1,422    3    0  

Dårlige erfaringer med Benkeplaten.no/ Benkeplaten AS - Ikke bruk disse!

 2     0
Hei, 

Vil bare advare om å ikke bruke denne leverandøren (http://www.benkeplaten.as/) ved bestilling av benkeplater. Mer useriøse forhandlere skal man lete lenge etter. 


Her er vår historie:

15.06.16 Tegninger godkjente, klare for produksjon. Vi bestemte oss for å bestille 5 mm rustfritt stål benkeplate med isveistvask fra Benkeplaten.no. Forventet leveringstid ble estimert til begynnelsen av uke 28 (midten av juli).

Det var god oppfølging fra start ved bestilling av benkeplaten, men ikke når noe går galt. Det har vært mye fram og tilbake. Leveringstiden ble hele tiden utsatt, unnskyldningene var:
- stålvasken i restordre, ikke
ikkepå lager før 15.august
- dårlig sveising av vask til benkeplaten, måtte poleres om ved vasken
- benkeplaten gikk ikke gjennom kvalitetskontroll i første omgang
- mange bestillinger



23.08.16 Etter mange utsettelser på levering av benkeplaten ønsket vi å heve kjøpet om de ikke klarte å levere innen uke 35. Nye telefoner ble tatt, og nye lovnader om levering. Ble tilbudt 1500,-for kompensasjon, ikke mottatt.
08.09.16 Mottok mail om at benkeplaten var pakket og klart for levering hjemme hos oss torsdag15.09. Dette skjedde ikke.
05.10.16 Da benken endelig ble levert 12 uker etter opprinnelig leveringstid, var den ikke
ihhtde spesifikasjonene som var lagt inn i bestillingen. De utvendige kantene var skarpe og ikke slipt som bestilt. Det ble sagt at fabrikksjefen selv hadde gått over med hånda, og ham mente det var godt nok. At det kom igjennom kvalitetskontroll er for oss et under. 
Saksbehandler var enig at kantene så skarpe ut, ut ifra de bildene vi sendte tilbake av benkeplaten. Han skulle sende over noen for å polere de utvendige kantene.
25.11.16 Fikk vi beskjed om at en kjøkkenmontør fra Stavangerområdet skulle komme polere kantene og ta det da han hadde et oppdrag i området om 2 uker (
dvsandre uka i desember)
Hørte aldri noen ting, og ikke visste vi når han fikk et oppdrag eller om han fikk tid til oss når han først var i området.
Etter vår mening skulle/burde dette være et oppdrag i seg selv som Benkeplaten.no, burde tatt tak i for lenge siden, og ikke minst betale for. Vi har ikke fått noen form for kompensasjon
pr.dagsdato.

09.01.2017 Over 1/2 år siden bestillingen ble gjort og 14 uker etter levering av benkeplatene, og kantene på benkeplaten er fremdeles uslipt. Ringte Saksbehandler, han sa at i uke 3 ville det være en leveranse i området. Slik at kjøkkenmontøren skulle ta det på samme tur. 


Etter dette har det vært mange mail fram og tilbake med purring fra oss og lovnader om at det skal fikses ila kort tid fra Benkeplaten AS, men ingenting er blitt gjort ennå. De svarer heller ikke på mail eller er tilgjengelig på telefon. 


Med andre ord, HOLD dere unna denne leverandøren!

Og hvis Benkeplaten AS skulle komme over denne anmeldelsen, ta kontakt og gjør opp for dere!

Kieu Nguyen - Tilbud nr 8308



________________

Saksbehandlers navn er fjernet, da det ikke hadde relevans for saken.

- Ebe, moderator

   #1
 3     Danmark     0
Hei Kieu,

dette har vært en veldig uheldig sak.
Vi forsøkte oss med en ny leverandør på daværende tidspunkt og de første benkeplater vi fikk fra de var i veldig fin kvalitet.
På deres, som ellers er fine, kunne kantene godt trenge en ekstra omgang polering.
Som du vet har vi i flere omgange sent spesialverktøy, som kreves for å polere stålkanter, uten det er blitt avhentet og har vist hele historikken til dere.
Dere blir naturligvis kompensert og ellers leverer vi nye benkeplater som lovet, fra vår nye leverandør i Danmark,
Vi kan av historikken ikke se at vi ikke har svart på deres henvendelser. Vi har begrenset telefontider, da vi er internetbasert, hvilket også er grunnen til våre gunstige priser.
Vi ser frem til at denne saken blir løst og dere får de benkeplater dere ønsker.

Mvh,
Benkeplaten
Signatur
   #2
 2     0
Jeg vil også bekrefte at http://www.benkeplaten.as/ BØR UNNGÅS UNDER ALLE OMSTENDIGHETER! Mer usikre leverandører skal du lete lenge etter. Vi bestilte vår benkeplate før jul (2017), og har enda ikke mottatt denne (21. mars 2018). Leveringstid var egentlig uke 6. Benkeplaten.no tar ikke telefonen når vi ringer og de svarer sjeldent på mail. Vi får dårlig oppfølging og er usikre på om vi i det hele tatt vil få benkeplaten vår levert. De har tatt feil av bestillinger og har lite kontakt med produsenten i Øst-Europa - hele opplegget virker veldig uprofesjonelt og lite sikkert. Annenhver uke (når vi endelig når dem via telefon) lover de oss ny leveringstid som selvfølgelig aldri følges opp. De forteller videre at de vil sende bekreftelse via mail - noe som heller aldri skjer.

Vi var dumme nok til å bite på "billig benkeplate i corian"-salget... nå råder vi ingen andre til å gjøre det samme.

PS: http://www.benkeplaten.as/ er tydeligvis flinkere til å svare her inne enn de er på mail og telefon. Ikke la dere lure av unnskyldningene nevnt ovenfor.

Mvh,
Karen
  (trådstarter)
   #3
 2     0
Hei Benkeplaten
I svaret ditt virker det som om det var vi som ikke hentet spesialverktøy som dere sendte, men dette skulle dere sende til deres montør som så skulle komme til oss og fikse kantene. Det såkalte «spesialverktøyet  som besto av ulike sandpapir ble til slutt sendt direkte til oss, men vi så aldri noe til montøren, som lovte å komme innom når han var i Haugesund. Og da det virket som han hadde tid til å komme fikk vi vite at dere hadde erklært dere konkurs! Og da måtte vi dekke det selv hvis vi ville han skulle komme. Fikk aldri heller noe svar på hvorfor denne jobben ikke var prioritert nok til å settes opp som en egen avtale/jobb, men måtte hele tiden taes når han var i området. Det finnes montører i Haugesund som sikkert kunne ha utført denne jobben!

Kompensasjon har vi aldri sett noe til i det hele tatt! Det ble nevnt i mail, men aldri gjort noe mer med.

Når det gjelder svar har vi, ja, fått svar på mail, men først etter utallige purringer og det virker som dere bare prøvd å dra ut tiden.