15,110
16
0
Arens kjøkken : Erfaringer og synspunkter
8
Østlandet
0
Vi skal bygge hytte og hadde bestemt oss for kjøkken fra IKEA, men har nå fått et tilbud på kjøkken fra Arens. Arens er så vidt vi vet en ganske ny kjøkkenleverandør i Norge. Er det noen som har kjøkken fra Arens, og hva er deres erfaringer?
Se hytteblogg: http://hytteprosjektet.blogspot.com/
PS! Velger å spørre på boligforumet for vi regner med at det er større muligheter for å treffe noen med erfaring med Arens her
Se hytteblogg: http://hytteprosjektet.blogspot.com/
PS! Velger å spørre på boligforumet for vi regner med at det er større muligheter for å treffe noen med erfaring med Arens her

Vi bestilte i mars og betalte en delbetaling. Kontrakten sa at vi skulle betale rest beløp senest en uke før levering, og levering ble satt til uke 17, senest uke 18. Dette ble så betalt og mottatt Arens.
Vi har forsøkt å ha en dialog med butikkleder Strømmen og denne har sjelden tatt kontakt.
Denne var meget proff i starten, men det endret seg ettehvert.
Det hele toppet seg 21. mai, da vi fremdeles ikke hadde mottatt noe kjøkken.
På dette tidspunktet ba vi i tillegg om en kompensasjon for forsinkelsen, noe denne påsto det var dialog med eier om, og noe han ikke var interessert i. Vi tok kontakt med daglig leder, som sa han ikke kjente til denne kjøkkenbestillingen.
Hatt løpende kontakt med konstituert daglig leder, som også har påstått at kjøkkenet er på vei...noe det absolutt ikke er...
Han har videre i mellomtiden lovt ved flere anledninger/uker, at kjøkkenet kommer - senest idag tidlig kl 0800 skulle det komme til vår adresse.
Noe det ikke gjorde...
Vi rev stort sett hele kjøkkenet 25. april, men tok i natt kum, stekeovn og komfyr ut, slik at leveransen idag skulle gå på skinner.
Nå sitter vi uten kjøkken..
Konstituert daglig leder ringte kl 0750 idag tidlig, og kunne opplyse at han ikke hadde funnet noe kjøkken som tilhørte oss. Vi avtalte da et møte.
I dette møtet innrømmet han at han hadde gjort flere feil, og han lovet oss på skrift at kjøkkenet kommer mandag kl 1600, og at han skal gi oss en kompensasjon. I tillegg skulle han sette opp et midlertidlig kjøkken, som vi kan bruke til mandag. Dette skulle ha skjedd nå etter 1500, noe det ikke gjorde.
Vi lever i troen om at vi vil få et kjøkken , men har mistet håpet!
Etter møtet ringte vi fabrikken i Estland, og det de fortalte står i stor kontrast til hva vi fikk høre i dette møtet.
De sier at kjøkkenet ikke er på bilen som går fra Estland idag kl 1700, pga manglende bekreftelse fra Arens Norge.
Vi har idag også sett at butikken på Strømmen er delvis nedpakket og at selskapets store lokale på Alnabru, er tømt.
På vår vei har vi truffet på flere som har utestående med Arens.
Vi ønsker å høre om andre har tilsvarende erfaring med dette firmaet!
Vi bestilte i mars og betalte en delbetaling. Kontrakten sa at vi skulle betale rest beløp senest en uke før levering, og levering ble satt til uke 17, senest uke 18. Dette ble så betalt og mottatt Arens.
Vi har forsøkt å ha en dialog med butikkleder Strømmen og denne har sjelden tatt kontakt.
Denne var meget proff i starten, men det endret seg ettehvert.
Det hele toppet seg 21. mai, da vi fremdeles ikke hadde mottatt noe kjøkken.
På dette tidspunktet ba vi i tillegg om en kompensasjon for forsinkelsen, noe denne påsto det var dialog med eier om, og noe han ikke var interessert i. Vi tok kontakt med daglig leder, som sa han ikke kjente til denne kjøkkenbestillingen.
Hatt løpende kontakt med konstituert daglig leder, som også har påstått at kjøkkenet er på vei...noe det absolutt ikke er...
Han har videre i mellomtiden lovt ved flere anledninger/uker, at kjøkkenet kommer - senest idag tidlig kl 0800 skulle det komme til vår adresse.
Noe det ikke gjorde...
