Men min mening garasje og motor varmer unødvendigt
I min garasje er det omtrent like kaldt som ute. Er ikke frittstående uisolerte garasjer vanlig? Ser mange slike rundt meg her i alle fall...
Mange som kun tenker isfrie ruter og ikke slitasje på motor, drivstoff-forbruk osv. Og det spørs hvor du bor, hos oss vil du ha varme i bilen når du våkner til 25-30 kalde om morgenen, da hjelper det ikke om rutene er isfrie fordi bilen har stått i garasje.
Signatur
Ikke fagmann på noe som helst og sender aldri faktura til noen.
Pingle: har du hatt original varmer? På min ettermonterte er det lagt inn en ekstra funksjon som prioriterer start forran varme, så den slår seg av. Aldri hatt noe problem med ikke strøm til start enda
Signatur
Behov for graving,transport,containere,anleggsgartner tjenester? Behov for å leie maskiner og utstyr? Mail: Naessmaskin@outlook.com / post@ksn-as.no www.ksn-as.no Tlf:48018107 | PM
På motorsykler bruker en gjerne en fluoriserende farget spiralstropp mellom styret og skivebremslås. Enkelt og effektivt. Kunne det vært noe å hekte på mellom plugg og dørhåndtak?
Pingle: har du hatt original varmer? På min ettermonterte er det lagt inn en ekstra funksjon som prioriterer start forran varme, så den slår seg av. Aldri hatt noe problem med ikke strøm til start enda :)
Om det fabrikkmonteres på ny Touran og c-max aner jeg ikke. Antar det? Smart med en prioriteringsløsning uansett.
Signatur
Ikke fagmann på noe som helst og sender aldri faktura til noen.
Jeg har bensinbil, så motorvarmer driter jeg i. Kupevarmeren forsynes av en vanlig skjøteledning i gummi som ligger klemt mellom dørterskelen og døra på førersiden, og kupevarmeren ligger i setet mitt og durer. Fungerer veldig bra.
har en annen løsning som gamlingen bruket , har defa ledinga liggende med pluggen rett uta for panseret og bruker skjøte leding rett in på den. skjøte ledinga henger i en bue fra veggen, så når bilen rygges ut dras støpslet ut og man trenger ikke å huske på ledninga ..
Sleng inn ett relè styrt av motorvarmeren som starter tuta eller noe når du tar av håndbrekket eller starter bilen med ledningen står i. 230V NO relè som styrer tuta i det tenninga kommer på.
Å herregud! Ser for jeg starter bilen en morgen øynene så vidt er oppe, så setter tuta igang. Samboeren finner meg med hjertestopp litt ute på formiddagen... :D
Selv er jeg så heldig at jeg må passere bilen på fremsiden, så jeg må tråkke over kabelen for å komme frem til bilen. Om man klarer få til noe tilsvarende, så fungerer nok det.
Bruker motorvarmer på bensinbil for å slite mindre på motoren, samt raskere varm bil.
Jeg er igrunn ikke så bekymret for skjøteledninger utendørs dersom man har jordfeilbryter, belastningen ikke er allverden, og ikke minst høy nok kortslutningsstrøm. Da går det bra. Campingplasser er et annet kapittel....
Min kabel er også slik at den dras ut i "riktig høyde" dersom jeg rygger ut, men pluggen har neppe godt av det.
Mange som kun tenker isfrie ruter og ikke slitasje på motor, drivstoff-forbruk osv. Og det spørs hvor du bor, hos oss vil du ha varme i bilen når du våkner til 25-30 kalde om morgenen, da hjelper det ikke om rutene er isfrie fordi bilen har stått i garasje.
Mail: Naessmaskin@outlook.com / post@ksn-as.no
www.ksn-as.no
Tlf:48018107 | PM
Om det fabrikkmonteres på ny Touran og c-max aner jeg ikke. Antar det? Smart med en prioriteringsløsning uansett.
Kupevarmeren forsynes av en vanlig skjøteledning i gummi som ligger klemt mellom dørterskelen og døra på førersiden, og kupevarmeren ligger i setet mitt og durer. Fungerer veldig bra.
Å herregud! Ser for jeg starter bilen en morgen øynene så vidt er oppe, så setter tuta igang. Samboeren finner meg med hjertestopp litt ute på formiddagen... :D
Selv er jeg så heldig at jeg må passere bilen på fremsiden, så jeg må tråkke over kabelen for å komme frem til bilen. Om man klarer få til noe tilsvarende, så fungerer nok det.
Bruker motorvarmer på bensinbil for å slite mindre på motoren, samt raskere varm bil.
Sopp er sikkert begeistret for at jeg kjører motor og kupevarmer gjennom 25 m ledning som ligger ute i all slags vær
Min kabel er også slik at den dras ut i "riktig høyde" dersom jeg rygger ut, men pluggen har neppe godt av det.