få luftfuktigheten ned og holde den lav.

-Ha gjerne ventiler diagonalt i garasjen for å bidra til økt utlufting.

-Vask bilen ofte, en gang i uken er sikkert en grei nok intervall vinterstid.


Er fordeler og ulemper med alt selvfølgelig, men tror ikke jeg skyter meg selv i foten her.