HSt
   #11
 36,723     Lillestrøm kommune     0
Når du sier at det har vært lite regn har det sikkert også vært mye mindre fukt i luften. Tror derfor på teorien til Hans9001 om at dette kan være kondens.

Ligger taket direkte eksponert som terasse ?  Husk at utstråling (det samme som kjøler bilvinduet ditt og får isen til å legge seg på bilvinduet ditt) kjøler ned taket mye raskere enn terrenget.  Derfor skulle du i prinsippet hatt isolasjon og noe over denne mot friluft.  En membran og deretter trykkfast isolasjon med en form for overdekning (hvis brannkrav tillater er XPS plate et godt valg).  Har du ikke plass til isolasjon så er det mulig at selv trelemmer e.l. over (og evt. snø oppå dette) vil dempe svigningene noe, men har ikke erfaring å vise til.




   #12
 802     Akershus     0
Hvis det er kondens er det antagelig ikke de helt store vannmengdene.
Så det er kanskje ikke verdt bryet å gjøre store inngrep med isolering etc.

En enkel løsning:
Feste noen lekter i betongtaket i området over der du har bilen, og stift på en eller flere bredder plast (med lufting i endene).
Da unngår du i hvertfall drypp på bilen, og kanskje det er alt som trengs ?

Hakket mer avansert er å bruke noen slike profilerte plater til montering under verandaer for å lede dryppvannet bort.
  (trådstarter)
   #13
 49     0
Det har nå kommet snø.
Og garasje taket er blitt fuktig igjen, og fukten har frosse.
Har vært mellom -5 og -10 grader de siste dagene.

Taket består kun av en støpt betong såle.
Altså jeg går opp på betong taket.
Så taket er direkte eksponert som terasse.

Lettest er nok å få noen plast/ plastplater over der bilen står.
Men dette blir nok ikke noe pent.
Signatur
   #14
 250     0
Blir nok ikke bra før du legger ett lag med papp/pvc oppå betongen. evt.iso litt.
Vi har tekket en del garasjetak samme som ditt med dem samme prob.
Å no som de har blitt minusgrader så kan vannet som er frosset bare lage større lekasjer.
du bør nok få noe oppå.