Så en fractura cranii er ok hvis det er i stua, men ikke i garasjen? Eller det en kaller for en talking dead. (for de utenfor anestesi/akuttmedisin så er det betegnelsen på hodeskade som besvimer kort tid og våkner igjen tilsynelatende fin form, og dør etter noen timer av en uoppdaget blødning inne i kranei siden en av arteriene har blitt revet av når hjernen har blitt kastet frem og tilbake under slaget)
Nå er du litt fin på det gitt. ;D ;D
Helt enig, å pådra seg noe sånn skit bare for å ha et glinsende garasjegulv blir for dumt.
Har selv ett malt garasjegulv, dog med polyurethane som toppstrøk. Når dette er vått er det glatt som fy. Ville hatt litt sand på gulvet hvis jeg skulle male på nytt, men ikke for mye da dette vil gjøre det vanskelig å holde rent.
Jeg tror jeg tillater meg å stille følgende spørsmål: Hvorfor skal man ha garasjegulvet så lett rengjort? Med unntak av uhell med malingspann eller lignende er det vel i verste fall zalo som skal til?
Om jeg hadde en garasje (hvilket jeg tror jeg ikke har) ville jeg neppe vasket gulvet nevneverdig oftere enn et par ganger i året, og da trolig med åpen port og vannslange og/eller høyttrykksspyler.
Om man har ubehandlet betonggulv så holder det med en årlig høytrykkspyler eller terrassevasker etter vinteren. Vertfall med normal kjøring og skitne biler inn og ut i form av salt og norskt regnvær.
Forskjell på å ha det stuerent og støvtørt i forhold til "garasjerent"
Ett betonggulv støver i evig tid hvis det ikke blir behandlet. En garasje brukes ofte til mye mer enn oppbevaring av bil. Min er snekkerbod halve året, da er det greit med ett gulv som er lett å koste. Ett epoxybelegg vi også hindre att veisalt får herje med betonggulvet.
1. Hvor lange må man vente etter nystøpt golv før man kan male med epoxy?
2. Kan man male "gammel" støp som tidvis kan bli fuktig nedenfra, eller risikerer man da at malingen flasser? (dette er garasje der jeg er usikker på om det ligger plast under støpen)
Jeg har en dobbel carport til parkering og en halvannen garassje til vedlikehold/parkering/hobbybod lager. Den er med varme i gulvet, vann fullisolerte vegger, datakontakter etc.
Det gulvet er behandlet med Ashford formula og helikopterglattet nøye ved støping. Det trekker selvsagt til seg vann og væsker, men ikke mye. Malingsøl fikk jeg vekk ved å skrape litt ogdra over med grovt sandpapir til slutt. Dette gulvet støver ikke i det hele tatt. Når det er støvsuget rent så er det rent i lang tid.
Siden jeg av ymse grunner ikke valgte smøregrav så har jeg måttet trille inn under bilen med rullebrettet og ligge der og skru oppover under bilen. Noen ganger med bilen jekket en halvmeter høyt og da har jeg nesten en meter fra gulvet til underside av karosset. Bruksbilene får kun vask og polering der siden all service blir gjort på merkeverksted. På de gamle bilene/egenbygde prosjekt blir absolutt alt gjort i den garasjen. Flere bekjente av meg har også benyttet Ashford formula ved støping og er veldig godt fornøyd med resultatet. http://ashfordformula.com/performance/videos/vids_cat_02/6
Har nå bestillt meg epoxy ved epoxygrosisten. Skal prøve å huske å ta et før og etter bilde.
Kanskje litt "off topic" i denne tråden, men kva prisa(m2) fekk du med epoxygrosisten? Ser dei må ha 2 lag med resuseal WB og eit toppstrøk med resucoat HB. Sand mellom laga av WB. Tenker at sklisikring må vere eit must, då dei aller fleste beskriver epoxy behandla gulv som svært glatte med vann på.
Hvis armeringen har begynt å ruste, vil det fortsette med det om man legger epoxy oppå. Men det forsinker prosessen. Absolutt å anbefale behandling, når garasjen er ny. epoxy uten sand =kjempeglatt, ja.
Nå er du litt fin på det gitt. ;D ;D
Helt enig, å pådra seg noe sånn skit bare for å ha et glinsende garasjegulv blir for dumt.
Når dette er vått er det glatt som fy. Ville hatt litt sand på gulvet hvis jeg skulle male på nytt, men ikke for mye da dette vil gjøre det vanskelig å holde rent.
Om jeg hadde en garasje (hvilket jeg tror jeg ikke har) ville jeg neppe vasket gulvet nevneverdig oftere enn et par ganger i året, og da trolig med åpen port og vannslange og/eller høyttrykksspyler.
Forskjell på å ha det stuerent og støvtørt i forhold til "garasjerent"
En garasje brukes ofte til mye mer enn oppbevaring av bil. Min er snekkerbod halve året, da er det greit med ett gulv som er lett å koste.
Ett epoxybelegg vi også hindre att veisalt får herje med betonggulvet.
1. Hvor lange må man vente etter nystøpt golv før man kan male med epoxy?
2. Kan man male "gammel" støp som tidvis kan bli fuktig nedenfra, eller risikerer man da at malingen flasser? (dette er garasje der jeg er usikker på om det ligger plast under støpen)
Den er med varme i gulvet, vann fullisolerte vegger, datakontakter etc.
Det gulvet er behandlet med Ashford formula og helikopterglattet nøye ved støping. Det trekker selvsagt til seg vann og væsker, men ikke mye. Malingsøl fikk jeg vekk ved å skrape litt ogdra over med grovt sandpapir til slutt. Dette gulvet støver ikke i det hele tatt. Når det er støvsuget rent så er det rent i lang tid.
Siden jeg av ymse grunner ikke valgte smøregrav så har jeg måttet trille inn under bilen med rullebrettet og ligge der og skru oppover under bilen. Noen ganger med bilen jekket en halvmeter høyt og da har jeg nesten en meter fra gulvet til underside av karosset. Bruksbilene får kun vask og polering der siden all service blir gjort på merkeverksted. På de gamle bilene/egenbygde prosjekt blir absolutt alt gjort i den garasjen. Flere bekjente av meg har også benyttet Ashford formula ved støping og er veldig godt fornøyd med resultatet. http://ashfordformula.com/performance/videos/vids_cat_02/6
Kanskje litt "off topic" i denne tråden, men kva prisa(m2) fekk du med epoxygrosisten? Ser dei må ha 2 lag med resuseal WB og eit toppstrøk med resucoat HB. Sand mellom laga av WB. Tenker at sklisikring må vere eit must, då dei aller fleste beskriver epoxy behandla gulv som svært glatte med vann på.