#21
 642     Trøndelag     0
spm:

Er det kjekt å innhente pakkepris kontra å handle et og et produkt hva kjk angår?

Skal selv ha komf, steketopp, micro, kjøler, halv fryser og oppvask.

Alt integrerbart, selvsagt.

   #22
 22,342     Akershus     0

Eller er det slik at innmaten i Miele likevel ikke koster mer enn andre og vi blir "fucked" hver gang vi betaler i nærheten av full pris.
Miele bruker bedre deler enn de andre produsentene. Jeg tenker da på slik som motorer og pumper. Elektronikken er også bedre gjennomført enn de andre selv om komponentene der kan være de samme. Den største forskjellen er byggekvaliet, material og løsninger som er mye bedre. (ihvertfall når det gjelder vaskemaskiner som jeg kjenner best.)
   #23
 69     0


Eller er det slik at innmaten i Miele likevel ikke koster mer enn andre og vi blir "fucked" hver gang vi betaler i nærheten av full pris.
Miele bruker bedre deler enn de andre produsentene. Jeg tenker da på slik som motorer og pumper. Elektronikken er også bedre gjennomført enn de andre selv om komponentene der kan være de samme. Den største forskjellen er byggekvaliet, material og løsninger som er mye bedre. (ihvertfall når det gjelder vaskemaskiner som jeg kjenner best.)


Men åssen er det med service hvis man skulle være så uheldig at et Miele produkt ryker. Har hørt at her i Østfold har Miele bare en mann som drar rundt og reparerer. Vet ikke om det er noe sannhet i disse ryktene.
Men med andre merker så kan man f.eks få flere firmaer til å komme og de sender deretter regningen til disse. Da vil det jo gå betydelig fortere å få dette reparert skulle man tro.
   #24
 642     Trøndelag     0
hvis en mann fikser ting i et såpass stort distrikt, kan jo det være et kvalitetsstempel også..
   #25
 22,342     Akershus     0
Service nivået til Miele vet jeg ikke så mye om. (Har ikke trengt det på egne maskiner.) Hos andre ar det vært mye tull. Maskiner som ikke ble reparert, ikke reparert riktig, reparert sent eller direkte udugelige service folk. Reparerer ikke eget utsyr under garanti/reklamasjonstid. En del utstyr var det så mye problemer med at det ble hentet/levert tilbake flere Whirlpool og en Ariston var "ferdige" før fem år var gått.
   #26
 69     0

hvis en mann fikser ting i et såpass stort distrikt, kan jo det være et kvalitetsstempel også..


Ja, det kan jo være noe med at det sjeldent er noe problemer med Miele! Alt i alt så sies det jo at Miele er  kvalitet, men med noen få unntak.
   #27
 69     0

Service nivået til Miele vet jeg ikke så mye om. (Har ikke trengt det på egne maskiner.) Hos andre ar det vært mye tull. Maskiner som ikke ble reparert, ikke reparert riktig, reparert sent eller direkte udugelige service folk. Reparerer ikke eget utsyr under garanti/reklamasjonstid. En del utstyr var det så mye problemer med at det ble hentet/levert tilbake flere Whirlpool og en Ariston var "ferdige" før fem år var gått.


Det var ikke akkurat noen bombe at du nevnte Whirlpool! hehe.

   #28
 22,342     Akershus     0
Nei jeg har hisset meg opp over dem. Tidlig på 90 tallet hadde Whirlpool ok greier (de overtok Philips' hvitevareavdeling). Ikke helt topp, men med ok løsninger og relativt bra komponenter. Så ble alle produkter kjipifisert og produksjonen flyttet til Italia. Med en del kjøkkeninnredninger kom det Whirlpoolhvitevarer. Det ble problem med alt.

Ved siden av dette har jeg drevet service på vaskemaskiner. Whirlpool har mange dårlige løsninger på maskinene sine. Avløpspumpen som er brukt av flere produsenter er ikke spesielt langlivet. For å gjøre dette værre har Whirlpool skråstilt denne slik at slam trenger inn i denne. Da ryker den raskt. Heldigvis koster ikke pumpen mye, men det blir dyrt for kunden å skifte denne ofte.
   #30
 22,342     Akershus     0
Jeg kan anbefale BSH, men bare dersom det fra Tyskland. De har produksjon i billigland også, men det er ikke så bra.

AEG og ASKO under tvil.

BSH=Bosch Siemens Haushaltsgeräte