#11
 25,354     Akershus     1
At garasjen er isolert har du lite nytte av i det daglige, men greit om en skulle varme opp og bruke garasjen som verksted en periode.
Signatur

   #12
 1,699     Trondheim     0
Hvor dypt er vannet? Det er formelle krav til hvor mye avvik det kan være på et betongulv/garasjegulv.
Vi hadde litt av det samme hos oss, da kom de og slipte ned deler av gulvet slik at vannet rant ut.
Men det blir ikke nødvendigvis helt bra ettersom du fort sliper gjennom toppstøpen.
I første omgang (nærmeste dagene) ville jeg tatt en vinkelslipe og laget ett spor fra der vannet er dypest og ut av garasjen (via portåpningen eller veggen).
Holder ikke dette må du sannsynligvis legge på nytttopplag for å få riktig helning (men jeg ville startet med å bore hull i gulvet - gjorde det i gammelgarasjen og det fungerte det - bare man passet på å bore langt nok ned slik at vannet kom helt ned i grunnen.

Is og snø fra bilene vil smelte uansett om du har isolert eller uisolert garasje (om det ikke er -20 da).
Foreslår du setter inn to lufteventiler. En høyt opp bak i garasjen og en lavt ned i andre enden. Da får du litt gjennomtrekk og den verste fukten bør trekke ut. I verste fall får du vurdere å sette på en avtrekksvifte (baderomsvifte for eks) i den øverse ventilen.
Du får lukke igjen ventilen de dagene du ønsker å varme opp garasjen.

PS: detsom du har noe under garasjen ville jeg malt gulvet med epoxy for å sikre at det er tett. Kan sikkert være lurt for å unngå skader over tid også.
Signatur
   #13
 25,354     Akershus     1
Salt vil over tid tære påbetongen.
Signatur