Vi rev stort sett hele kjøkkenet 25. april, men tok i natt kum, stekeovn og komfyr ut, slik at leveransen idag skulle gå på skinner.
Nå sitter vi uten kjøkken..
Konstituert daglig leder ringte kl 0750 idag tidlig, og kunne opplyse at han ikke hadde funnet noe kjøkken som tilhørte oss. Vi avtalte da et møte.
I dette møtet innrømmet han at han hadde gjort flere feil, og han lovet oss på skrift at kjøkkenet kommer mandag kl 1600, og at han skal gi oss en kompensasjon. I tillegg skulle han sette opp et midlertidlig kjøkken, som vi kan bruke til mandag. Dette skulle ha skjedd nå etter 1500, noe det ikke gjorde.
Vi lever i troen om at vi vil få et kjøkken , men har mistet håpet!
Etter møtet ringte vi fabrikken i Estland, og det de fortalte står i stor kontrast til hva vi fikk høre i dette møtet.
De sier at kjøkkenet ikke er på bilen som går fra Estland idag kl 1700, pga manglende bekreftelse fra Arens Norge.
Vi har idag også sett at butikken på Strømmen er delvis nedpakket og at selskapets store lokale på Alnabru, er tømt.
På vår vei har vi truffet på flere som har utestående med Arens.
Vi ønsker å høre om andre har tilsvarende erfaring med dette firmaet!
Vurder å bruke all energi på å heve kjøpet, - så fort som mulig. Er ikke allerede gleden av oppussingen av kjøkkenet mer eller mindre redusert av slik behandling.
Vær offensiv og ikke godta uthaling og tomme løfter. Jeg ville iallefall vært lettet over å få annulert hele avtalen.
Ingen juridisk eller økonomisk ekspert, men firmaets resultat ser ikke helt bra ut:
http://www.proff.no/proff/search/companyDetails.c?freeText=977+050+065+&bc=&c=977050065&org=977050065
2,7 mill i minus før skatt...
Spörs om ikke den norske avdelingen er noe mer useriös..
Lekehusbloggen min
Terassebyggebloggen
260m2 bta trehus etter TEK07, Thermia Optimum G2 8kw i serie med 200ltr OZO Super. 180m energihull. Roth vannbåren varme.
Allerede her gjorde du noe forferdelig dumt...altså betalte på forskudd.
F.eks. Norema og Sigdal krever ingen betaling ved bestilling.
Fakturaen sendes samme dag som kjøkkenet leveres/monteres og med 30dagers forefall.
Dvs. god tid til å finne feil, klage og holde igjen penger.
INGEN seriøse aktører krever 100% betaling før noe er levert.
Sorry, her har du deg selv å takke ::)
Har ingen erfaring med Arens, men hvis en betingelse for kjøp var forskuddsbetaling ville jeg funnet en annen leverandør.
Håper du får kjøkkenet ditt eller pengene tilbake.
Lykke til.
Pengene er tross alt betalt. :-\
Jeg har hatt nøyaktig samme erfaring med Arens på Strømmen! Dette var i 08-09, hvor de brukte 9 måneder på å levere ett (!!!) overskap jeg bestilte ved overtakelse av nybygd leilighet. Jeg bodde da i blokk, og kunne ikke selv velge leverandør. Når skapet endelig kom hadde jeg fått bl.a. montering som kompensasjon. De brukte feil skruer (for lange) i monteringen, så etter et par uker kom det buler ut gjennom skapfronten. Dette tok det ytterligere måneder å få fikse, og det hele var vel på plann ca 1 uke før jeg solgte leiligheten. Jeg fikk altså aldri opplevd leiligheten med komplett kjøkken...
Underveis ringte jeg flere ansvarlige i Arens, men fikk der bare beskjed om at butikkleder i Strømmen var en av de beste ansatte han hadde, så at hun hadde gjort det jeg hevdet trodde han rett og slett ikke på, og han mente at jeg far med løgn når jeg skyldte på at jeg ikke kunne selge før kjøkkenskapet var på plass. (Jeg selger da ikke leiligheten min på 32 m2 med et hull midt i kjøkkeninnredningen...). Kom ingen vei, har fremdeles ikke fått noen kompensasjon og har bare gitt opp! Styr unna og hev kjøpet snarest mulig! HVis de i tillegg er konkurs snart, ville jeg vært enda kjappere med å heve!
Lykke til!!