(trådstarter)
   #11
 3,234     Vestfold     0
Jada, har all merking. Produsert 03.08.15.

Er bare kjedelig at jeg ikke får lagt gulv i helga, og at huset blir halvveis kaos til nytt er på plass og kan legges. Antar butikk eller Berry Alloc tar ansvar for retur som en har krav på ved slike tunge varer. Er noe jobb i bare bæring og frakt også.


Da må du prate med bauhaus og få til en deal du blir fornøyd med Smile ikke værre en det. Smile

Ja. Må jo det. Men vil snakke med Berry Alloc sin kundeservice først på mandag og.

   #12
 2,435     Hordaland     0
Som Monter Selvbyggerservice skriver så bør du nok kontakte Bauhaus og komme frem til en god løsning. I slike saker bør man også få en kompensasjon for fraktkostnadene dette medfører. Det er sjeldent man får kompensasjon for tort og svie.

I mellomtiden ville jeg sendt en epost direkte til BerryAlloc, med bilde og batch-nummer, for å høre om de har registrert reklamasjonssaker på det batch-nummeret tidligere. Det koster deg kun kaloriene med å stile en slik epost. Skulle det vise seg at Bauhaus blir vanskelige (man vet jo aldri...) så kan det være greit å ha startet prosessen direkte med BerryAlloc så tidlig som mulig. Får du tilbakemelding fra BerryAlloc at dette er reklamasjonssak, så har du tilstrekkelig dokumentasjon til å be Bauhaus om å ordne det praktiske. Smile
Signatur
   #13
 2,435     Hordaland     0
Ja. Må jo det. Men vil snakke med Berry Alloc sin kundeservice først på mandag og.

Ring gjerne, men det kan være greit å be om å få et skriftlig svar på e-post som du kan legge frem for Bauhaus. Får man skriftlig tilbakemelding, så har man også kontaktinformasjon til personen som har gitt deg svaret, slik at Bauhaus får kontaktinformasjon til den du snakket med.
Signatur
  (trådstarter)
   #14
 3,234     Vestfold     0
Nei, men omkostninger ved reklamasjon må butikk dekke. Frakt er ikke billig i dette landet. Så selv om jeg har hentet det selv fra butikk og hjem, så,må gulvet ut på henger og tilbake til butikk, og så nytt gulv i retur. Det er noen timers jobb og frakt. Men det finner jeg nok ut med Bauhaus.

Glad jeg oppdaget det kjapt, og ikke når det var ferdig iallefall. Omkostninger med det får man neppe. De krever visuell kontroll av bord før legging, men denne feilen kan lett overses i feil belysning, da det ikke er et skadet bord, men mønster feil.
   #15
 2,435     Hordaland     0
Det er ikke vanlig at man får dekket fraktkostnader ved reklamasjonssaker, selv om man teoretisk sett har krav på å få dekket slike merkostnader.

Statens regulativ for kjøregodtgjørelse blir nok benyttet som "norm" i et slikt tilfelle. Pr. 2015 er satsen kr. 4,10 pr. km. med korteste reisevei, ofte beregnet av karttjenester ut fra gateadresser. Ut over det er det kun bompenger som kan tilføyes.
Signatur
  (trådstarter)
   #16
 3,234     Vestfold     1
Jeg forholder meg til at reklamasjon skal skje uten omkostninger for kunde. En ting er å levere noe småtteri, men flere hundre kilo gulv med feil er i utgangspunktet leverandørens feil, selv om problemet blir mitt.

Det ender nok som vanlig med at jeg får all ekstra jobben og kostnaden ved bytte bare for å bli ferdig og unngå surr og tull. Kanskje dumt å ta sorgen,på forskudd, men har desverre for dårlig erfaring med servicen rundt om.

Uansett skuffet over at Alloc kan levere hele partier med feil. Et bord i ny og be som også kan være transport skade kan godtas. Men her virker det å være svikt i kvalitetskontrollen.

Synd, for jeg har likt gulvene og løsningen. Hva valget blir fremover vil Allocs kundeservice på mandg vise.

   #18
 3,042     Akershus     0
Jeg hadde pakker med Alloc som hadde skader i kortsiden. Tydelig at en kniv i produksjonen hadde feilet. Kjørte bordene ned på Byggmakker (der det ble handlet i sin tid) og gikk vel hjem med et par nye pakker som plaster på såret.

Var litt irritert at Alloc hadde slike feil, men ser nå, noen år etterpå, at jeg ikke angrer på valget av Alloc. Mitt Pergo-gulv derimot...
  (trådstarter)
   #19
 3,234     Vestfold     0
Litt sen oppdatering. Reklamasjonen løste seg. Jeg fikk en hel levering hjem på døra med komplett nytt gulv. Det kom litt plutselig, via en telefon fra speditør uten at jeg fikk vite noe fra Alloc først (ble noe rot der og).

Det andre kunne jeg beholde om ønskelig, så det kan evnt brukes der det ikke er så nøye på finish.

Så alt i alt gikk det bra, selv om det var noe frustrerende at stua stod på halv tolv i 2 uker ekstra (nytt gulv kom fredagen etter, men det må jo avklimatiseres, så fikk først tatt det neste helg igjen).
   #20
 3,083     Gol     0
Litt sen oppdatering. Reklamasjonen løste seg. Jeg fikk en hel levering hjem på døra med komplett nytt gulv. Det kom litt plutselig, via en telefon fra speditør uten at jeg fikk vite noe fra Alloc først (ble noe rot der og).

Det andre kunne jeg beholde om ønskelig, så det kan evnt brukes der det ikke er så nøye på finish.

Så alt i alt gikk det bra, selv om det var noe frustrerende at stua stod på halv tolv i 2 uker ekstra (nytt gulv kom fredagen etter, men det må jo avklimatiseres, så fikk først tatt det neste helg igjen).

Dette er jo beklagelig overfor kunden uansett men i noen tilfeller så kan dette skje desverre.
Litt mrkelig at du ikke fikk noen hendvendelse fra byggevarehus hvordan saksgangen gikk. Men bra det løste deg for deg til slutt Smile
Signatur