#11
 5,337     Tromsø     1
HSt : Garasjer som skal brukes som garasje, til bil som stadig drar med seg inn vann eller snø, skal være luftige. Og da er det sikkert like lurt å droppe vindsperre i stedet for å først vindtette og deretter montere veldig god ventilasjon.
Signatur

   #12
 5,337     Tromsø     0
Problemet er at det er vanskelig å få fugemasse til å hefte på asfaltplate.tenker da feks tec7 e.l.
Det hefter forsåvidt, men tåler ikke mye belastning.

Da vi gjorde tilsvarende på loftet la vi en tynn stripe byggskum der asfaltplater møtte sperrer og der plater ble skjøtet med en bordbit. De jeg fortsatt har tilgang til å se på knevegg i krypkottene har ikke løsnet fem år seinere.
Signatur
  (trådstarter)
   #13
 14     0
Men hva slags asfalt plate brukte du, siden den kunne ligge rett mot utlektingen så skulle det ikke vært noe problem. sutaksplate eller tynn huntonitt du kjøpte ? Ellers alltid overrasket over garasjer som bygges uten vindsperre.

Brukte vanling 12mm asfaltplate.
Problemet ble at platene buktet seg innover og/eller utover mellom lektene.
   #14
 15     0
Vekker denne til liv igjen.

Har en garasje med stående kledning, 2x4 lekter og 2x4 stendere. Er det ikke enklest å legge en hel vindsperre duk rundt hver stender og fakk og stifte fast underveis?( se skisse😂) så videre legge 10cm glave.
Evt. noen som har noe flere bilder av hvordan dette kan gjøres fra innsiden i en uisolert garasje?

På forhånd takk

Etterisolering garasje - image.jpg - Boligbygger80
Etterisolering garasje - 919202F9-3C2E-4AF0-9ECB-84D89444EFB2.png - Boligbygger80
   #15
 3,277     I huset mitt     0
Klart du kan legge vindsperra slik, men om du sparer noe på tid eller annet er tvilsomt.
-Du skal jo ha lufting bak vindsperra (kledningen skal luftes) så du må uansett inn i hvert fakk og klemme vindsperra på stenderene.
Siste bilde i post #8 viser jo dette.
Vindsperra må være tett, hvis ikke så dras kald luft inn i isolasjonen.