4,245    7    0  

Fikk speilvendt benkplate

 83     0
Hei,

Skulle i dag etter tre ukers ventetid få montert benkplaten til nytt kjøkken. Platen er i sort kompositt med underlimt vask. Problemet oppstod når montør oppdaget at platen, som er produsert i Danmark, var speilvendt  Sad Har fått tilbud om at de forsøker å få den slipt og polert i forkant for så å skjære ut vasken, snu den og underlime den på nytt. Gammel fals mot vegg vi skjules av fuge. Jeg er litt usikker, har betalt mye for platen og kunne for så vidt tenke meg at de bestillte ny hos leverandør selv om det tar litt tid. Hva hadde dere gjort?

   #1
 1,806     Sør-Trøndelag     0
Det er vell i utgangspunktet du som bestemmer.

Jeg vet ikke om dette vil bli et svakere produkt eller ei, men jeg tror de har rett til å fikse problemet selv.

Dersom de får til dette bra, så kunne de i prinsippet ha tatt med seg platen og fikset det hos seg og kommet tilbake med samme plate... slik jeg ser det.

Jeg ville nok gitt den en mulighet, men gitt klar og tydelig beskjed om at dersom ikke resultatet blir fullgodt så er det bare å bestille ny plate og få kompensasjon for forsinkelse og bryderi.
Signatur
  (trådstarter)
   #2
 83     0
De hadde også glemt å ta hull til blandebatteri og vasken var sentrert midt på platen så det er vel grunnen til at de kan forsøke å løse det. Utover dette ble en plate montert. Fugene var så dårlige (varierte fra 0 til 5 mm opp på veggen) at jeg har måtte tatt de bort. Sorte fuger og resultat at jeg må male to vegger på nytt  >Sad Får se om jeg må male hele veggene, men uansett når jeg betaler nesten 10 000 kroner for oppmåling, frakt og montering så bør det være bra arbeid! (var ikke mulig å få bare oppmåling)

Langt fra den eneste utfordringen eller feilleveringen med dette Kvik kjøkkenet.
   #3
 5,188     Østlandet     0
Hadde jeg vært deg så hadde jeg forlangt det du har betalt for og reduksjon i pris. Si at du gir dem dagbøter på 100 kr dagen så får de nok vann på mølla. Amatører!
Ikke aksepter noen jallaløsning for å hjelpe dem ut av problemene sine.
Bedre å vente noen uker nå enn å angre resten av livet.
Signatur
   #4
 6,704     Akershus     0
Jeg tipper de kommer tilbake til deg med beskjed om at platen ikke kan slipes/poleres. Vi kjøpte servant/"servantplate" til badet hos Kvik, mener det var i samme material. Den ene siden var ikke polert som den skulle vært, men dette skulle Kvik fikse. Leverte servanten hos et firma som kan slikt, men fikk beskjed om at de intet kunne gjøre. Materialet kunne ikke poleres av dem. Kvik visste råd og sendte bud på en servicemann fra Danmark. Da hadde vi montert stasen. Han var ikke så lenge hos oss før han konkluderte med at dette ikke lot seg gjøre. Husker ikke nøyaktig hvorfor.

Vi endte opp med halv pris. Greit for oss, den upolerte siden var lite synlig. Men om det samme skjer for deg skal du selvsagt ha ny plate. Og litt rabatt for tort og svie.
Ebe
   #5
 4,452     Vestlandet     0
Vi fikk også feil på benkeplaten, kappet feil i forhold til en halvøy lengre bort. Vi godtok et prisavslag på 5000 pluss at de sendte en del materialer slik at jeg kunne fikse til noe selv. Da misstet vi også garantien på det området som platen var feilkappet.

Vi gjorde det fordi vi stod klare til å bruke kjøkkenet. Hadde det vært i en byggeprosess hadde vi forlanget en ny plate.
Signatur
  (trådstarter)
   #6
 83     0
Takk for tilbakemeldingene. Jeg har kontaktet Kvik i dag både personlig og per mail og bedt de rydde opp og sikre oss et resultat vi er fornøyd med og de kan stå inne for. Det var visst ikke første gang de hadde fått klage på denne montøren.

Synes forøvrig det er vedlig kjedelig å måtte klage på noens arbeid, og ser ikke  særlig frem til at han kommer igjen neste gang. Hadde håpt de kunne sende en ny person for å ferdigstile, men det skjer vel neppe.
   #7
 5,188     Østlandet     0
Det er nok mer ubehagelig for montøren å dra tilbake.  Wink
Signatur