10,512
21
2
Berry Alloc Original. Feil på hele gulvet?
3,234
Vestfold
0
Kjøpt et original 2 stavs hvit eik fra Berry Alloc. Hatt liggende i stua i 14 dager for akklimatisering osv. Brukt hele dagen i dag på rive ut eksistererende gulv, fjernet møbler osv. Startet montering. Men i hver ende skjøt ble ikke stavene overens. Ved måling ser det ut som stavene er skrå på bordenes retning. Dette ser ut til å gjelde alle 17 pakkene her!
Så nå står jeg her lørdagskveld med et gulv som ikke kan legges. Har kun lagt to rader.
Det kjedelige er et hus på halvtolv, og at nytt gulv må ligge minst 48 timer før det kan legges når jeg har nytt.
Dessuten hvem koster frakt av ødelagt og erstatningsgulv?
Aldri opplevd feil på alle bord. Berry Alloc kan ikke nåes. Svarern der sier det er stengt pga 1 mai?!?
Kvalitetskontrollet må jo ha utgått helt her... Noen andre som har opplevd dette og vet om Berry Alloc tar ansvar?
Så nå står jeg her lørdagskveld med et gulv som ikke kan legges. Har kun lagt to rader.
Det kjedelige er et hus på halvtolv, og at nytt gulv må ligge minst 48 timer før det kan legges når jeg har nytt.
Dessuten hvem koster frakt av ødelagt og erstatningsgulv?
Aldri opplevd feil på alle bord. Berry Alloc kan ikke nåes. Svarern der sier det er stengt pga 1 mai?!?
Kvalitetskontrollet må jo ha utgått helt her... Noen andre som har opplevd dette og vet om Berry Alloc tar ansvar?
Enkleste du kan gjøre er og gå på forhandler også sjekker de opp med berry. Men som oftest så erstatter leverandører dette om det er noe feil.
Har du bilde?
Nils-Kristian
Montèr Byggeservice
Her er noen bilder fra BerryAlloc hvit eik, Google bilde-søk. Det ser jo ut til at alle stavene på BerryAlloc gulv ligger litt i hist og pist?
Det er ikke slike nyanser i staven som er feil. På selve bordene ligger en ny stav jevnt. Men ved endeskjøtene ender de skeivt ut med opptil en cm. Og ved måling er stavene feil/skrå mot selve bordet. En stav er bred og en smal i en ende. I andre enden er det motsatt. Så noe har fått mønstret skeivt i forhold til selve bordet.
Er nok en reklamasjons sak men viktig og gå på byggevarehus og ikke på leverandør..
Nils-Kristian
Montèr Byggeservice
Er bare kjedelig at jeg ikke får lagt gulv i helga, og at huset blir halvveis kaos til nytt er på plass og kan legges. Antar butikk eller Berry Alloc tar ansvar for retur som en har krav på ved slike tunge varer. Er noe jobb i bare bæring og frakt også.
Da må du prate med bauhaus og få til en deal du blir fornøyd med
Nils-Kristian
Montèr Byggeservice
Ja. Må jo det. Men vil snakke med Berry Alloc sin kundeservice først på mandag og.
I mellomtiden ville jeg sendt en epost direkte til BerryAlloc, med bilde og batch-nummer, for å høre om de har registrert reklamasjonssaker på det batch-nummeret tidligere. Det koster deg kun kaloriene med å stile en slik epost. Skulle det vise seg at Bauhaus blir vanskelige (man vet jo aldri...) så kan det være greit å ha startet prosessen direkte med BerryAlloc så tidlig som mulig. Får du tilbakemelding fra BerryAlloc at dette er reklamasjonssak, så har du tilstrekkelig dokumentasjon til å be Bauhaus om å ordne det praktiske.
Ring gjerne, men det kan være greit å be om å få et skriftlig svar på e-post som du kan legge frem for Bauhaus. Får man skriftlig tilbakemelding, så har man også kontaktinformasjon til personen som har gitt deg svaret, slik at Bauhaus får kontaktinformasjon til den du snakket med.
Glad jeg oppdaget det kjapt, og ikke når det var ferdig iallefall. Omkostninger med det får man neppe. De krever visuell kontroll av bord før legging, men denne feilen kan lett overses i feil belysning, da det ikke er et skadet bord, men mønster feil.
Statens regulativ for kjøregodtgjørelse blir nok benyttet som "norm" i et slikt tilfelle. Pr. 2015 er satsen kr. 4,10 pr. km. med korteste reisevei, ofte beregnet av karttjenester ut fra gateadresser. Ut over det er det kun bompenger som kan tilføyes.
Det ender nok som vanlig med at jeg får all ekstra jobben og kostnaden ved bytte bare for å bli ferdig og unngå surr og tull. Kanskje dumt å ta sorgen,på forskudd, men har desverre for dårlig erfaring med servicen rundt om.
Uansett skuffet over at Alloc kan levere hele partier med feil. Et bord i ny og be som også kan være transport skade kan godtas. Men her virker det å være svikt i kvalitetskontrollen.
Synd, for jeg har likt gulvene og løsningen. Hva valget blir fremover vil Allocs kundeservice på mandg vise.
Var litt irritert at Alloc hadde slike feil, men ser nå, noen år etterpå, at jeg ikke angrer på valget av Alloc. Mitt Pergo-gulv derimot...
Det andre kunne jeg beholde om ønskelig, så det kan evnt brukes der det ikke er så nøye på finish.
Så alt i alt gikk det bra, selv om det var noe frustrerende at stua stod på halv tolv i 2 uker ekstra (nytt gulv kom fredagen etter, men det må jo avklimatiseres, så fikk først tatt det neste helg igjen).
Dette er jo beklagelig overfor kunden uansett men i noen tilfeller så kan dette skje desverre.
Litt mrkelig at du ikke fikk noen hendvendelse fra byggevarehus hvordan saksgangen gikk. Men bra det løste deg for deg til slutt
Nils-Kristian
Montèr Byggeservice
Var jo bare flaks jeg hadde hjemmekontor den dagen gulvet dukka opp og, men det gikk seg til.